offerleers

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

beeld valt weg

Hallo allemaal, ons tv beeld valt regelmatig weg, als je live tv kijkt verschijnt het weer vanzelf, kijk je een opgenomen programma dan moet je opnieuw starten, soms begint hij weer van voren af aan :((

Klantenservice heeft in eerste instantie verwezen naar Philips, die hebben het moederbord vervangen, dat was het dus niet...

Monteur is al geweest, heeft helaas geen resultaat opgeleverd, volgens de klantenservice moeten we 4k uitzetten, maar dan kun je niet alles meer ontvangen. Vinden we ook een vreemde oplossing als je reclame maakt dat ze 4k beeld leveren... Iemand de goede oplossing?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@offerleers

 

Begrijp je hoor! Maar het is voor ons ook zoeken naar een speld in een hooiberg en zaken uitsluiten.
Zoals je zelf al aangeeft, 4K resolutie uitschakelen helpt niet. De box vervangen helpt ook niet.
Tijdens live TV valt de weergave weg maar verschijnt het beeld vanzelf weer. In zulke situaties zijn HDMi kabels en instellingen vaak de boosdoener, maar dat heb je uitgesloten.
Bij opgenomen programma's valt het beeld weg, en moet je de box opnieuw opstarten. Maar een nieuwe box heeft dit ook niet opgelost. Dat maakt dat ik ook door mijn ideeën heen ben.

Momenteel heb je in bezit een Arris Next box. Als we hem nu vervangen komt er een Humax Next. Mogelijk maakt dit nog verschil, baat het niet schaadt het niet. Maar het zou een 'test' zijn. 

Bekijk in context

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Wat ontzettend fijn dat het probleem nu is opgelost 🙂 

Aangezien de werkzaamheden van de monteur het probleem niet hebben opgelost zal ik de kosten vergoeden op de volgende factuur 🙂 



 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @offerleers

 

Wat raar dat je regelmatig problemen ervaart met wegvallend beeld en opnames bekijken.

Heb je de 4K HDMI kabel gebruikt die via ons geleverd werd in het pakket van de Mediabox? Laten we ook @Bert eens vragen om zijn expertise.

offerleers
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja, de monteur heeft zelfs nog een nieuwe HDMI kabel geleverd, helaas was dat niet de oplossing

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

ik heb geen idee meer als een Philips monteur en een Ziggo monteur al naar de situatie hebben gekeken en allerlei onderdelen hebben vervangen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @offerleers

 

Wat we nou zouden kunnen testen is of het is opgelost als je 4K uitschakelt, dat is natuurlijk de vraag. Daardoor weten we of het wel of niet de boosdoener is.

Je zou ook nog eens kunnen checken of er toevallig beeld optimalisatie (HDR) instellingen op de Philips TV hebt aanstaan. Dat zou ook voor problemen kunnen zorgen met een specifieke 4K beeldweergave.

Mocht dit alles niets oplossen, kunnen we ook nog een nieuwe box testen.

offerleers
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is het niet vreemd om 4k uit te moeten zetten? Ziggo adverteert toch met 4k beeldkwaliteit? We hebben het wel geprobeerd maar is helaas niet opgelost.

Ook een nieuwe mediabox is reeds geinstalleerd

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@offerleers

 

Begrijp je hoor! Maar het is voor ons ook zoeken naar een speld in een hooiberg en zaken uitsluiten.
Zoals je zelf al aangeeft, 4K resolutie uitschakelen helpt niet. De box vervangen helpt ook niet.
Tijdens live TV valt de weergave weg maar verschijnt het beeld vanzelf weer. In zulke situaties zijn HDMi kabels en instellingen vaak de boosdoener, maar dat heb je uitgesloten.
Bij opgenomen programma's valt het beeld weg, en moet je de box opnieuw opstarten. Maar een nieuwe box heeft dit ook niet opgelost. Dat maakt dat ik ook door mijn ideeën heen ben.

Momenteel heb je in bezit een Arris Next box. Als we hem nu vervangen komt er een Humax Next. Mogelijk maakt dit nog verschil, baat het niet schaadt het niet. Maar het zou een 'test' zijn. 

offerleers
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is goed, laten we dat ook testen!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Helemaal goed. Heb ik hem nu naar je verstuurd, en ontvang je de nieuwe box binnen 3 werkdagen.
Laat je daarna even weten of het beter is geworden?

offerleers
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat zal ik zeker doen! bedankt!

offerleers
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen Jamyla,

We hebben de box nu een paar dagen in gebruik en het lijkt erop dat het probleem opgelost is!

Super bedankt. Ik heb begrepen dat ik 50 euro moet betalen voor de monteur, helaas heeft hij het probleem niet opgelost, moeten we dat dan toch betalen?

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Wat ontzettend fijn dat het probleem nu is opgelost 🙂 

Aangezien de werkzaamheden van de monteur het probleem niet hebben opgelost zal ik de kosten vergoeden op de volgende factuur 🙂 



 

offerleers
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat is fijn! Bedankt en prettig weekend!

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

graag gedaan, goed weekend! 😄 

Uitgelicht topic