Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds enkele dagen valt het digitale radio signaal heel vaak weg. Ongeveer 10 à 20 keer per uur, steeds gedurende een kwart seconde tot ruim een seconde. Mijn Quantis QE317 ontvanger geeft dan aan "geen signaal". Het betreft alle radiozenders. Op de tv is er geen storing.
Ik heb geen mediabox. De Quantis en de tv zijn via een splitter rechtstreeks op het AOP aangesloten.
Een paar weken terug was dit ook 2 à 3 dagen regelmatig het geval, maar niet zo vaak als de laatste 3 dagen. Buiten deze 2 periodes was er geen sprake van storing. Wat betreft installatie, kabel en dergelijke is er sinds de aanschaf van de Quantis ontvanger in huis niets gewijzigd. Buitenshuis is er wel e.e.a. gebeurd in de straat, waaronder de aanleg van glasvezelkabel (Zoetermeer).
Het huidige probleem is erg storend.
Op de website zie ik geen mogelijkheid om een storing van de radio door te geven of daarover informatie te vinden (het gaat daar alleen over internet, tv, mediabox, telefonie en Ziggo GO storingen).
Betreft dit een lokale storing of een algemene storing van het radio-signaal? Of is de Quantis QE317 defect? Of moet er een extra filter komen (dat - zo lees ik in andere topics - tegenwoordig standaard met de Quantis ontvanger wordt geleverd)? Of is dit laatste alleen van toepassing bij gebruik van ene mediabox?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@mvdhop "De Quantis zit zonder filter rechtstreeks op een nieuw modem."
De Quantis aangesloten op een modem???
Daar is geen aansluiting voor op de Quantis.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Quantis op aangesloten zit?
Hoi Bert, je hebt gelijk ik heb niet goed gekeken. Het Israpunt zit in de kelder (foto 1) en vandaar uit loopt via de spliter een coaxkabel naar de versterker (foto 2) in de meterkast en daarna via de verdeler (foto 3) naar de wandcontactdoos (foto 4) naar de radio (foto 5). Het modem (foto 6) is rechtstreeks aangesloten op het israpunt (foto 1) via de spliter. Ik hoop dat ik je zo voldoende verduidelijking heb gegeven.
Die versterker is toch al heel oud toch @Bert ?
Ja, dat klopt, maar hij heeft de afgelopen 6 maanden geen problemen geven voor de radio. Het zou toch vreemd zijn als dit nu plots wel het geval zou zijn.
Maar alles kan een keer gaan haperen natuurlijk. We zijn vaak zo van het: "het heeft altijd gewerkt" maar dat kan zomaar eens anders worden. Ziggo verkoopt wel goede versterkers, die meteen over meerdere uitgangen beschikken die op verschillende waarden versterken. Misschien kan je dan zelfs van de multitap af. Maar ik laat het nu verder aan Bert over.
Kan het niet zijn dat ook hier het modem een retoursignaal terugstuurt via de coaxkabel naar de radio?
Ja, dat kan zeker, en dat kan dus ook wel storingen opleveren. Sowieso verstuurt het modem retoursignalen via de coax. En daar kan de Quantis dus ook last van hebben. Zat daar geen retourband stopfilter bij? Dat lijkt op een coax koppelstukje. Zo niet, geef het dan even aan, want dan kan bv. moderator @Maud er alsnog een naar je toesturen. Deze plaats je gewoon tussen de coax en de ingang van de Quantis in. Daar je het over 6 maanden hebt, denk ik dat je dit filter nog niet hebt. Dat doet men er pas sinds korte tijd bij. Maar ik kan dan niet goed verklaren waarom het issue dan nu pas optreed, al zag ik laatst ook bij iemand dat deze de eerste aantal maanden zonder het filter had gewerkt, daarna storingen kreeg en het filter dat wel oploste. Sowieso kan het zeker nooit kwaad deze te plaatsen.
Zet dan ook even je gegevens in je profiel. Alleen zij kunnen dat zien.
Bedankt @Willem-A1. Nee, ik heb in september vorig jaar 2 radio's bij de Ziggo gekocht en beide waren niet voorzien van een retourband stopfilter. Ik zal mijn gegevens in mijn profiel updaten zodat de moderator 2 retourband stopfilters kan opsturen.
Hoi, nee ik heb voor de verder rest niets nodig als de filters zo op de bestaande female coax connectors passen.
Dag @mvdhop ik heb nog een vraag. Is er nog doorgelust via de Quantis tuners naar een ander apparaat? Ofwel, is de coax uitgang in gebruik om een ander apparaat te voorzien van signaal? Het vest kan je nl. niet doorlussen. En zeker NOOIT naar de mediabox XL.
Nee, er is niet doorgelust. De coax uit de wandcontactdoos gaat alleen naar de Quantis tuner.
@mvdhop 2x een retourfilter, die komen naar je toe. @Willem-A1 dank voor je support!
Ons bestelprogramma werkt helaas niet als een soort webshop, dus ik moet eerst 1 order erin schieten, de levering afwachten en hierna nogmaals een order plaatsen.
Geef het dus wat tijd 🙂 Ik draag er zorg voor.
@Jos Dank je wel! Ik wacht de levering af.
Beste Jos,
Ook ik heb recent 2 Quantis tuners aangescahft en heb deze gelverd gekregen zonder retourband stopfilters en ondervind dezelfde hinderlijke onderbrekingen tijdens ontvangst. Kan ik op deze manier ook 2 retourband stopfilters bestellen of hoe moet ik dat doen?
Alvast bedankt.
Ik zou ook graag een retourband stopfilter ontvangen. Ook ik heb regelmatig signaalonderbrekingen
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...