1
Vraag
2
Reacties
Jelleke01

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

digitaal radiosignaal naar receiver

Ik beschik over een Denon receiver (AVR X 1500H) waar ik nu ook het analoge radiosignaal binnen krijg en het geluid over de boxen. Na 1 april kan dat niet meer en begrijp ik dat ik mijn mediabox XL kan koppelen aan de receiver. Welke aansluiting van de mediabox en welke kabel kan ik dan het beste gebruiken om een goed radiosignaal te krijgen. Als dat lukt kan ik op mijn receiver ok dan nog steeds zien welk radiokanaal aan staat?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 


@Jelleke01  schreef:

 

 

Nu kan ik op de Denon zien welke radiozender aanstaat. Is dat dadelijk ook nog mogelijk?


Nee, de Denon gaat alleen het geluid van de mediabox XL weergeven, meer informatie wordt niet doorgegeven.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als analoog is uitgeschakeld, dan gaat de radio digitaal via de Mediabox XL en kan de TV uitblijven.

Dat kan nu ook al via de radio app en met een voice afstandsbediening, je hoeft alleen te zeggen radio 1 of radio Omroep Brabant en de zender is te horen.

Afstandsbediening met stembesturing gratis voor de Mediabox XL (ziggo.nl)

 

Voor de beste kwaliteit zou ik een optische kabel gebruiken van de Mediabox XL naar de receiver.

 

Ik heb deze al jaren in gebruik in diverse situaties, prima kabel:

Optische Kabel - Optische Kabel, Toslink Male naar Toslink Male, Verguld - Dikte 5mm, 1 Meter. (alle...

Jelleke01
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oke dan ga ik zo'n optische kabel aanschaffen en de box met de Denon verbinden. Dank voor de tip.

Als de box aanstaat en de Denon ook op de ingang van de optische kabel.....heb ik geluid. Klopt dat?

 

Nu kan ik op de Denon zien welke radiozender aanstaat. Is dat dadelijk ook nog mogelijk?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 


@Jelleke01  schreef:

 

 

Nu kan ik op de Denon zien welke radiozender aanstaat. Is dat dadelijk ook nog mogelijk?


Nee, de Denon gaat alleen het geluid van de mediabox XL weergeven, meer informatie wordt niet doorgegeven.

Jelleke01
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oké, hoe en waar kan ik dat dan wel zien? welke radiostation op staat? Liefst wil ik de tv uit laten als ik alleen radio luister

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Daar is al veel over geklaagd, dat kan bij de mediabox XL alleen op de tv.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

...maar bij de XL kan je wel de zendernaam inspreken via de afstandsbediening, dus dan weet je natuurlijk ook welke zender je kiest... Maar ja, daarna kan je het inderdaad niet meer zien op de XL. Wél horen ... 😁

RMB24

Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Eehhhh.....op de display van de MB-XL kun je toch zien welke (radio) zender opstaat?

Bij mij in elk geval wel.

Op de Mediabox Next gaat dat weer niet, want die heeft geen display.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

De radio is een app @RMB24 

RMB24

Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Dat weet ik, maar op mijn MBXL staat het radiokanaal in de display van de box, de de Next dan weer niet heeft.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RMB24 Heb je op de Mediabox XL nog de oude software staan?

Daar was dat wel, maar met de nieuwe software is dat niet meer te zien op het front van de Mediabox XL, voor zover ik weet.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Volgens mij zie ik het ook niet @Bert ... 

franske1958

Level 7
  • 161Posts
  • 5Oplossingen
  • 80Likes

Ik heb die receiver opgezocht en zie dat er ook internet radio op zit, 

Of dan te zien is waar U naar luistert weet ik niet, ik ken die receiver verder niet.

Hiermee hebt U keuze uit duizenden stations.   Eventueel zou U ook nog kunnen

kiezen voor een (buiten) antenne, afhankelijk waar U woont en wat U wilt horen 

zou dat ook een oplossing kunnen zijn.

 

RMB24

Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Hoi @Bert ik heb (nu nog) versie 4.37 op mijn MBXL.

Er staat wel een nieuwere versie (4.38)  aan te komen, maar met de huidige versie staat het radiokanaal op de display.

Dus dat gaat bij de nieuwe versie niet meer gebeuren?

Welke nitwit noemt dit een "verbetering"....

Alleen maar ellende na de update van Mei 2021 v.w.b. de synchroniciteit.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RMB24 Ik dacht dat met de nieuwe software het radiokanaal niet meer zichtbaar was op de Mediabox XL, als de radio app gebruikt wordt.

Maar ik kan dat verkeerd begrepen hebben uit andere topics.

 

@Willem-A1 Zie jij in het front van de Mediabox XL op welk radiokanaal die staat?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Ik ga daar eens naar kijken @Bert en laat het uiteraard even weten. 

 

Bij deze: Ja, ik zie inderdaad ook nog op welke radiozender de XL staat. Alleen is bij mijn het linker deel van het display een stuk donkerder dan het rechter... Dat lijkt later iets beter te worden. Box staat in Eco. 

RMB24

Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

@BertIk weet eigenlijk niet precies welke nieuwe SW versie voor de MBXL is.

Die 4.38 die ik noemde staat gepland voor de NEXT, maar of die dan ook voor de XL is, weet ik niet.

Dit staat ook in de rechterkolom op dit scherm, onderaan bij dit item: "UITGELICHT TOPIC".

Er zijn nogal wat verschillen in die twee systemen. Ze lijken heel er op elkaar qua layout, maar er zijn veel verschillen.

Klein voorbeeldje: Ik kan niet met 1 knop alle aangesloten apparaten uitschakelen, en de NEXT kan dit wel.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RMB24 Ik bedoelde de oude look en feel met de radio als kanalen en de nieuwe look en feel met de radio app.

RMB24

Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

OK @Bert ik begrijp het. Maar in de "nieuwe" look, na de update van 2021, is ook nog steeds de gekozen zender in het display van de MBXL te zien, zoals dat in de "oude" look, waarbij je middels de nummerbuttons een zender opzocht,  en hoop dat dit ook zo blijft

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic