1
Vraag
2
Reacties
geeltje11

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

dolby geluid op de mediabox Next

mijn next box is aangesloten via een optische kabel met mijn harman kardon dolby surround versterker kan niet anders aangesloten worden via optische kabel omdat er op deze wat oudere versterker geen hdmi aansluiting op zit mijn vraag is als ik de next box instel op dolby dus dolby weergave aanzet hoor ik bij de tv zenders gewoon het geluid over alle spaekers maar zodra ik de radio app gebruik hoor ik geen geluid over mijn achter speakers wel als ik in de next box dolby uitschakel moet hier nog een update bij de next box voor komen
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15961Posts
  • 3000Oplossingen
  • 7336Likes
De next converteert alle geluid naar Dolby 5.1. Bij radio worden echter alleen het linker en rechter voor kanaal "gevuld". Gelukkig maar, want ik wil zoveel mogelijk het originele geluid.

Zit er op je systeem niet zoiets als "all channels stereo"?

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15961Posts
  • 3000Oplossingen
  • 7336Likes
De next converteert alle geluid naar Dolby 5.1. Bij radio worden echter alleen het linker en rechter voor kanaal "gevuld". Gelukkig maar, want ik wil zoveel mogelijk het originele geluid.

Zit er op je systeem niet zoiets als "all channels stereo"?
geeltje11
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
beste steefb
bedankt voor de reactie het een en ander is mijn duidelijk geworden ga en naar de instelling op mijn versterker kijken :thumbsup:
gethewil

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe zet ik de mediabox next op Dolby?
Steefb

Level 20
  • 15961Posts
  • 3000Oplossingen
  • 7336Likes
gethewil wrote:
Hoe zet ik de mediabox next op Dolby?

Home>Instellingen(tandwiel)>Beeld en geluid>Dolby audio> aan.
gethewil

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de tip.
erik0510

Level 3
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Als ik de next op dolby zet heb ik soms ineens geen geluid meer en komt dan na een minuut krakend terug, iemand anders hier ook last van?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic