Beste mede ziggo gebruikers
Ik kijk vaak tv en dan luister mijn vrouw radio ,dit gebeurt ook andersom
hoe kan je en tv kijken en radio luisteren als analoog naar digitaal gaat.
krijg je dan een kastje erbij zodat de ene tv kan kijken en de andere radio luisteren?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Marcelvg, goed dat je het opmerkt. Er is inderdaad op dat gebied nogal veel aan het veranderen.
Zoals @Bert al terecht opmerkt is er vanuit Ziggo ook gedacht aan een oplossing. Feitelijk valt dit allemaal onder het proces waar de stappen hier zijn beschreven.
Dat is ook het geval met de digitale radio. Heb je vragen? Stel ze gerust!
Dus wordt je als klant weer op kosten gejaagd door een kastje te kopen
Laat lekker die radio analoog werkt perfect
@Marcelvg, helaas. Tijden en tijdperken veranderen. Niet alleen met radio, dat is met alles zo. Ik snap dat het soms zuur is, maar qua techniek en software doen we mee in een tak van sport waarin we vooruit moeten denken.
Om maar even te chargeren, paard en wagen werkten vroeger ook perfect 😉 En in plaats van ontzettend moderne verlichting in huis nu, was vroeger een kaars ook prima. Of koken boven een haardvuur. Noem-maar-op. Maar tijden veranderen, net als de vraag en aanbod behoefte.
Wat de kosten aangaat, ik zie hier toch echt 2 van de drie opties die géén extra kosten vragen bij de aanpassing.
@Marcelvg schreef:
Dus wordt je als klant weer op kosten gejaagd door een kastje te kopen
Laat lekker die radio analoog werkt perfect
Analoog is overal al afgeschakeld, FM in de lucht gaat langzaamaan ook verdwijnen, NPO zend mogelijk nog via FM uit tot 2030 met 4 zenders, dus daar zullen er ook verdwijnen.
De analoge ruimte op de coax kabel is nodig voor de hogere upload van de internetverbinding, die kan niet op een andere plek in het coax systeem.
Vereenvoudigde weergave:
Fm antenne is terug in dw tijd en slecht kwaliteit
En die box kost 50 euro
@Marcelvg Heb je zelf of iemand in de buurt niet toevallig een oude Humax mediabox die het nog doet?
Dan kun je die ook gebruiken om radio te luisteren.
Geschiedenis en toekomstbeeld:
20 jaar geleden was er alleen analoge TV en radio op de kabel en en toen kwam de digitale wereld.
Nu na 20 jaar is het analoge tijdperk ten einde.
Nu is het volledig digitaal en over 20 jaar?
Dan is de digitale kabel en KPN koperdraden ook aan hun laatste aansluitingen toe en gaat alles via 5G en 6G, door de lucht, geen kabel meer nodig.
Dat zou idd een goed idee zijn
Maar moest die box inleveren
Mss dat Ziggo nog een aantal van die dingen hebben liggen kunnen ze die wel opsturen😁
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.