Goedendag,
veel voorkomend probleem lees ik maar ik kom er geen wijs uit. Sinds 2 weken start de connectbox de hele dag op zodat er om de haverklap geen wifi/internet is. Niet te doen in deze situatie met thuiswerk kids zoals jullie begrijpen.
Wat te doen?
dank Alex
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Deze aansluiting baart me zorgen:
Middag Jan, Dank voor je reactie.
De oude connector snap ik maar is helaas oude verbinding naar TV boven, die niet een twee drie te vervangen/veranderen is. Ik kan hem overdag ontkoppelen wellicht dat dat helpt.
Ziggo heeft destijds dit geïnstalleerd zonder splitter, maar ik kan een splitter regelen. Heb je advies voor een goede? of afbeelding? betreft dan splitter voor coax en data ?
Als splitter wordt bijna standaard de POA-01-B gebruikt.
Door aanklikken van storingen en problemen kun je via chat vragen of ze je die splitter willen toesturen.
Die ouderwetse Coax Connector is punt van aandacht.
Wat ik bij problemen zou verwachten is (zo nu en dan) blokjes in beeld op TV evt via Mediabox, die aan de andere kant van de kabel is aangesloten.
Als dat niet zo is, dan nog niet meteen grote zorgen maken.
De Connectbox apart aansluiten via een Splitter is een eerste goede stap voor oplossing van je probleem, want dat is tegenwoordig de standaardmethode om goede redenen.
De POA-01-UPC of -B kun je gratis bij Ziggo bestellen, zoals KBX al suggereert.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Let op de 24/7 Chat pop-up rechtsonder. Dat gaat het snelst.
Mocht dit niet helpen dan kan er nog verder gekeken worden naar wat meer technische gegevens over je verbinding die in de Connectbox beschikbaar zijn.
Dat lijkt me nu nog overbodig, omdat je toch eerst een Splitter gaat proberen.
Dank voor alle input. Splitter is aangevraagd bij ziggo. De eerste stap. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Alexa wrote:
Middag Jan, Dank voor je reactie.
De oude connector snap ik maar is helaas oude verbinding naar TV boven, die niet een twee drie te vervangen/veranderen is.
De connector vervangen door een met een goede afscherming kost echt niet meer dan 5 minuten.
Goedemiddag.
splitter ontvangen en geïnstalleerd
oude connector ontvangen
afwachten nu hoe stabiel het blijft.
tips en tricks welkom, dank voor zover.
Waarom wordt deze POA03-IEC nog geleverd als ie niet nodig is?
Er is een FM-Radio Split waar je niks aan hebt, behalve als je die bij de vorige Splitter in gebruik had. Zodra FM-Radio van de kabel afgaat heb je er overigens niks meer aan.
De demping is hoger dan van een POA-01. Alleen in uitzonderlijkie gevallen kan dit nog een beste oplossing zijn.
Geen idee waarschijnlijk oude voorraad, maar goed vooralsnog al bijna 3 uur stabiel ???
Laat jemorgen even weten of het dan nog steeds stabiel is?
Alexa wrote:
Geen idee waarschijnlijk oude voorraad, maar goed vooralsnog al bijna 3 uur stabiel
Ok. Dat de boel nu stabiel is, is het belangrijkste. Houden zo.
Had slechts een zeurpuntje over de toegezonden Splitter. Geen enkele zorg verder.
2 dagen verder en vandaag een complete thuiswerkdag met laptops ipads iphones.
Alles is stabiel gebleven en geen uitval gemerkt.
@Alexa , dank voor de terugkoppeling. Fijn dat alles weer werkt. Blijf gezond!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.