1
Vraag
2
Reacties
bert54p

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

digitale radio

Digitale radio ontvanger besteld.

Veel info ( van ziggo) over de aansluiting digitale radio, via tv aansluiting, ( muurbevestiging vlak bij de tv) ) maar de tv wordt een beetje vergeten,,via een splitter zou dit lukken? 2 uitgangen?.Een voor radio ontvangst en de 2e voor beeld, zeg ik dit goed, als ik hierop een ja krijg ben ik als leek weer wat verder.

 

Als deze ontvanger na installatie gereed is kan ik dan nog met mijn afstandsbediening ( bose tuner / radio ontvanger) 3-2-1-) zelf de zenders weer opzoeken.Anders gezegd wat moet ik met een ab. Van een digitale ontvanger.

 

Momenteel gaat het tv signaal via een coax en(T) splitter naar 2 afzonderlijk geplaatste tv's, gaat dit allemaal nog wel goed werken als er via het tv signaal de digitale radio voorzien wordt en ook nog eens ( sorry voor de herhaling) 2 x een tv ontvangst.

Mijn coax kabel is best wel een beetje " oud" te noemen maar kan deze niet meer vervangen omdat deze onder de pvc vloer loopt, zou een antenne versterker kunnen helpen om het signaal wat te versterken, en zo ja waar te monteren of aan te sluiten.

Kortom veel vragen, maar daar is deze site toch voor in het leven geroepen.

vr. dank voor een antwoord,

gr.bert

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoi Bert,

 

"Een voor radio ontvangst en de 2e voor beeld, zeg ik dit goed, als ik hierop een ja krijg ben ik als leek weer wat verder."

 

Ja, vanuit de TV uitgang.

 

"Als deze ontvanger na installatie gereed is kan ik dan nog met mijn afstandsbediening ( bose tuner / radio ontvanger) 3-2-1-) zelf de zenders weer opzoeken.Anders gezegd wat moet ik met een ab. Van een digitale ontvanger."

 

De radio ontvanger is een op zichzelf staande ontvanger die het audio signaal via de tulp uitgang of via de optische uitgang naar een versterker doorgeeft en heb je het geluid via je versterkerboxen.

Met de afstandsbediening van de digitale ontvanger kun je dan de zender kiezen.

Met de Bose tuner / radio ontvanger kun je niets meer.

 

"Momenteel gaat het tv signaal via een coax en(T) splitter naar 2 afzonderlijk geplaatste tv's, gaat dit allemaal nog wel goed werken als er via het tv signaal de digitale radio voorzien wordt en ook nog eens ( sorry voor de herhaling) 2 x een tv ontvangst."

 

Ja, dat zou moeten lukken, als je nu een splitter hebt die naar 2 TV's gaat, dan heb je nog een splitter nodig om naar je radio ontvanger te splitten.

 

"Mijn coax kabel is best wel een beetje " oud" te noemen maar kan deze niet meer vervangen omdat deze onder de pvc vloer loopt, zou een antenne versterker kunnen helpen om het signaal wat te versterken, en zo ja waar te monteren of aan te sluiten."

 

Een versterker kan een mogelijkheid zijn, maar dat zou ik pas doen als je problemen krijgt met te weinig signaal, het signaal ka wel genoeg zijn, maar dat weet je pas als je het uitgeprobeerd hebt.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoi Bert,

 

"Een voor radio ontvangst en de 2e voor beeld, zeg ik dit goed, als ik hierop een ja krijg ben ik als leek weer wat verder."

 

Ja, vanuit de TV uitgang.

 

"Als deze ontvanger na installatie gereed is kan ik dan nog met mijn afstandsbediening ( bose tuner / radio ontvanger) 3-2-1-) zelf de zenders weer opzoeken.Anders gezegd wat moet ik met een ab. Van een digitale ontvanger."

 

De radio ontvanger is een op zichzelf staande ontvanger die het audio signaal via de tulp uitgang of via de optische uitgang naar een versterker doorgeeft en heb je het geluid via je versterkerboxen.

Met de afstandsbediening van de digitale ontvanger kun je dan de zender kiezen.

Met de Bose tuner / radio ontvanger kun je niets meer.

 

"Momenteel gaat het tv signaal via een coax en(T) splitter naar 2 afzonderlijk geplaatste tv's, gaat dit allemaal nog wel goed werken als er via het tv signaal de digitale radio voorzien wordt en ook nog eens ( sorry voor de herhaling) 2 x een tv ontvangst."

 

Ja, dat zou moeten lukken, als je nu een splitter hebt die naar 2 TV's gaat, dan heb je nog een splitter nodig om naar je radio ontvanger te splitten.

 

"Mijn coax kabel is best wel een beetje " oud" te noemen maar kan deze niet meer vervangen omdat deze onder de pvc vloer loopt, zou een antenne versterker kunnen helpen om het signaal wat te versterken, en zo ja waar te monteren of aan te sluiten."

 

Een versterker kan een mogelijkheid zijn, maar dat zou ik pas doen als je problemen krijgt met te weinig signaal, het signaal ka wel genoeg zijn, maar dat weet je pas als je het uitgeprobeerd hebt.

bert54p
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bert bedankt voor de reactie

bert54p
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klein probleem, de quantis aangesloten via de muur ingang/aansluiting naar in en out naar de bose tuner/ radio versterker.

 

Blijf nu ( over) met 2 aansluitingen zitten die allebei pin zijn zowel de coax als de aansluiting achter de tuner als de coax zijn beide " hoe zeg je dat, mannelijk'?.

Ziggo gebeld maar die weten het momenteel ook niet,,misschien een coax die 2 verschillende in en uit heeft maar dat was een suggestie,of naar bose bellen?

iemand een idee.

bert54p
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

heb ik misschien niet de verkeerde splitter,? heb nu 2x uitgaande pin.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

2 uitgaande pin is de juiste splitter.

Verbinding is male uit van de splitter en male van de kabel in female in de radio ontvanger.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Een warm welkom op de Community! @bert54p! Zo te lezen ben je al goed op weg geholpen door je naamgenoot! Top! Heb je het nog voor mekaar gekregen aan de hand van de goede tips van @Bert? Mocht je nog vragen hebben, laat het ons weten. Deel ook foto's van de situatie als je dat fijn vindt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic