1
Vraag
2
Reageer en help mee
Claudia10

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

analoog radio stereo set

Hi,

Mijn ouders hebben nog een prachtige stereoset met radio en cd speler. Zij luisteren graag naar de radio. Nu zijn ze overgegaan met telefoon en internet naar ziggo. En nu hebben ze geen radio meer. Wel op de rv uiteraard, maar ze willen het via de radio ontvangen. Bij de klantenservice weten ze niet wat te doen. Ik ook niet... maar ondertussen radeloos!

30 Reacties 30
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Claudia10. Hadden jouw ouders al radio via ziggo? zo ja, is de aansluiting in huis veranderd door bv monteur? Maak wel eens mee dat men een nieuwe aansluitdoos monteert en dan maar gemakshalve de radio aansluiting weglaat. Kun je eventueel een foto plaatsen van hun aansluiting?

 

Teun.

Claudia10
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Teun , klopt iderdaad. Ze hebben een nieuwe aansluiting gekregen.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Claudia10 . Ik denk dat men dan een 2 weg braun poa gemonteerd heeft, 1 uitgang voor tv en 1 uitgang voor internet en GEEN uitgang voor radio. Vermoed dan ook dat de aansluiting binnenkomt in de kamer?

 

Teun.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Het enige wat dan nodig hebben is een splitter. Merkwaardig dat ze die niet van de monteur gekregen hebben.

https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/30348

Overigens zullen je ouders zich moeten oriënteren op een andere manier van radio luisteren. Binnen afzienbare tijd wordt het analoge radiosignaal afgeschakeld bij Ziggo. 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Als het zo is wat ik denk dan zullen ze inderdaad moeten bellen met ziggo voor de juiste braun opzetstuk.

 

 

 

Teun.

Claudia10
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een foto gemaakt van de aansluiting. Die krijg ik echter niet in mijn bericht...

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Het hangt er een beetje vanaf wat er door de monteur vervangen is. Maar het lijkt dat het opzetstuk van @Teun een nog betere oplossing is.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Komt je bovenstaande afbeelding bekend voor? foto invoegen via de paperclip.

 

Teun.

Claudia10
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb geen paperclip, kan alleen een link toevoegen, en geen foro. Jeetje voel me nu wel erg blond 🙂

Anyway, ze hebben idd een aansluiting met 2. Out1 en out 2

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

@Claudia10 

Zie je de volgende balk wanneer je een bericht schrijft?

Wanneer je op het symbool links van de paperclip klikt kun je een plaatje toevoegen aan je bericht.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Dus de verkeerde. Als het goed is kijkt een moderator mee. Zij kunnen je eventueel een juiste opsturen. Even wachten dus tot zij reageren,  vr gr Teun.

Claudia10
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deze balk zie ik idd niet . Kan alleen tekst wijzigen naar vet gedrukt, cursief en onderstrepen. Ik gebruik niet de app, wellicht dat het dat is. 

 

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik gebruik ook geen app. Ik lees en schrijf via een browser op een computer.

Claudia10
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Teun zij moeten dus een splitter aanvragen bij ziggo? Kunnen ze die aanvragen die jij als afbeelding hebt gegeven? Is dat makkelijk zelf te doen?

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Claudia10 . Eem moderator kijkt mee en zal je waarschijnlijk wel eentje willen opsturen. Is zelf prima te vervangen hoor.

@Paul Ziggo . kun jij hier iets mee?

 

Teun.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Claudia10 wrote:

Deze balk zie ik idd niet . Kan alleen tekst wijzigen naar vet gedrukt, cursief en onderstrepen. Ik gebruik niet de app, wellicht dat het dat is. 

 

Je gebruikt vermoedelijk een SmartPhone als je de telefoon kanteld, dan zie je wel alle icoontjes. 

Het vreemde is ik zie in portret stand wel het icoon om afbeeldingen in te voegen.

Het zal niet noodzakelijk zijn een foto te posten het lijkt zo duidelijk.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Claudia10 . Welkom hier! 

Goed dat je aan de bel trekt voor je ouders. Als ik het goed begrijp is de radio op dit moment op niets aangesloten? (als je de kabel die hierin gaat volgt, komt deze dan nog ergens op uit?) 

Ik kan de goede splitter toesturen hoor. Wil je die op de postcode/huisnummer in je profiel ontvangen, of moet deze naar een ander adres? 

Claudia10
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen,

 

Ze kunnen idd nog geen radio luisteren via hu  stereo set. De monteur heeft de oude contactdoos vervangen, zie afbeelding. Kan ik met de nieuwe splitter dit vervangen zodat ze en radio hebben en alles op tv en telefoon en internet het gewoon blijft doen? We waren namijk net zo blij dat de tv en jnternet het eindelijk deden. Hoor het graag. 

Splitter mag naar ****

*adres verwijderd door moderator*

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic