1
Vraag
2
Reacties
Jurgen Dehaemer

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

commerciële zenders bekijken in het buitenland

Hoi. 

Ik woon in België maar graag hadden mijn (nederlandse) echtegenote en ikzelf de commerciële zenders (SBS, RTL4, Veronica,….) kunnen bekijken op onze TV in België (zonder een schotelantenne te moeten plaatsen).  Is er bv een mogelijkheid om dit te realiseren (vb via gsm en dan chromecasten, of op gsm / tablet bekijken en dan streamen/projecteren naar tv, via VPN ? ….)

Met dank bij voorbaat.

Jurgen en Hella

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

zonder abonnement heb je geen toegang tot ziggo go

ook is niet mogelijk om een abonnement op  ziggo go te nemen

Bekijk in context

6 Reacties 6
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

zonder abonnement heb je geen toegang tot ziggo go

ook is niet mogelijk om een abonnement op  ziggo go te nemen

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Als je een of andere een Europese Internetverbinding beschikbaar hebt, dan kun je Ziggo Go bekijken. Bv via een publieke verbinbinding. Of een verbinding met je eigen netwerk.
Voor casting heb je bovendien ook nog een prive Internetverbinding nodig.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Als je in België woont kun je geen Ziggo abonnement afsluiten. 

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

VPN zal zeker werken. De huidige geo regels stellen een maximaal aaneen gesloten periode van 3 tot 4 maanden buiten het woonadres toe. Met een VPN omzeil je dit.

Grootste uitdaging of mischien niet zal het verkrijgen zijn van een inlogcode. Er zal dan toch echt via familie of anderzins met in Nederland woonachtige Ziggo klanten deze code gedeeld moeten worden, zacht gezegd niet geheel wenselijk.

Ofwel zoals de eerste reactie al stelt zonder abonnement simpelweg niet mogelijk.

Een andere workaround is Digitenne van KPN mits woonachtig in de grensstreek en goed ontvangst ook hierbij gaat op Nederlands adres nodig voor het afsluiten van een abonnement.

Ziggo go is niet direct noodzakelijk via internet is er ook NLZiet en Kijk.nl

Echter ook hierbij is abonneren met een Belgisch adres onmogelijk is.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

TS wil Ziggo Go gebruiken.
Dat gaat prima als er een Europese Internetverbinding beschikbaar is.

Als die verbinding er niet is, dan is een buitenlands abonnement nodig.
 

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Sinds wanneer geeft Ziggo Go vrij tv beeld door zonder abonnement dus zonder in te loggen? Ik zie blijkbaar niet het verschil met een Europese verbinding en een verbinding in Nederland zelf.

Aanvulling 

Tv kijken via internet met Ziggo GO

Je herkent de zenders die je ook buitenshuis kunt kijken aan het 3/4G-icoontje in ons zenderoverzicht. Het enige wat je nodig hebt is een internetverbinding en een Mijn Ziggo account waarmee je inlogt op je Ziggo GO app. Heb je iets gemist? Geen zorgen, je kijkt gewoon terug met Ziggo Replay net als thuis.

Houd er wel rekening mee dat je Ziggo GO in het buitenland alleen mag gebruiken voor een periode van maximaal vier maanden en je in Nederland moet wonen. De nieuwe regelgeving van april 2018, waarin staat dat alle onlinediensten zonder blokkades overal binnen de EU beschikbaar moeten zijn, geldt alleen voor EU-lidstaten.

 

Het cruciale is toch het Mijn Ziggo account. Heeft @Jurgen Dehaemers een Ziggo account is er niks aan de hand zo niet dan houd het toch echt op, of ik zie iets over het hoofd

 

Ik benoem mogelijke alternatieven om de genoemde zenders te kunnen kijken met daarbij hetzelfde voorbehoud wat voor Ziggo Go geldt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic