I.v.m. omschakeling radio analoog naar digitaal luister ik nu via de MEDIABOX XL en de TV naar de radio. Ik constateer dat WDR4 regelmatig hapert. Ik constateer dat niet bij radio 5. Iemand soortgelijke ervaring?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemorgen @Nol75, helaas is er nog geen oplossing gevonden voor het probleem. De afdeling die er mee bezig is, heeft ook nog niet aangegeven wanneer zij verwachten dat het is opgelost. Zodra wij meer horen, komen we gelijk in de lucht!
O jee, dat wijst niet echt op iets goeds @Lotte Als er zo word gesproken kan het weleens heel lang gaan duren, als het al word opgelost. Dat word dus weer iets van de lange adem...
Goedemorgen allen @peter.claus @Boris de Kat @happy @Nol75
Onze netwerk afdeling heeft de afgelopen periode continu het signaal gemeten. Hierin valt geen uitval waar te nemen. Het signaal ziet er momenteel keurig uit en er zouden geen problemen mogen zijn met de radio.
Hoe ervaren jullie dit de afgelopen dagen?
@Jamyla schreef:Goedemorgen allen @peter.claus @Boris de Kat @happy @Nol75
Onze netwerk afdeling heeft de afgelopen periode continu het signaal gemeten. Hierin valt geen uitval waar te nemen. Het signaal ziet er momenteel keurig uit en er zouden geen problemen mogen zijn met de radio.Hoe ervaren jullie dit de afgelopen dagen?
@Jamyla Net weer aangezet, ik hoorde wat om 10:11, 10:25 en 10:26, het zijn maar heel korte onderbrekingen, maar als er niks vreemds gemeten wordt, dan zit het verder in het netwerk.
Het kan natuurlijk ook in het aangeleverde signaal zitten, de stream valt niet weg, maar de modulatie of zo.
(edit)
Als ik via internet luister, hoor ik geen onderbrekingen.
Ik hoor het niet via een Pace zapper in UPC gebied, ik zal van de week een CI+ module testen
Het valt nog steeds heel kort weg. Ik kan me dan ook bijna niet voorstellen dat Ziggo het niet kan waarnemen terwijl het toch echt wel opvalt.
Het lijkt minder, maar het komt nog steeds voor, bv 01-03-2022 om 9h29, 2x kort achter elkaar.
Wat ontzettend zuur dat het probleem nog steeds bij jullie allen lijkt te spelen. Ik kan mij voorstellen dat dit toch echt wel irritant is als je dagelijks naar de zender luistert.
We hebben hier zelf meerdere malen testen gedaan via de Next en het team is nog met het signaal bezig geweest.
Zelf kunnen we het probleem niet waarnemen, maar dat neemt niet weg dat er alsnog iets kan spelen. Dat is zeker iets wat ik verwacht, naar aanleiding van jullie berichtjes en het feit dat jullie het allemaal wel ervaren.
Ik zal heel eerlijk zijn. Op dit moment zitten we dus een beetje vast. Ik ben dan ook benieuwd of er een rode draad is of iets wat jullie gemeen hebben, dat we daar verder op kunnen onderzoeken.
@Marije Jij hebt inzicht in postcodes van de klagers hier, zit daar een verband in?
Het lijkt overigens wel minder dan eerst.
Ter info:
2022/03/03 9h20 weer een korte storing.
Mogelijk levert de suggestie van @Boris de Kat iets op? Is het regionaal?
Ik neem de storingen waar in Groesbeek (regio Nijmegen)
@peter.claus Ik zit in regio Haarlem, lijkt dus geen verband....
Ik heb zojuist een goed halfuur geluisterd naar de radiozender, maar ook ik kan niets van een wegvalling constateren. LAstig, want we kunnen natuurlijk ook geen uren en uren luisteren. Daarom ben ik nog benieuwd of jullie op dezelfde momenten de wegvallingen ervaren.
Is het een idee dat jullie hier jullie bevindingen benoemen, zodat we kunnen zien of de ervaringen gelijk zijn? Dus dat jullie de tijdstippen dat jullie wegval hebben ervaren hier doorgeven?
Ik zit nu zo'n 45 minuten te luisteren en heb hem niet meer horen wegvallen, lijkt erop dat ze het opgelost hebben?
Hier nu ook niet meer waargenomen. Uurtje aan gehad...
Ik heb het laatste uur (10/03 11h00-12h00 ook geen storingen meer ervaren. Ga er van uit dat het is opgelost.
Hallo Community Moderator waarom ontvang ik met mijn Quantis ontvanger maar 20 zenders en met storingen (kort wegvallen). Provincie Utrecht!
Dank voor reageren!
Bij mij nog niet opgelost!
@HR52 Hou het aub. bij je eigen topic. Jij hebt een heel ander probleem ..
Mijn digitale radio ontvangst stoort en ik ontvang... - Ziggo Community
Terechte opmerking @Steefb . Ik snap ook niet helemaal waarom @HR52 hier de vraag stelt aan een moderator, terwijl deze in zijn eigen topic meer dan uitstekend wordt geholpen. Daarnaast heeft een moderator zo echt geen antwoord op je vragen @HR52 Die zullen net als wij ook meer moeten weten dan dit. Ik heb op je topic vrij uitgebreid gereageerd, maar daar reageer je maar zeer beknopt op, terwijl ik aangeef dat ik ondersteuning verleen voor Humax/Quantis. Laat het hier dus rusten, want dit ging om een probleem met één zender, en geef zoveel mogelijk info in je eigen topic.
Willem
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.