Ik heb een mediabox Next samen met een Samsung QN95B en soundbar Samsung Q700B.
Vaak krijg ik met de knop op de AB van de Next de TV niet aan. De soundbar gaat wel direct aan.
Wat ik merk is dat wanneer ik na dit euvel de TV aanzet met de witte knop op de AB van de Next de TV aangaat. Als ik dan de Next uitzet gaat de TV en Soundbar ook uit en zet ik het hele spul direct daarna weer aan gaat het goed. Maar na zo'n 10 minuten uitgestaan te hebben gaat het wederom fout.
Ik heb verschillende opties geprobeerd.
De HDMI kabels zijn allemaal 2.1
Is hiervoor een oplossing of is dit een typisch geval van CEC handshake probleem.
Bij mijn vorige Samsung TV ging het wel altijd goed.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Even wat uitgetest. Om evt verschil te bemerken qua aansluitingen. ( hoe wel ik geen problemen heb met next rechtstreeks op av reciever. Nu eens de next op hdmi poort 2 van Samsung tv gezet . ( moest wel even de audio instelling op doorloop zetten inz audio formaat digitale uitvoer ) maar inz probleem hier geen verschil inz uit en aan.. misschien even nog ter info , wellicht al benoemd in deze topic , maar wees ook zeker dat in het menu van de next wel de functie alles met een knop uit en aan zetten is geselecteerd.
Nee, het blijft aanmodderen, alle HDMI kabels vervangen voor eigenlijk dezelfde high speed kabels maar lost niets op.
Samsung QN95B (2022) 4 K TV met connectbox. Op HDMI poort 4 de mediabox Next en op HDMI poort 3 de Samsung soundbar HW-Q700B (2022)
De mediabox staat ingesteld op alles met één knop aanzetten en de HDMI-CEC staat aan.
Mijn vorige Samsung TV had helemaal geen problemen hiermee.
Jammer dat het maar niet wil lukken @GeurtsenRG Je hebt echt al heel wat geprobeerd en er zijn hier ook veel tips gedeeld. Lastig om de vinger erop te leggen wat nu precies de oorzaak is waarom dit niet goed werkt bij jou maar voorlopig lijkt het erop dat er geen oplossing is.
Ik heb gevonden wat de oorzaak is. De Chromecast op mijn tv aangesloten heb ik verwijderd en hierna geen problemen meer.
Nu begin ik mij af te vragen waarom?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.