Gerard Hagenaar

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox reset bij openen menu

als ik naar het menu ga reset de mediabox

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vlokje

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Door de mediabox in elk geval langer dan de 2 minuten van de stroom af te halen, is nu het probleem na herstarten gelukkig wel opgelost. Ik heb bij eerdere pogingen de stroom er ongeveer een minuut afgehaald. Dat was dus niet lang genoeg kennelijk. Meer dan twee minuten is dus noodzakelijk. Bedankt voor de reacties hier. Fijne dag nog.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Vlokje

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zelfde probleem sinds vanochtend 8 uur. Op menuknop drukken, menu verschijnt, loopt na 5 seconden vast. Menu op zwart, Tv zender in klein blokje rechtsonder, vervolgens verschijnt ziggo logo van herstart box.
Er zijn gisteren netwerk werkzaamheden geweest......

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de mediabox al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Vlokje

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Uiteraard mediabox van de stroom afgehaald. Meerdere keren geprobeerd. Heb inmiddels bij ziggo webcare via Twitter het probleem gemeld. Zij komen dan met de "oplossing" om mijn mediabox xl te vervangen door de mediabox next. Niet echt een antwoord op een storing lijkt me want of dat dan gelijk dit probleem gaat oplossen, zeggen ze ook niet.  

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Vlokje  schreef:

Heb inmiddels bij ziggo webcare via Twitter het probleem gemeld. Zij komen dan met de "oplossing" om mijn mediabox xl te vervangen door de mediabox next. Niet echt een antwoord op een storing lijkt me want of dat dan gelijk dit probleem gaat oplossen, zeggen ze ook niet.  


Nee, dat lijkt inderdaad geen antwoord op een storing. Maar als je op een menuknop drukt en het spul loopt vast dan denk ik ook als eerste aan de Mediabox. Op zich is het dan ook geen gekke gedachte om de Mediabox XL (die eigenlijk al een eind over de houdbaarheidsdatum is en behoorlijk wat stroom verbruikt) te vervangen voor de veel betere Mediabox Next.

Als deze mediabox vervangen is dan kunnen we kijken wat er nog meer mis gaat. En nu ik het daar tóch over heb en om mogelijke oorzaken uit te sluiten: zou u een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo uw huis binnenkomt (het abonnee overnamepunt) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto?

Vlokje

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja, maar ik krijg van Ziggowebcare net te horen dat je voor een mediabox next verplicht bent ook internet bij ziggo af te nemen omdat de mediaboxnext een internetaansluiting nodig zou hebben. Ik heb alleen televisie van Ziggo en heb thuis een andere internetprovider waar ik niet vanaf wil. Er is afgelopen najaar nog een monteur langsgeweest van ziggo om een versterker te plaatsen en alles door te meten omdat er een signaalprobleem was. Allemaal opgelost. Gene enkel probleem meer gehad tot vanmorgen ineens dit. Geen foutcodes, signaal tv is goed, kan programma's terugkijken. Alleen bij inschakelen hoofdmenu loopt het vast en gaat de box in reset.

rat9qW0N.jpg

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Voor @Vlokje is een andere box dus geen optie. Als u TV wilt blijven kijken via Ziggo dan is een CI+ module misschien een andere optie. Kan sowieso geen kwaad als uw postcode en huisnummer in uw profiel staan, dan weten Ziggo-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor Ziggo-moderators. Uw profielpagina vindt u hier.


Geldt dit ook voor @Gerard Hagenaar ?

 

Vlokje

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Door de mediabox in elk geval langer dan de 2 minuten van de stroom af te halen, is nu het probleem na herstarten gelukkig wel opgelost. Ik heb bij eerdere pogingen de stroom er ongeveer een minuut afgehaald. Dat was dus niet lang genoeg kennelijk. Meer dan twee minuten is dus noodzakelijk. Bedankt voor de reacties hier. Fijne dag nog.

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Wat een toeval dat ik je hier ook tref @Vlokje, mijn antwoord op het vervangen van de mediabox was niet gericht op de storing. Meer omdat je een oude mediabox bezit en het misschien tijd was om de mediabox te gaan vervangen. Helaas kan dit niet in jouw geval en daarom bood ik alsnog aan om naar de storing samen te gaan kijken. Gelukkig lees ik dat het is opgelost door de mediabox wat langer van stroom te halen, wat een simpele oplossing wel niet kan doen.

Mocht het toch weer terugkomen, dan weet je ons via deze weg te vinden. Wellicht is het handiger om naar een CI+ module te gaan zoals @Wim C. ook al aangaf, maar deze keuze laat ik aan jou over. 

Ik wens je een schitterende dag toe, maak er wat moois van!  

Uitgelicht topic