1
Vraag
2
Reacties
Joroma

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

connectbox GiGa en 2 tv's aansluiten via coaxkabel

We wonen in een vrij nieuw appartement: Via de meterkast in de hal komt de coax binnen in de zg. "technische ruimte" daar zit ook de OAP. Op de OAP zit via de meegeleverde splitter 1e uitgang = Connectbox Giga en 2e uitgang wederom een splitter met daaraan gekoppeld de  2 coaxkabels voor onze televisies.

Het werkt, maar ik vind splitter in splitter er niet uit zien. (Doet me denken aan vroeger, 3-weg stekker met een torentje 3-weg stekkers)

Hoe kan ik dit netter aansluiten. Versterking is niet nodig. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Er is een driewegsplitter met IEC-aansluitingen, de POA 03-UPC. Deze zorgt wel voor 2 dB extra demping naar het modem, wat zowel positief als negatief kan zijn. Voor twee of meer TV's/decoders en/of kabellengtes van 10+ meter wordt overigens wel een versterker aanbevolen.

Bekijk in context

3 Reacties 3
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Er is een driewegsplitter met IEC-aansluitingen, de POA 03-UPC. Deze zorgt wel voor 2 dB extra demping naar het modem, wat zowel positief als negatief kan zijn. Voor twee of meer TV's/decoders en/of kabellengtes van 10+ meter wordt overigens wel een versterker aanbevolen.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

De POA-03 is de netste oplossing.

 

Bij mijn werd het als volgt aangesloten:

AOP -> POA-1-b -> naar modem/router

                             -> naar kabel van een bepaalde  lengte -> splitter (welke?) -> kabel -> TV met CI+

                                                                                                                                     -> kabel -> next

 

 

Joroma
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Allen dank voor advies.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic