1
Vraag
2
Reageer en help mee
soepvlieg

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

alleen viaplay xtra 200 geeft melding 100:70

Ik heb viaplay aangeschaft (via ziggo). In eerste instantie kreeg ik geen kanaal 154 en 200 te zien. Na een fabrieksreset (via menu mediabox)  en opnieuw ophalen zenderpakket (via mijn ziggo), wel toegang tot 154 en 200.

Een eerste keer op 154 ingelogd met de viaplay credentials. Dat werkt.

Maar op kanaal 200 blijft staan: zenders worden opgehaald, kan 15 minuten duren (code 100:70).

Mediabox opnieuw gepowercycled, maar geen verschil. Dit alles was gisteren.

 

Ik wil graag kanaal 200, omdat de mediabox op dit moment geen betrouwbare internet verbinding heeft. Dus graag kijken via lineaire coax.

 

Ziggo klantenservice verwijst door naar ViaPlay. ViaPlay verwijst terug naar Ziggo. Kastje - muur...

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

100:70 is een signaalprobleem.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Next op aangesloten zit?

 

Omdat je ook problemen met het internet hebt:

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Kanaal 200 is in dit geval echt het pakkie aan van Ziggo. Als de internet verbinding niet goed is kan dat ook een probleem met TV opleveren. 

 

De overige kanalen werken wel goed? Staat Viaplay ook actief in Mijn Ziggo, en hoelang is het abonnement actief via Ziggo?

soepvlieg
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Even een correctie op de (begrijpelijke) aanname: Er zijn geen problemen met de internet verbinding. Alleen is de LAN kabel naar de mediabox op dit moment kapot, en is de wifi dekking ter plaatse belabberd.

 

Up/down SNRs moet ik even opzoeken (maar ben nu niet bij de aansluiting) 

 

 

soepvlieg
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja viaplay staat actief in mijn ziggo (sinds gisteren).

En op kanaal 154 heb ik ook de credentials voor viaplay in kunnen voeren. De viaplay TV app op de mediabox doet het dus. Alleen moet ik daarvoor wel de mediabox voorzien van fatsoenlijk internet. Omdat dat juist nu even lastig is, wilde ik graag gewoon linear coax kanaal 200 kijken.

 

Mijn aanname: nu via 154/de viaplay app ingelogd/aangeneld ben, moet 200 het doen (ook zonder internet en met alleen de coax) Klopt dat? 

 

Alle andere kanalen doen het prima (via coax, zonder internet aan de mediabox).

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

200 zou het ook moeten doen zonder aanmelden op de Viaplay app als die in je abonnement via Ziggo zit.

 

Als je op een zender 100:70 ziet, dan is er toch een signaalprobleem op die specifieke frequentie en dat kan voorkomen, terwijl alle andere kanalen het wel goed doen.

 

Vandaar ook de vraag voor de foto's.

soepvlieg
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank je @Bert 

goed om te horen dat zonder internet bij de mediabox kanaal 200 wel zou moeten werken (met viaplay abo natuurlijk)

 

fotos en waarden verbinding zal ik zsm plaatsen. 

soepvlieg
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

In de bijlage de pdfs van de webpagina's uit het de cable modem.

 

Hieronder de foto's van de installatie:

groen kabel (in grijze buis) is binnenkomend. Gaar naar witte aansluitdoos. Vandaar naar splitter. Deel 1 gaat naar Ubee cable modem. Deel 2 naar versterker. Van versterker gaat het via andere groene kabel naar aansluitdoos bij de mediabox.

soepvlieg_0-1653428557056.jpeg

Splitter:

soepvlieg_2-1653428733191.jpeg

 

antenne versterker:

soepvlieg_1-1653428704748.jpeg

aansluiting bij mediabox:

soepvlieg_3-1653428790934.jpeg

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vraag me af met een dergelijke versterker of het signaal niet te sterk wordt versterkt voor de Next, oversturing geeft dezelfde problemen als te laag signaal.

 

@tobiastheebe Wil jij je licht eens laten schijnen over deze situatie?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dit type versterker (met één uitgang) is ontworpen om een multitap of rijgdoos op aan te sluiten (beide beschikken over hoge aansluitdempingen), niet zozeer voor directe aansluiting op een enkele contactdoos, vermoedelijk hier een GUT 14D. We kunnen niet zien hoe de versterking is ingesteld, maar een te hoog vermogen kan hier zeker een rol spelen.

 

Gezien de downstream-gegevens van de UBC1318ZG is het vermogen op de splitter zeker niet zwak. Er is een nogal grote slope zichtbaar (~9 dBmV) maar DVB-C bevindt zich op significant lagere frequenties (266~538 MHz) die hieronder niet zouden moeten lijden. Puur voor de UBC1318ZG dient de ESI-02N te worden vervangen door een ESX-02 met nieuwe F/F-kabel. Er is wat CER (ruis) door instraling zichtbaar op een aantal kanalen, dit wordt door de gedeeltelijk verouderde installatie veroorzaakt.

 

Als test zou de groene kabel naar de woonkamer direct op de splitter aangesloten kunnen worden.

 

Een andere test: andere zenders binnen dezelfde transport stream (frequentie 410 MHz) controleren.

soepvlieg
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank je wel @tobiastheebe voor de expertise (en @Bert natuurlijk voor de verwijzing).

 

Ik zie geen grote verschillen in specificatie tussen de ESI-02N en de ESX-02 (if anything lijkt de ESX-02 méér demping te hebben?) Ik ga sowieso wel even een ESX-02 plaatsen (met nieuwe F/F-kabel) omdat je dat adviseert, maar ik leer graag waarom de ESX-02 een betere keus is. (en ja, ik snap wel wat van transmissiesysteemtechniek).

 

Zal tevens de versterker ertussenuit halen als test. En de andere zenders op C038 proberen.

Wordt vervolgd...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De ESX-02 is de nieuwste versie uit de Ecoline-serie van Technetix-splitters en is getest tot 1,2 GHz. De demping is nagenoeg identiek, bij de ESI-02N werd nog onderscheid gemaakt tussen beide uitgangen:

 

20220525-01.png

soepvlieg
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Okay, even zonder de versterker proberen. En dan kom je dit hieronder tegen... lijkt me een connector die aangeperst had moeten worden, maar dat is nooit gebeurd.

Wat voor stekker zet ik het beste aan zo'n groene kabel? Deze die ik hier los in de hand hield, of beter een ander soort monteren?

 

nooit aangeperst...nooit aangeperst...

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dat is inderdaad een krimpstekker die als opdraaistekker geplaatst is, deze had met een krimptang afgemonteerd moeten worden. Daarnaast is de buitenmantel te ver teruggetrokken c.q. is er te weinig vlechtwerk over, de kabel moet opnieuw geknipt en aangesneden worden.

 

Zelf zou ik deze F-stekker van Technetix kiezen, daarin kun je de kabel zonder speciaal gereedschap afmonteren.

soepvlieg
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Duurde even voor ik de nieuwe stekker in mijn hand had. Nog even een update:

- nu met nieuwe splitter, f-kabels en stekker fatsoenlijk aan de groene kabel (zie hierboven)

- andere zenders binnen C038 gaan wel goed

- alleen kanaal 200 en 421 geven deze foutmelding

- geen verschil met of zonder versterker

- kwam nog een geknikte dubbelgevouwen coax overlengte in een kabelgoot tegen - ook verholpen (overlengte eraf, geen knik meer) - geen verschil 

 

 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @soepvlieg! Je bent druk alles aan het aanpassen lees ik, goed bezig! Nog geen kanaal 200? En werkt de app ook nog steeds niet? Wat krijg je nu te zien op kanaal 200? Als het nog steeds die foutcode is, gaat er nog steeds iets mis in het signaal.. 

soepvlieg
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dag @Carlien, inderdaad nog steeds geen kanaal 200. Met dezelfde foutcode 100:70.

Met de app lukt het (uiteraard) wel. Maar alleen als er ook een goede internet verbinding aanwezig is. En dat was een uitdaging (zie eerdere berichten). 

 

Nog vergeten te vermelden bij de vorige update: bij het inkorten van de overlengte coax (die dubbelgevouwen zat in de kabelgoot), is de mediabox next een tijdje helemaal van de stroom af geweest. Daarna kwam ik niet verder dan het welkom scherm, gevolgd door een zwart scherm (met oranje power knopje op de mediabox). Heb dus een reset gedaan middels de "-" knop en de power-button en zo de hele installatie opnieuw doorlopen.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Oke! Dus het werkt wel via de app alleen hangt van de verbinding af, duidelijk. 

Is het voor jou mogelijk om de mediabox rechtstreeks op het eerste aansluitpunt (AOP) aan te sluiten om even te controleren of kanaal 200 dan wel doorkomt? Puur om even te testen! 

soepvlieg
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dan moet ik een scherm regelen met HDMI ingang om te kunnen kijken of dat wel werkt. Dus ja dat kan, maar de uitslag van die test laat nog even op zich wachten. 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Als je dat zou kunnen testen, zou super zijn! Hou je ons op de hoogte? 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic