1
Vraag
2
Reageer en help mee
R.J.Minnee

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

blokkerig beeld

Kan iemand mij vertellen waarom op bepaalde zenders een blokkerig beeld is te zien (met name RTL 7, NET 5 zijn blokkerig) terwijl de overige zenders wel een goed beeld hebben. Zenders die blokkerig zijn geven in de Humax ook een foutmelding (zie bijlage/foto).

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Als precies die frequenties te zwak zijn of er komt storing op, dan kan de rest prima in orde zijn.

Je signaalsterkte is te laag.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de mediaboxen op aangesloten zitten?

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Signaalstoringen en stoorbronnen uitsluiten | Klantenservice | Ziggo

Stoorbronnen
Elk signaal heeft een eigen frequentie. Dit geldt ook voor het signaal van een tv zender. De meeste frequenties zijn zo verschillend dat ze geen last van elkaar hebben. Soms lijken de frequenties wel op elkaar. Je tv of mediabox heeft dan problemen om uit alle verschillende frequenties de juiste er uit te pakken en dan kan er storing ontstaan. Deze storing herken je dan aan:

Blokken en strepen op één of meerdere kanalen
Geen beeld of een foutmelding op één of meerdere kanalen

 

 

Tv-signaal verbeteren | Klantenservice | Ziggo

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @R.J.Minnee
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Blokken in het beeld zijn super irritant en je zult net zien dat dit voorkomt op de zenders die je graag kijkt. Ik zie dat onze Community toppers je al van informatie hebben voorzien waardoor het juist op enkele zenders kan voorkomen. We noemen dit ook wel interferentie. Er is dan een verstoring van het coax-signaal op een bepaalde frequentie waarop één of meerdere zenders zitten. Vaak wordt dit veroorzaakt door een kabel of splitter die niet voldoende afschermt. 

Ik zie dat @Steefb je al heeft verwezen naar een handig stappenplan. Heb je hier al naar gekeken? We kijken ook graag met zijn allen mee naar jouw aansluiting. Deel hier gerust foto's van jouw aansluitingen zoals @Bert al aangeeft, zodat we dit snel kunnen oplossen.

flatliners77

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

heb je last met kanalen van 4 t/m 11?

lees een oplossing hier:

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/TV-zenders-verdwenen-met-CI-module/m-p/979776#M102830

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Dat is geen oplossing!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@R.J.Minnee hoe is het beeld op Ketnet en SBS6 deze delen dezelfde frequentiegebied als Net5 HD.

RtL7 HD deelt de ruimte met NDR en RTLZ HD.

 

De signaalsterkte is voor beiden aan de lage kant, dan speelt vermoedelijk wat Steefb en Bert al hebben genoemd.

flatliners77

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@youriy  schreef:

Dat is geen oplossing!


wel voor mij. ik heb de laatste 2 weken geen beeld van 4 t/m 12 gehad dan heb ik net netwerk-id van 5555 naar 4444 veranderd.
alles is weer prima.

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@flatliners77  Dit topic gaat over blokjes in het beeld, jij hebt een heel ander probleem gehad. Wat dus ook een geheel andere oplossing geeft. En voor dit topic niets toevoegt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic