1
Vraag
2
Reacties
Ikzellef

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

analoge radio en tv is / gaat weg

De analoge tv is al weg, de radio volgt, Ziggo adverterd dat ze een leuk kastje hebben om het digitale aanbod naar je versterker te sturen, zodat je digitaal kunt luisteren. Quantum o.i.d. heb ik dus laten komen, blijkt dat ding alleen de eerste 40 zenders van het digitale aanbod door te kunnen geven.....nutteloos dus.Maar de vrijgekomen ruimte op de kabel wordt niks zinnigs mee gedaan, waarom komen er niet meer zenders in HD, ikzelf kijk TV5, maar die kan wel via next in HD , maar niet op de kabel! Gef mij die erbij als compensatie voor de verloren fm

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77349Posts
  • 5251Oplossingen
  • 22953Likes

@Ikzellef  schreef:

Las ergens dat de cloud binnenkort passé is.

Heb zelf alles in eigen beheer, toch een prettiger idee, en ook bereikbaar als het www een probleempje heeft......

Ik dacht het niet, het is net pas ingevoerd en wordt steeds verder uitgebreid bij de providers.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77349Posts
  • 5251Oplossingen
  • 22953Likes

Vreemd, want je zou er minstens 60 Ongecodeerd moeten hebben.

Radiozenderoverzicht (ziggo.nl)

Heb je de ontvanger op een radio uitgang zitten op een wandcontactdoos of een splitter?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77349Posts
  • 5251Oplossingen
  • 22953Likes

"Maar de vrijgekomen ruimte op de kabel wordt niks zinnigs mee gedaan"

Juist wel, daardoor kan de upload snelheid omhoog van de internet verbinding.

En voor HD komt ook meer ruimte vrij.

Eenvoudig weergegeven:

1111.png

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10123Posts
  • 594Oplossingen
  • 2855Likes

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en van de splitter versterker

Ikzellef
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De upload snelheid! Geweldig, niemand heeft het nodig (95% dan toch), maar een prachtige reclame uiting. En meer HD? Merk ik niks van, waarschijnlijk alleen sportdingen of zo, waar ik geen belangstelling voor heb.

Bovendien, als het schema zou kloppen, zou er wel erg veel data ruimte bijkomen.....

Ikzellef
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het apparaat kan maar 40 zenders aan, en pakt de eerste 40

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

De QE 317 kan wel meer dan die 40 zenders aan. ook wel meer dan de ruim 60 die je zou moeten ontvangen. Wel 6000, volgens de fabrikant. 

Als ik het goed begrijp neem je het basis kabeltv pakket af.

Niet dat voor het te ontvangen aantal kanalen zou moeten uitmaken. Mogelijk is het goed nog een keer de zenders te zoeken. 

Ikzellef
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heb het ding allang niet meer. Heb m drie keer laten zoeken, en telkens stopte ie na de Belgische klassie zender Klara, alles wat daarna zit in het pakket kan ie niet opslaan.

MR_CHIP

Level 19
  • 12739Posts
  • 138Oplossingen
  • 4297Likes

meer upload is heel fijn voor het overgrote deel van nederland tegenwoordig ivm thuiswerken

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77349Posts
  • 5251Oplossingen
  • 22953Likes

@Ikzellef  schreef:

Heb het ding allang niet meer. Heb m drie keer laten zoeken, en telkens stopte ie na de Belgische klassie zender Klara, alles wat daarna zit in het pakket kan ie niet opslaan.

Dan is er iets fout gegaan, want er zijn meerdere meldingen op het forum dat het prima werkt met 60+ zenders.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77349Posts
  • 5251Oplossingen
  • 22953Likes

@Ikzellef  schreef:

De upload snelheid! Geweldig, niemand heeft het nodig (95% dan toch), maar een prachtige reclame uiting. En meer HD? Merk ik niks van, waarschijnlijk alleen sportdingen of zo, waar ik geen belangstelling voor heb.

Bovendien, als het schema zou kloppen, zou er wel erg veel data ruimte bijkomen.....

Dat klopt, Docsis 3,1- gaat in de toekomst zelfs naar 1700 MHz en kan tot 10 Gbit/s down.

Nu nog niet interessant, maar in de toekomst wel met steeds meer online werken met applicaties online en in de cloud / bedrijfsserver  en niet lineair / via internet kijken in steeds hogere resoluties op meerdere schermen tegelijk en de nodige IOT in huis.

Ikzellef
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Erg onwaarschijnlijk, want in de beschrijving staat ook duidelijk dat er maar 30 zenders kunnen worden bewaard, en mijn ervaring was dus ook, dat ik die zenders niet zelf kon kiezen, maar alleen zoals ze door Ziggo werden aangeboden.. Mogelijk heb je een ander apparaat voor ogen als die Quantis.

Ikzellef
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

40 zenders, typo

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

De beschrijving van Ziggo zeker, ik kijk bij de bron

• Ontvangst van free-to-air DVB-C-radiokanalen van a Ziggo, Caiway, DELTA, Kabelnoord en Telenet
  • Eenvoudige menunavigatie
  • Automatisch zoeken naar zenders
  • 8 voorkeurtoetsen (afstandsbediening) voor favoriete zenders
  • Opslagmogelijkheid voor 6000 zenders
  • 12-cijferig alfanumeriek VFD-display
  • Bediening en installatie zonder TV-scherm
  • Software-update (via de kabel) *
  • Volume regelbaar met de afstandsbediening
  • USB-poort voor software-update
  • Interface voor externe infrarood-ontvanger
  • Instelbare geluidskanalen
  • Snel wisselen tussen de twee laatst gekozen zenders
  • Weergave van programma-informatie *
  • Laag stand-by stroomverbruik
  • Volledig automatisch zenderlijstbeheer (LCN) *
  • Geproduceerd in Duitsland
    * voor zover ondersteund door de netwerkoperator
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77349Posts
  • 5251Oplossingen
  • 22953Likes

@Ikzellef  schreef:

Erg onwaarschijnlijk, want in de beschrijving staat ook duidelijk dat er maar 30 zenders kunnen worden bewaard, en mijn ervaring was dus ook, dat ik die zenders niet zelf kon kiezen, maar alleen zoals ze door Ziggo werden aangeboden.. Mogelijk heb je een ander apparaat voor ogen als die Quantis.

Dit is in de tijd gewijzigd naar 61 inmiddels.

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Quantis-QE317/m-p/740429/highlight/true#M296675 

"Ondertussen heb ik er 61"

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/radio 
Zie ongecodeerd.

Ikzellef
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Duidelijk een ander apparaat als die wat ik hier had.  Die had geen weergave, en maar 40 of 41 zender plaatsen.

Ikzellef
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heb zelf alles in eigen beheer, toch een prettiger idee, en ook bereikbaar als het www een probleempje heeft......

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10123Posts
  • 594Oplossingen
  • 2855Likes

waar heb je dat gelezen kun je daar een printscreen of link van plaatsen?

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Bert je weet wat er met lineair kijken wordt bedoelt? Dat doen de gebruikers van de app nu al via het internet. HD is nog niet eens echt volledig beschikbaar, laat staan UHD, we werken nu al in de cloud met diverse apps op tablets, en neem Ziggogo.tv ook volledig cloudbased.

Voor cloud toepassingen wil je een hogere upload downstream is 500 Mb al prima.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77349Posts
  • 5251Oplossingen
  • 22953Likes

@Ikzellef  schreef:

Ik dacht het niet, het is net pas ingevoerd en wordt steeds verder uitgebreid bij de providers.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic