Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
geeltje11
Level 4

dolby geluid op de mediabox Next

mijn next box is aangesloten via een optische kabel met mijn harman kardon dolby surround versterker kan niet anders aangesloten worden via optische kabel omdat er op deze wat oudere versterker geen hdmi aansluiting op zit mijn vraag is als ik de next box instel op dolby dus dolby weergave aanzet hoor ik bij de tv zenders gewoon het geluid over alle spaekers maar zodra ik de radio app gebruik hoor ik geen geluid over mijn achter speakers wel als ik in de next box dolby uitschakel moet hier nog een update bij de next box voor komen
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20
De next converteert alle geluid naar Dolby 5.1. Bij radio worden echter alleen het linker en rechter voor kanaal "gevuld". Gelukkig maar, want ik wil zoveel mogelijk het originele geluid.

Zit er op je systeem niet zoiets als "all channels stereo"?

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb
Level 20
De next converteert alle geluid naar Dolby 5.1. Bij radio worden echter alleen het linker en rechter voor kanaal "gevuld". Gelukkig maar, want ik wil zoveel mogelijk het originele geluid.

Zit er op je systeem niet zoiets als "all channels stereo"?
geeltje11
Level 4
Topicstarter
beste steefb
bedankt voor de reactie het een en ander is mijn duidelijk geworden ga en naar de instelling op mijn versterker kijken :thumbsup:
0 Kudos
gethewil
Level 1
Hoe zet ik de mediabox next op Dolby?
0 Kudos
Steefb
Level 20
gethewil wrote:
Hoe zet ik de mediabox next op Dolby?

Home>Instellingen(tandwiel)>Beeld en geluid>Dolby audio> aan.
gethewil
Level 1
Bedankt voor de tip.
0 Kudos
erik0510
Level 4
Als ik de next op dolby zet heb ik soms ineens geen geluid meer en komt dan na een minuut krakend terug, iemand anders hier ook last van?
0 Kudos