1
Vraag
2
Reacties
20schoorlemmer1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

digitale radio - Quantis QE317 op Denon, geen signaal

Ik heb de digitale ontvanger (Quantis QE317) op mijn Denon receiver aangesloten in de AUX ingang.

De Quantis heeft alle kanalen gevonden maar ik krijg geen signaal op mijn receiver.

HELP wie heeft er een oplossing

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Op de receiver moet je vaak / of opnieuw  aangeven dat de bron waar de quantis op is aangesloten dat deze digitaal etc moet uitdragen. In dit geval moet de aux zo ingesteld worden naar keuze die is gedaan. Bv digitaal/ optisch / etc . Of afhankelijk van merk dat bij bij een menu de audio formats een bron gekozen moet worden. 

Bekijk in context

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pbeentjes  schreef:

Ook ik heb hetzelfde probleem met de QE317 in combinatie met een Denon DRA1000 tuner/versterker. Alleen als ik de PHONO ingang gebruik, het volume van de QE317 op bijna maximaal zet en de volumeknop van de Denon voluit zet heb ik geluid. Vraag niet naar de kwaliteit want dat is waardeloos. Dit heb ik geprobeerd met de coax rechtstreeks vanuit "de muur" op de QE317 aan te sluiten. Ik ga nog experimenteren met de gevoeligheidsinstelllingen.


Phono is niet de ideale keuze, die ingang is eigenlijk alleen voor platenspelers bedoeld. Elke andere ingang zou moeten voldoen.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je ook voorop de Denon met één of andere knop de aux gekozen?

20schoorlemmer1
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

jazeker  alles wel 10 keer nagelopen

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hoi @20schoorlemmer1, van harte welkom op de Community! 

 

Stom dat het maar niet wil lukken met de digitale ontvanger in combinatie met de receiver! De tip van @Bert is zo te lezen uitgesloten. @robbo heb jij misschien nog een suggestie? 🙂

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Op de receiver moet je vaak / of opnieuw  aangeven dat de bron waar de quantis op is aangesloten dat deze digitaal etc moet uitdragen. In dit geval moet de aux zo ingesteld worden naar keuze die is gedaan. Bv digitaal/ optisch / etc . Of afhankelijk van merk dat bij bij een menu de audio formats een bron gekozen moet worden. 

Tubejack

Level 6
  • 107Posts
  • 4Oplossingen
  • 44Likes

Heb je het volume van de Quantis QE317 via de afstandbediening wel op maximaal gezet? 

Pbeentjes

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb hetzelfde probleem met de QE317 in combinatie met een Denon DRA1000 tuner/versterker. Alleen als ik de PHONO ingang gebruik, het volume van de QE317 op bijna maximaal zet en de volumeknop van de Denon voluit zet heb ik geluid. Vraag niet naar de kwaliteit want dat is waardeloos. Dit heb ik geprobeerd met de coax rechtstreeks vanuit "de muur" op de QE317 aan te sluiten. Ik ga nog experimenteren met de gevoeligheidsinstelllingen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pbeentjes  schreef:

Ook ik heb hetzelfde probleem met de QE317 in combinatie met een Denon DRA1000 tuner/versterker. Alleen als ik de PHONO ingang gebruik, het volume van de QE317 op bijna maximaal zet en de volumeknop van de Denon voluit zet heb ik geluid. Vraag niet naar de kwaliteit want dat is waardeloos. Dit heb ik geprobeerd met de coax rechtstreeks vanuit "de muur" op de QE317 aan te sluiten. Ik ga nog experimenteren met de gevoeligheidsinstelllingen.


Phono is niet de ideale keuze, die ingang is eigenlijk alleen voor platenspelers bedoeld. Elke andere ingang zou moeten voldoen.

Pbeentjes

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zojuist de signaalsterkte gecontroleerd via "Instellingen, etc." en alles stond correct ingesteld. Ook nog even het volume van de QE317 op maximaal gezet en het resultaat was dat er geluid uit de boxen kwam maar van een zeer slechte kwaliteit. Volstrekt onacceptabel.

Ik stel mijzelf nu de vraag of een andere versterker een beter resultaat zal geven. Ik betwijfel het. Het zal toch niet zo zijn dat het wisselen van analoog naar digitale radio een nieuwe versterker tot gevolg moet hebben?

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Helemaal eens met Rowi. Kies een andere bron. !!!!. Nooit een andere apparaat aansluiten die voor een platenspeler is bedoeld. ( is een andere manier van weergave inz bv NIET voor -  versterkt. of een extra aansluiting ( aarde aansl.)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic