Alexa
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

connectbox herstart de hele dag

Goedendag,

veel voorkomend probleem lees ik maar ik kom er geen wijs uit. Sinds 2 weken start de connectbox de hele dag op zodat er om de haverklap geen wifi/internet is. Niet te doen in deze situatie met thuiswerk kids zoals jullie begrijpen. 
 Wat te doen?

dank Alex

14 Reacties 14
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16599Posts
  • 1307Oplossingen
  • 2873Likes

Deze aansluiting baart me zorgen:

  • Die connector met dat plastic kapje is vragen om problemen door mogelijke instraling en interferentie met het 4 G netwerk.
  • De modem is niet rechtsteeks met een splitter aangesloten op het AOP. Een te sterk signaal via de versterker ook al is die aangesloten op een aansluitpunt met 0dB versterking veroorzaakt ook problemen. 
Alexa
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Middag Jan, Dank voor je reactie.

De oude connector snap ik maar is helaas oude verbinding naar TV boven, die niet een twee drie te vervangen/veranderen is. Ik kan hem overdag ontkoppelen wellicht dat dat helpt.

Ziggo heeft destijds dit geïnstalleerd zonder splitter, maar ik kan een splitter regelen. Heb je advies voor een goede? of afbeelding? betreft dan splitter voor coax en data ?

 

 

Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16599Posts
  • 1307Oplossingen
  • 2873Likes

Als splitter wordt bijna standaard de POA-01-B gebruikt. 

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6128Posts
  • 247Oplossingen
  • 2547Likes

Door aanklikken van storingen en problemen kun je via chat vragen of ze je die splitter willen toesturen.

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 660Oplossingen
  • 3448Likes

Die ouderwetse Coax Connector is punt van aandacht.
Wat ik bij problemen zou verwachten is (zo nu en dan) blokjes in beeld  op TV evt via Mediabox, die aan de andere kant van de kabel is aangesloten.
Als dat niet zo is, dan nog niet meteen grote zorgen maken.

De Connectbox apart aansluiten via een Splitter is een eerste goede stap voor oplossing van je probleem, want dat is tegenwoordig de standaardmethode om goede redenen.
De POA-01-UPC of -B kun je gratis bij Ziggo bestellen, zoals KBX al suggereert.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Let op de 24/7 Chat pop-up rechtsonder. Dat gaat het snelst.

Mocht dit niet helpen dan kan er nog verder gekeken worden naar wat meer technische gegevens over je verbinding die in de Connectbox beschikbaar zijn.
Dat lijkt me nu nog overbodig, omdat je toch eerst een Splitter gaat proberen.

Alexa
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor alle input. Splitter is aangevraagd bij ziggo. De eerste stap. Wordt ongetwijfeld vervolgd. 

Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16599Posts
  • 1307Oplossingen
  • 2873Likes

Alexa wrote:

Middag Jan, Dank voor je reactie.

De oude connector snap ik maar is helaas oude verbinding naar TV boven, die niet een twee drie te vervangen/veranderen is. 

De connector vervangen door een met een goede afscherming kost echt niet meer dan 5 minuten.

Alexa
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemiddag.

splitter ontvangen en geïnstalleerd 

oude connector ontvangen 

afwachten nu hoe stabiel het blijft.

tips en tricks welkom, dank voor zover.

 

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 660Oplossingen
  • 3448Likes

Waarom wordt deze POA03-IEC nog geleverd als ie niet nodig is?
Er is een FM-Radio Split waar je niks aan hebt, behalve als je die bij de vorige Splitter in gebruik had. Zodra FM-Radio van de kabel afgaat heb je er overigens niks meer aan.
De demping is hoger dan van een POA-01. Alleen in uitzonderlijkie gevallen kan dit nog een beste oplossing zijn.

Alexa
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen idee waarschijnlijk oude voorraad, maar goed vooralsnog al bijna 3 uur stabiel ???

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6128Posts
  • 247Oplossingen
  • 2547Likes

Laat jemorgen even weten of het dan nog steeds stabiel is?

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 660Oplossingen
  • 3448Likes

Alexa wrote:

Geen idee waarschijnlijk oude voorraad, maar goed vooralsnog al bijna 3 uur stabiel

Ok. Dat de boel nu stabiel is, is het belangrijkste. Houden zo.
Had slechts een zeurpuntje over de toegezonden Splitter. Geen enkele zorg verder.

Alexa
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

2 dagen verder en vandaag een complete thuiswerkdag met laptops ipads iphones. 
Alles is stabiel gebleven en geen uitval gemerkt. 

Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16599Posts
  • 1307Oplossingen
  • 2873Likes

@Alexa , dank voor de terugkoppeling. Fijn dat alles weer werkt. Blijf gezond!