Sinds gisteren werk mijn Ziggo afstandsbediening van de mediabox Next niet meer goed op m'n TV (philips):
de geluidsinstellingen werken niet (harder/zachter en mute) en ik kan de TV niet meer in/uitschakelen. Al de andere opdrachten lijken goed te werken.
Er waren geen aanpassingen doorgevoerd, tot in de loop van de avond werkte alles prima.
Wel al het een en ander geprobeerd:
-mediabox terug naar fabrieksinstellingen
-batterijen van de AB er een nachtje uitgehaald
-opnieuw koppelen
-koppelen van een ander type TV, daarna weer de juiste.
Werkt allemaal niet.
Ik heb hier op de community ergens iets gezien van de optie 'bepaal je volume'. Die kan ik niet vinden, is dat een andere/oudere versie?
De AB van de TV zelf werkt nog wel dus daar zit het niet.
Iemand een idee? Of is de AB er gewoon aan.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit was waarschijnlijk de oorzaak. Inmiddels een nieuwe ontvangen, gekoppeld etc. Alles werkt nu weer zoals eerder, ook het aan/uit zetten van de TV. 👍 Overigens zie ik nu wel de optie 'bepaal je volume'.
Ik heb geen bericht over de oude AB: die hoeft dan kennelijk niet terug/ kan weg.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @AvM ,
Je hebt dus ook al 0 en 5 seconden ingedrukt?Daarmee word de koppeling met de TV gewist en de koppeling met de mediabox opnieuw gestart.Je zou daarna het koppelen met je TV opnieuw kunnen proberen.
@AvM "Ik heb hier op de community ergens iets gezien van de optie 'bepaal je volume'. Die kan ik niet vinden, is dat een andere/oudere versie?"
Bepaal je volume is te zien als je meerdere apparaten hebt gekoppeld, zoals een TV en een versterker, en komt onder de mogelijkheid te staan waar je de TV mee kunt koppelen
@Verwijderd account Zojuist even geprobeerd en de 0 en TV meer dan 10 seconden ingedrukt gehouden, eerst knipperde het witte licht op de Next en naar 5 seconden werd dit en wit en na 10 seconden nog 1 knipper en hierna kwamen rechts bovenin beeld kwamen 2 meldingen na elkaar te staan met het merk in beeld van de eerder gekoppelde apparaten, 1e dat ik de TV kon bedienen met de AB en de 2e dat ik de soundbar kon bedienen met de AB.
Dat waren de instellingen zoals voorheen en het werkte ook als voorheen.
De koppelingen waren niet gewist.
Probeer eens dit:
Zet de next uit door de stekker eruit te halen.
Je kan nu als het goed is nog de TV met mute etc bedienen.
Als je nu 5 seconden en 0 indrukt, moet het volgens mij niet meer kunnen.Maar misschien heb ik het mis.
@Bert / @Verwijderd account 😁
0 en TV tegelijk doet niets. Schakelt wel naar 0. Dat zal zijn omdat de TV knop dus niet reageert denk ik.
Op de media-box is niets te zien, geen lampjes die anders reageren of zo.
Ik heb meerdere apparaten gekoppeld: namelijk TV en receiver. Die worden beide ook benoemd bij 'koppel je afstandsbediening'. daarbij wordt ook aangegeven 'je gebruikt je media-box afstandsbediening ook om je tv aan en uit te zetten, het volume te bepalen en de source te kiezen'.
Ik theorie de juiste instelling lijkt, maar het werkt dus niet meer.
Stekker eruit snap ik niet: mute werkt sowieso al niet meer?
Oké, laat ik dan ook nog een duit in het zakje gooien… en ik weet niet of het iets toevoegt.
@AvM misschien heb ik er overheen gelezen, maar u schreef: “Al de andere opdrachten lijken goed te werken.” Heeft u het dan over de opdrachten van de TV of de opdrachten van de Mediabox Next?
Soms wil het wel eens gebeuren dat het infrarood-deel van de afstandsbediening kapot gaat, maar dan reageert de TV helemaal niet meer.
@Wim C. even zien: geluid hoger/lager, mute, uit/aan TV en source werken niet. Veel meer is er niet dat via de TV gaat denk ik...? De rest is denk ik via de media-box en die rest lijkt mij te werken.
Dat zou dus toch wel eens het euvel kunnen zijn? In dat geval kan ik een vervangende versie krijgen bij Ziggo neem ik aan.
@AvM inderdaad; als er iets defect is aan uw afstandsbediening en uw TV reageert niet meer (wat uw TV eerder wèl deed) dan zorgt Ziggo uiteraard voor vervanging. Maar ik ga er vanuit dat u ondertussen al een een vervangende afstandsbediening hebt aangevraagd?
Ik probeerde het via chat, maar die werkt weer eens niet.
Net gebeld, kennelijk kan men binnen alle regelgeving toch zonder daadwerkelijk contact te hebben en persoonlijke gegevens te vragen toch binnen 3 dagen een nieuwe toezenden... ik ben benieuwd.
Dag @AvM waarschijnlijk werd u tijdens het gesprek om uw postcode en huisnummer gevraagd. Als u via de vaste telefoon belt ziet Ziggo ook wie er belt. Regelgeving of niet: het lijkt me in elk geval opgelost. 👍🏻
Mobiel gebeld, alleen een aantal keuzen te maken (als u belt voor ... kies nummer ...) die uiteindelijk leiden tot het bericht dat de AB er binnen 3 dagen is. Verder geen info gegeven over postcode of wat dan ook. Maar goed; er komt als het goed is inderdaad een vervangende versie
Ter toevoeging( voor bijvoorbeeld meelezers):
Een nieuwe Voice Control afstandsbediening is ook gratis online aan te vragen met deze link.
@Verwijderd account Via die link kan ik wel inloggen in Mijn Ziggo, maar er staat niets in het winkelmandje en ik kan niet verder met de bestelling.
Volgens mij moet het bestellen ook gewoon lukken zonder in te loggen op mijnZiggo, het is toch gratis.
@Verwijderd account Het werkt nu wel, ik vermoed dat er iets niet goed ging op de website van Ziggo, er kwam geen afstandsbediening in het winkelmandje via je link, dan weer wel en dan weer niet.
Ah ok @Bert .
De Ziggo website is in ieder geval nog erg buggy...😉
Hi @AvM,
Fijn dat het via een andere weg is gelukt om een nieuwe afstandsbediening te bestellen. Ik zie dat de nieuwe afstandsbediening gisteren bij je in de bus is bezorgd. Laat je ons weten of het probleem met de nieuwe afstandsbediening is opgelost? 🙂
@Verwijderd account De afstandsbediening die je krijgt, via de link die je geplaatst hebt, is er één voor de Mediabox XL en de Arris Next.
Die link komt vrijwel zeker vanuit de Mediabox XL pagina, om een voice afstandsbediening te bestellen.
Mijn afstandsbediening deed af en toe vreemd, dus ik dacht bestel er 1, maar de zojuist ontvangen en het is een AB met licht, 4 batterijen en werkt dus niet op de Next Humax.
Ah ok @Bert .Dank voor het proberen!
Daar was ik niet van op de hoogte, en het verbaast me ook wel, gezien de nieuwe AB ook op de XL en Arris werkt.Misschien maken ze de restvoorraad nog op.
Dit was waarschijnlijk de oorzaak. Inmiddels een nieuwe ontvangen, gekoppeld etc. Alles werkt nu weer zoals eerder, ook het aan/uit zetten van de TV. 👍 Overigens zie ik nu wel de optie 'bepaal je volume'.
Ik heb geen bericht over de oude AB: die hoeft dan kennelijk niet terug/ kan weg.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.