1
Vraag
2
Reageer en help mee
HARALDVANHENGEL

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dvd recorder via humax 5300 op tv aansluiten en installeren

Ik ben onlangs van analoog naar digitaal gegaan maar kan sindsdien geen gebruik meer maken van mijn dvd recorder, laat staan van diens timer functie. Volgens mede werker van Ziggo moet dat wel met een Humax 5300 lukken, maar na aanschaf van zo'n apparaat lukt het me niet om het ook daadwerkelijk te laten werken. Hoe moet ik dvd recorder middels Humax 5300  aansluiten/installeren en ook timer functie kunnen gebruiken.

6 Reacties 6
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Het is mogelijk om een externe usb disk aan de Humax te hangen. Dan kun je de Humax gebruiken om op te nemen. De dvd recorder is dan overbodig.

Andere minder handige optie is om de Humax aan te zetten op het kanaal dat opgenomen moet worden. Dan de Humax uitgang verbinden met de dvd recorder via scart. Dan de dvd recorder programmeren om op een bepaalde tijd via de ext scart ingang op te nemen.

Het kan maar is niet handig omdat je beide apparaten moet bedienen.

Ik ken de 5300 niet zo goed. Misschien kan die ook via de timer iets "afspelen" i.p.v opnemen. Maar je moet beide programmeren.

 

Het makkelijkst is optie 1. Kun je twee programma's tegelijk opnemen en ook de programma info wordt bewaard.

Kost wel een usb disk maar die kosten niet veel meer. Zo'n 40 - 50 Euro voor een 500GB of 1TB disk.

Frans-L

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gebruiker Harold was gewend om via zijn DVD recorder met de daarop gekozen voorkeuzenummers van televisie programma's op te nemen. Dit is dus na de introductie van digitale televisie niet meer mogelijk. De aansluiting zoals door u beschreven werd, is juist. Alleen moet voor de gebruiker duidelijk vermeld te worden dat de DVD recorder in dit geval niet op een voorkeuzenummer dient te worden ingesteld, maar dat de externe bron van de scartaansluiting (meestal ext.2) dient te worden gekozen. De op te nemen zender kiest men vervolgens via de Humax tuner. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Nog beter was geweest om voor de Humax 5200c te kiezen, deze heeft een eigen schijf. De 5300C heeft wel een timer functie, echter zal die enkel voor de externe disk via usb werken. 

 

 

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Klopt dat een andere Humax beter was geweest. Maar die zal waarschijnlijk bij een ander Ziggo pakket horen. De 5300 is de minst dure keus voor Ziggo om van Analoog naar Digitaal te gaan. En je kunt er mee opnemen. Maar om dat via een dvd recorder te doen is erg omslachtig. Daar hadden ze bij de helpdesk wel kunnen doorvragen.

De 5300 heeft ook naar 1 tuner zag ik. Ik ging er van uit dat alle Humaxen net als mijn oudje, de 5050, twee tuners hebben waarmee je twee programma's tegelijk kunt opnemen. Lijkt niet zo te zijn. Maar dat kan een dvd recorder ook niet en die heeft ook nog de 2 uur beperking in opname tijd.

Al met al geen slechte upgrade maar het had beter/eenvoudiger gekund.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@bloemen64 de Humax 5200C hoort nergens bij die zal zelf moeten worden aangeschaft. De 5300C wordt ook niet meer standaard uitgeleverd. Die zal mogelijk ook zelf zijn aangeschaft.

Het valt mij nog mee dat er niet geprobeerd is TV Compleet met opname in de cloud te verkopen. Dan is het voorstel voor de 5300c nog best netjes te noemen.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Ik dacht dat de Humax 5300 even in het start pakket zat. Of een Pace. Welke je kreeg was niet altijd even duidelijk. Met start kun je niet opnemen. Nu is daar de XL weer in terug. Ook zonder opname mogelijkheid. Ieder kwartaal lijkt er weer een aanpassing te zijn omdat merk A of merk B er even niet is.

Ik heb hier nog een schitterende cisco, model onbedienbaar, staan. Heeft lang alleen als klok gediend totdat ik er achter kwam dat dat klokje bijna 20W op slokt. Nu maar helemaal uitgezet. 

 

Als je nu op de website kijkt zijn er maar twee keuzes. De Nieuwe XL of Next.

Alle andere merken zijn opgedoekt.

Jammer van de Humax. Geniet er nog dagelijks van. Al bijna 9 jaar.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic