digitale radio

Ik lees dat Ziggo Analoge Radio via de kabel gaat stopzetten. Ik begrijp de stap naar digitaal maar welke opties heb ik om van het digitale signaal gebruik te gaan maken met behoud van apparatuur en minimaal gelijkblijvend gebruiksgemak (en dus niet de TV gebruiken om radio te kunnen luisteren). Voor de TV markt waren  en zijn de alternatieven ruim voorhanden. Voor digitale radio kom ik nu vooral een extra Quantis box tegen (met weer een aparte afstandsbediening). Benieuwd naar jullie oplossingen.

Robus
Stamgast
  • 39Reacties
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
6 Reacties 6

Ga voor een internet of DAB radio. Mogelijkheden genoeg. FM is op termijn toch een aflopende zaak. 

Steefb
Expert
Expert
  • 7746Reacties
  • 1354Oplossingen
  • 2158Likes

Hallo,

Leest u dit eens.

Pasi
Expert
Expert
  • 2951Reacties
  • 163Oplossingen
  • 986Likes

Pasi wrote:

Hallo,

Leest u dit eens.

Ja dank, gedaan en wellicht had ik mijn vraag ook daaraan vast kunnen plakken. Gegeven onze situatie:

-Radio luisteren we op dagelijkse basis 99% van de tijd in woonkamer 

- We gebruiken daarvoor highend apparatuur oa receiver, surround speakers ook verbonden met SmartTV met CAM module.

Zadelt Ziggo ons met een probleem op door het signaal af te sluiten. Per alternatief;

- koperen draad = terug naar de middeleeuwen en in ons geval ook slechte ontvangst 

- via TV: extra stroomverbruik en handelingen 

- via mediabox: Ziggo geeft er maar eentje uit per huishouden en die van ons staat op slaapkamer en is daar onmisbaar 

- aparte apparatuur aanschaffen en aansluiten: investering nodig en ws extra handelingen en afstandsbediening 

- Internetradio: vereist een aparte GUI en dus ook investering.

Het beste wat ik voorbij heb zien komen is de optie om de mediabox te gaan gebruiken. Dan zal Ziggo ons wel een tweede exemplaar ter beschikking moeten stellen.

Robus
topicstarter
Stamgast
  • 39Reacties
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

@Robus de TV op de slaapkamer heeft geen mogelijkheid voor een CI module?  Dat lijkt de simpelste oplossing, gewoon ruilen boven de CI module dan kan de mediabox naar beneden.

Naar verluidt is de huur/bruikleen van een 2e mediabox a € 4,00 p/m weer mogelijk via de klantenservice ik heb nog nergens een duidelijke bevestiging hiervan gezien.

De High end apparatuur is blijkbaar wel oud. Daarmee bedoel ik niet voorzien van een ethernet aansluiting of de mogelijkheid van online muziek diensten.

Los van de quantis zijn er meer geschikte DVB-C ontvangers op de markt. Helaas heb je voor TV dan wel een model met CI module nodig en een smarcard die Ziggo niet meer los verstrekt.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4649Reacties
  • 198Oplossingen
  • 1132Likes

RoWi. wrote:

@Robus de TV op de slaapkamer heeft geen mogelijkheid voor een CI module?  Dat lijkt de simpelste oplossing, gewoon ruilen boven de CI module dan kan de mediabox naar beneden.

Naar verluidt is de huur/bruikleen van een 2e mediabox a € 4,00 p/m weer mogelijk via de klantenservice ik heb nog nergens een duidelijke bevestiging hiervan gezien.

De High end apparatuur is blijkbaar wel oud. Daarmee bedoel ik niet voorzien van een ethernet aansluiting of de mogelijkheid van online muziek diensten.

Los van de quantis zijn er meer geschikte DVB-C ontvangers op de markt. Helaas heb je voor TV dan wel een model met CI module nodig en een smarcard die Ziggo niet meer los verstrekt.

TV op slaapkamer (ondanks CAM mogelijkheid) is niet Smart vandaar Mediabox met toegevoegde waarde daar.

Receiver in woonkamer heeft wel Ethernet maar geen Internetradio opties.

Hoewel ik technisch functioneel de alternatieven ook zie werken, vereist het in ons geval allerlei ongelukkige workarounds die impact gaan hebben op kosten, en/of kwaliteit signaal en/of gebruiksgemak. 

Ik dank jullie voor meedenken en suggesties en zal Ziggo eens benaderen om te vragen hoe ze ons kunnen helpen.

Robus
topicstarter
Stamgast
  • 39Reacties
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Hoewel ik technisch functioneel de alternatieven ook zie werken, vereist het in ons geval allerlei ongelukkige workarounds die impact gaan hebben op kosten, en/of kwaliteit signaal en/of gebruiksgemak. 

Ik dank jullie voor meedenken en suggesties en zal Ziggo eens benaderen om te vragen hoe ze ons kunnen helpen.

Die kosten of workarounds ontkom je niet aan. Als je in de woonkamer met een CI module tv kijkt is een volledige mediabox zoals een Humax 5300C ook overbodig als je deze enkel voor de radio gebruikt, de quantis die Ziggo levert is niets veel meer dan een beperkt  model dvb ontvanger.

Het is heel vreemd dat deze als koop wordt aangeboden terwijl je er enkel iets aan zal hebben bij een kabel(Ziggo) aansluiting bruikleen is veel logischer.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4649Reacties
  • 198Oplossingen
  • 1132Likes

Uitgelicht topic