I.v.m. omschakeling radio analoog naar digitaal luister ik nu via de MEDIABOX XL en de TV naar de radio. Ik constateer dat WDR4 regelmatig hapert. Ik constateer dat niet bij radio 5. Iemand soortgelijke ervaring?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb het laatste uur (10/03 11h00-12h00 ook geen storingen meer ervaren. Ga er van uit dat het is opgelost.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Radio 5 is bij mij storingsloos via TV en sound bar, WDR 4 beluister ik nooit, dus weet ik niet en ik denk ook niet veel anderen.
U gebruikt hdmi voor TV en geluid en wat naar welke radio en waarom radio en tv?
...wat naar welke radio .... Ik luister via de TV. Dus niets naar een externe radio/versterker.
En of anderen naar WDR 4 luisteren? De vraag is meer algemeen: Zijn er meer luisteraars die een haperend radiosignaal op een zender hebben. Ik vermeld juist dat er ook zenders zijn (bv R5) die geen hapering hebben.
@peter.claus Ik heb ook de XL en kan deze wel even op WDR 4 afstemmen. Nu weet ik niet hoe frequent je de storingen waarneemt en of ik het dus zal waarnemen, maar het is het proberen waard. Nu loopt het bij mij wel via een receiver, maar dat makt natuurlijk net uit. Heb je geen issues bij het Tv kijken?
Als je de vele mededelingen leest zie dat er veel storingen zijn, soms van de apparaten , vaak van de verbinding en zelden van de zender.
Deze vraag was mij niet duidelijk het blijkt via de tv een radio kanaal wdr 4 beluisteren.
Dan is de HDM kabel soms een punt en zelden de zender; dan zouden veel meer klachten zijn in bv de krant WDR TV is wel goed?
Is het soort klacht alleen op die radio wdr of ook op anderen of tv kanalen?
Frequentie: soms 1x in het half uur, dan 3x in een minuut. Maar met 1 uur luisteren zou je het moeten horen.
En ja, ik koppel ook door naar een versterker, maar om het "probleem" te isoleren, vernoem ik de klacht via de TV. Het probleem doet zich ook voor als ik de audio-uit (hoofdtelefoonuitgang) van de XL gebruik.
....Is het soort klacht alleen op die radio wdr of ook op anderen of tv kanalen?...
Ik heb de klacht alleen bij WDR5. Ik luister ook (nederlandse) R2 en R5, daar is het probleem niet.
@peter.claus de XL staat hier nu al enige tijd op WDR 4 (best goede muziek trouwens) en ik heb al enkele keren even uitval waargenomen. Wel korte storingen, maar ze zijn er wel. Hier is de XL middels HDMI op een receiver aangesloten, maar die verbinding is absoluut in orde. De blauwe HDMI led blijft dan ook oplichten.
Ik weet zo niet of deze zender ook onder de vrije zenders valt, maar ik zal daar eens naar kijken. Zo wel, kan ik deze ook weergeven op een Quantis radiotuner en een Humax PVR om te horen wat er dan gebeurt. Maar het gebeurt helaas vaker dat maar één radiozender storingen laat horen en je daar toch maar bitter weinig over leest. En met het gegeven dat je nu weet dat ik het soms ook hoor, al gaat het nu alweer een tijdje goed, kan je natuurlijk ook niet zoveel. Als het vaker voorkomt moet het worden opgelost.
Ik zal moderator @Paul vragen of dit bij hen bekend is??
Ik heb trouwens al aardig wat 'vergeten' muziek gehoord. Best leuk dat weer eens te horen. Ik ga deze zender onthouden 😉
Hij staat nog aan en viel net weer even kort weg. Het zijn echt korte drop-out's.
Willem, we lezen heel veel klachten over de Quantis in dit forum over uitval en extra filters.
De XL met soundbar stoort nooit bij mij en is zeer simpel met een jack= aux kabel van XL naar soundbar.
De TV kan als radio display alleen voor zender zoeken even aan.
@fred6 Zou je dan ook eens een uur naar WDR4 willen luisteren?
Het heeft -volgens mij- niets te maken met de apparatuur die je gebruikt. Ziggo levert het niet storingsvrij aan. @Willem-A1 hoort op deze zender hetzelfde probleem.
Zit nu naar WDR4 te luisteren via de Nextbox en heb net óók een korte onderbreking gehoord, het lijkt dus bij de aanvoer of bij Ziggo te zitten en niet specifiek bij de XL?
Goed om te horen dat er idd meer luisteraars zijn die hetzelfde probleem ervaren.
Maar nu de vraag: Leest @Ziggo mee en gaat die dit nu ook onderzoeken? (Of nog beter: oplossen 😉
Van 1205 tot 1345 wdr 4 gehoord en 2 ''hikjes'' gehoord.
Ziggo zal vast een storingsvrij digitaal signaal halen en tot xl brengen
Prima zender lijkt op npo5 die ik prefereer ivm nieuws, weer en verkeer over NL
Goedemiddag @peter.claus zodra we dit topic voorbij zagen komen heeft mijn collega WDR4 opgezet. We hebben er een tijdje naar geluisterd maar er was geen sprake van een korte onderbreking. De hikjes die door jou en anderen zijn opgemerkt waren wel voor dit tijdstip, mogelijk heeft het hier mee te maken. Ik wil je vragen of je de exacte tijden kunt noteren? Zodat wij er verder naar kunnen kijken en misschien een patroon ontdekken.
Hmmm, oke, ik zal het morgen gaan noteren. Maar let wel, alleen via het digitale kanaal (mediabox XL) . De analoge zender via ziggo geeft die onderbreking niet.
@peter.claus schreef:Hmmm, oke, ik zal het morgen gaan noteren. Maar let wel, alleen via het digitale kanaal (mediabox XL) . De analoge zender via ziggo geeft die onderbreking niet.
Het is ook via de Next te horen, zijn dan heel kleine hikjes, maar wel te horen.
Misschien de buffer net iets te klein?
fred6 Zou je dan ook eens een uur naar WDR4 willen luisteren?
Het heeft -volgens mij- niets te maken met de apparatuur die je gebruikt. Ziggo levert het niet storingsvrij aan. Willem-A1 hoort op deze zender hetzelfde probleem.
Ik ga niet meer op de opmerkingen over de Quantis in. Dat staat hier ook helemaal los van. Er is ook geen sprake van filters, maar van één filter dat men meelevert. Het begint als een oude langspeelplaat te klinken. Soms blijven die hangen... 😉
Ik zou nog kijken of WDR 4 een vrije zenders is, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Ik ben nl. wel benieuwd of het dan ook op een Humax of de Quantis te horen is.
@Boris de Kat het lijkt me geen kwestie van een buffer issue, want bij andere zenders heb ik het nog niet gehoord. En het zou ook dan te horen moeten zijn lijkt me.
Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.