Ik kijk al langer digitale tv op mijn panasonic tv (10 jaar oud). ik heb een ci+ module met een smartcard, altijd goed gefunctioneerd. Ik weet niet of dit ermee te maken heeft, maar sinds het uitschakelen van het analoge signaal krijg ik bij de lokale zenders de volgende mededeling: “de lokale zender op dit kanaal kan je niet meer kijken omdat je een verouderde ontvanger gebruikt die niet geschikt is om dit signaal door te geven”. Het gaat hier on de lokale zenders in de regio Oss. De andere zenders, ook die in mijn extra pakket doen het gewoon goed. Alleen dus de lokale zenders niet. De klantenservice van Ziggo komt niet verder als het voorstel om een nieuwe tv aan te schaffen of een settopbox erbij te nemen. Wie herkent dit probleem en wat is eraan te doen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Waar hebben we het over? Een investering van drie tientjes voor een decoder.En dat na tien jaar of meer.
VZWatcher wrote:Waar hebben we het over? Een investering van drie tientjes voor een decoder.En dat na tien jaar of meer.
Het gaat mij ook niet zo zeer om de bedragen, het gaat er meer om dat we dit in de media moeten lezen. Er is ongetwijfeld bekend welke fZiggo klanten waar dit in hoofdzaak om lijkt te gaan nog eigen apparatuur gebruiken, die konden vooraf op de hoogte worden gesteld.
Ja, dat is slecht. Men had waarschijnlijk gedacht het zijn maar lokale omroepen (waarschijnlijk als een soort van test) en dat merkt niemand.
Je kunt bij Ziggo, gratis zonder kosten een Humax 5500 in bruikleen krijgen. Deze zou ook te koop zijn voor ongeveer 30 euro. Deze is SD geschikt, geen HD zenders, alleen de vrij toegankelijke zenders. Wordt met verloop kabel naar scart geleverd. Speciaal voor de TV op de slaapkamer die geen DVB-C heeft.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/humax-5500c
Dat was een actie vanwege het uitschakelen van het analoge signaal, een moderator zal hier mogelijk duidelijkheid over kunnen verschaffen.
Digitale ontvanger voor toestellen die niet geschikt zijn
Heb je ergens in huis een beeldbuis-tv of een platte tv zonder ingebouwde digitale ontvanger? Dan krijg je een Digitale Ontvanger in bruikleen als je voor 1 juli 2018 klant was bij Ziggo. Daarmee zet je het digitale kanaal uit de kabel om in een signaal waar je tv wel mee overweg kan. Je ontvangt er maximaal drie. De eerste kosteloos en de tweede en derde voor een eenmalig bedrag van € 29,95 per stuk.
RoWi. wrote:VZWatcher wrote:Dat laatste van compensatie is natuurlijk onzin. Het gaat hier om apparatuur die minstens tien jaar geleden door de fabrikant gemaakt is. Die apparatuur is economisch al lang afgeschreven. Het is antiektechniek. Je hebt wel een punt dat het zeer slordig is dat bij Ziggo schijnbaar de linkerhand niet weet wat de rechterhand doet/
Deels heb je een punt, het blijft wel zo dat je of zelf nieuw apparatuur moet aanschaffen wat bij Ziggo voor de fusie normaal was, of een nieuw(mogelijk duurder) abonnement afsluiten voor een geschikte ontvanger in bruikleen.
andorwolf wrote:Hallo een mogelijk oplossing kan zijn om je TV met een alternatieve netwerk ID ipv 5555 ter activeren, bijvoorbeeld voor Den Bosch/Oss 43198, Dit lost veel problemen op.
Ook als je HD zenders in de 900 zitten ipv op 1-2-3 etc
Dat heeft geen nut als de gebruikte TV niet met MPEG4 overweg kan.
Ziggo is begonnen met het gefaseerd omzetten van tv-zenders uit het ongecodeerde DKTV-zenderaanbod naar MPEG4. Het blijkt in eerste instantie om lokale omroepen te gaan die in bepaalde delen van het verzorgingsgebied van Ziggo niet meer in MPEG2 worden aangeboden
Er zijn veel oudereHD geschikte toestellen in omloop die Eerst de SD zenders weergeven en op hogere nummers de HD zenders, Deze toestellen geven nu ook deze melding, echter kijkt met op 350 ziet men wel de lokale omroepen, gebruikt men het alternatieve netwerk ID dan staan de HD zenders als eerste in de Lijst ipv de SD zenders en geeft dit toestel ook weer de lokale omroepen weet op de normale posities, Het betreft hier voornamelijk oude Philips en Sony tv's,
Niet HD geschikte ontvangers zullen helaas hier niet mee gaan werken
Hier hetzelfde probleem met een Sony TV van een paar jaar oud via een (Smit) CI+ module. Is dit te verhelpen met een andere CI+ module? Via een Humax 5200C werkt het wel.
Storend dat we hier niet over geïnformeerd zijn. Wel diverse brieven gehad over het verdwijnen van analoge TV.
Silverleaf wrote:Hier hetzelfde probleem met een Sony TV van een paar jaar oud via een (Smit) CI+ module. Is dit te verhelpen met een andere CI+ module? Via een Humax 5200C werkt het wel.
Storend dat we hier niet over geïnformeerd zijn. Wel diverse brieven gehad over het verdwijnen van analoge TV.
Nee, de Ci+ module met Smartcard dient alleen om het content uit je abonnement te decoderen. De Mpeg4 zit in je apparatuur zelf
Bedankt, ik was er al bang voor. Mij maakt het niet veel uit maar mijn moeder kan niet overweg met al die apparaten en is gewend aan een kale tv met CI module. Zij heeft dus geen lokale tv meer.
Mooi is dat.
@Silverleaf Voor lokale tv is een Ci+ module sowieso niet nodig normaal gesproken.
Misschien kan je ook eens op een forum van/over Sony vragen of ze daar een oplossing hebben. Het kan ook zijn dat het nog wel werkt. Misschien is factory reset en zenders opnieuw installeren wel de oplossing.
@Silverleaf wat is een paar jaar oud? Eventueel de TV updaten. Speelt bij je moeder niet het uitzetten van het analoge signaal mee? Dan zou de zenders opnieuw zoeken kunnen helpen.
Gebruik voor oudere Sony en Philips tv's de alternatieve Netwerk ID bijvoorbeeld voor regio Den Bosch 43198 hiermee werken veel tv's wel..
Voor andere regio's zelf even opzoeken aub.
Worden de zenders in de 900-reeks nog steeds in MPEG2 doorgegeven? Dat zal op een gegeven moment ook wel gaan stoppen wanneer Ziggo helemaal overstapt op MPEG4.
Hoe spijtig ook, voor sommige mensen zal dat de aanschaf van een nieuwe tv betekenen. Voordeel is wel dat die meteen HD is.
iMark wrote:Worden de zenders in de 900-reeks nog steeds in MPEG2 doorgegeven? Dat zal op een gegeven moment ook wel gaan stoppen wanneer Ziggo helemaal overstapt op MPEG4.
Hoe spijtig ook, voor sommige mensen zal dat de aanschaf van een nieuwe tv betekenen. Voordeel is wel dat die meteen HD is.
Ik ga ervanuit dat alles naar MPEG4 overgaat. Mede vanwege het Giganet. Anders zou dat artikel niet zijn geschreven en helaas geen verdere opheldering vanuit Ziggo.
Op enkele zenders die niet meer met oudere apparatuur te bekijken zijn, is nu bij gebruik van deze oudere apparatuur een diabeeld met informatieve tekst zichtbaar.
Dit staat nu bij het artikel op de Totaal tv pagina.
En het navolgende
Het gaat om apparatuur die voor 2012 door de fabrikant op de markt is gebracht. Ziggo liet eerder aan Totaal TV weten te veronderstellen dat nog enkele tienduizenden klanten van dergelijke apparatuur gebruikmaken, veelal in slaapkamers. Het gaat bijvoorbeeld om de tot en met enkele jaren geleden gebruikte kabeldecoder Humax IR-FOX. Door de omschakeling is deze decoder dus toekomstig in het geheel niet meer bruikbaar om naar tv-zenders bij het kabelbedrijf te kijken
@Peterj en anderen.
Toch een oplossing gevonden voor deze TV TX-L26C20E.
Eerst waren de regionale weg, een week later andere en gister alle gecodeerde.
De foutmelding was: Geen Signaal.
Zojuist in Den Bosch deze TV TX-L26C20E volledig werkend gekregen.
Ga naar menu → DVB-C → Kanalen ophalen.
Hierna waren alle zenders weer te zien, ook de regionale zenders.
Klopt, eerst vond ik de lokale zender voor Oss terug op kanaal 351 en nu na het opnieuw ophalen van de kanalen op DVB-C weer op de oude plek kanaal 41. Ook enkele nieuwe lokale zenders erbij gekregen zoals omroep Vught, Best en Tilburg.
@Peterj TOP, veel kijkplezier gewenst verder.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.