1
Vraag
2
Reageer en help mee
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

cs2218 error sporadisch

beste forum genoten

 

 

af en toe krijg ik op mijn mediabox next een cs2218 error bij opnames de opname stop dan en zodra ik de opname weer aanzet gaat het voor random tijd goed totdat ik weer hetzelfde moet doet

 

 

test modem in woonkamer upstream/downstream data is okm

mediabox next direct met lan kabel naar modem zonder switch oid er tussen

 

mediabox next is niet via coax aangesloten maar dit zou niet mogen uitmaken voor opnames welke volledig via internet gaan

 

in het volgende topic zag dat een moderator een bepaalde configuratie wijziging deed geen idee of dit hier ook van toepassing is

 

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Laatst-update-Mediabox-Next-Lange-laadtijden/td-p/1026050

 

 

 

ik hoor graag jullie advies hierin misschien kan een moderator dingen checken in het modem/mediabox 

64 Reacties 64
MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

kan iemand mij advies geven hierin begint toch wel vervelend te worden 

 

@Bert 

@tobiastheebe 

 

een van jullie ? 😄

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Geen idee in dit geval.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

jammer :'( 😉 

hopelijk weten andere users een oplossing 

 

of een mod kan meeting doen tussen mediabox/modem

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

heeft iemand nog tips ?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@MR_CHIP wie weet hebben @Dave! en/of @horizonfreak nog handige tips? 

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik hoop het als is het de laatste tijd wel minder idk waardoor dat komt alles is nog hetzelfde 

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@tobiastheebe heb jij nog een idee waardoor dit voorkomt ik kan fotos maken indien gewenst

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik tast in dit geval ook in het duister. De probleembeschrijving ('Deze code geeft aan dat het momenteel niet mogelijk is om de opname verder te kijken.') is veel te globaal om goed onderzoek te kunnen doen, daarvoor is eigenlijk toegang tot een event log nodig.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

hebben mods dat niet eventueel tot de mediabox next de coax is eruit maar lan kabel/internet is natuurlijk altijd aangesloten 

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@anoniemforum @Steefb @tjhslangen iemand van jullie een idee dit begint vrij vervelend te worden software reset is ookal gedaan 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@MR_CHIPheeft de next ooit goed gewerkt met het test modem?Wellicht gaat het daar mis.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar misschien kan je tijdelijk de Ubee weer laten activeren en het daarmee nogmaals proberen.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

volgens mij wel ja

en het oude modem terug activeren kan niet want die moest ik retour sturen x)

dit modem is namelijk genoeg stabiel bevonden voor normaal gebruik en alle problemen die ik nu ervaar en mocht dat te maken hebben met het modem, moeten opgelost worden en niet omheen gewerkt worden door oude modem te activeren

Verwijderd account
Niet van toepassing

Als je buren ook Ziggo hebben met een ander type modem, kan je wellicht hun wifi wachtwoord vragen en daarmee verbinden.

Als het dan wel of niet goed werkt is i.i.g uitgesloten of het modem of de next de problemen veroorzaakt.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@tobiastheebe kan jij niet vragen aan een mod hoe nu verder? oude ubee heb ik njet meer geen idee met modem te maken hebt

of met de aangepaste dns van ziggo naar 1.1.1.1 en 8.8.8.8

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Als aangepaste DNS-servers een probleem zouden vormen, dan zou dat m.i. voor meer (interactieve) functies problemen moeten opleveren. In mijn geval spreken alle apparaten binnen het LAN eerst de router (dnsmasq) aan, welke de lookup ofwel zelf beantwoordt (vanuit de cache) of doorstuurt naar 1.1.1.1 of 8.8.8.8. Dat werkt uitstekend, ook i.c.m. de Mediabox Next. Voordeel hiervan is dat er niet voor elke lookup een NAT translation hoeft plaats te vinden.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

naja de next draait ook op slaac ipv6

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik doe zelf nog niets met IPv6.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

IMG_20220901_191259.jpg

 wat info

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

geen idee wat ik zelf nog kan doet met de buren om me heen heb ik weinig contact 

misschien moet ik dit ook voorleggen in het test forum al weet ik niet zeker of dit te maken heb met het test modem 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic