1
Vraag
2
Reageer en help mee
Patrick 61

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

afstandsbediening mediabox Samsung SMT-C7140 werkt niet

Heb via Marktplaats een SMT-C7140 gekocht. Werkt prima, alleen reageert-ie niet op de afstandsbediening. Batterijen zijn oke, hij is ook niet 'dood', want lampjes branden. Alleen voert de decoder geen commando's van de afstandsbediening uit. Geen enkele reactie.
Volgens de verkoper deed-ie het gewoon, en ik geloof hem.
Kan via de soft-touchbedienig op de decoder zelf wel veel doen, en ook met de afstandsbediening van de tv kom ik vooruit. Maar met de originele Samsung-afstandsbediening kun je natuurlijk veel meer.
Wat kan ik nog proberen om hem aan de praat te krijgen?

4 Reacties 4
jenson
Expert
Expert
  • 194Posts
  • 20Oplossingen
  • 79Likes

Voor de zekerheid: welk lampje brandt?

Moet STB zijn, niet TV.

Karel.
Expert
Expert
  • 457Posts
  • 38Oplossingen
  • 199Likes

@Patrick 61 

Open camera app op een smartphone en richt de afstandsbediening op de camera. Als je dan een knop indrukt zie je IR-led oplichten, dan weet je zeker dat ie IR licht kan uitzenden. Bij mij werkt het alleen op de front cam, dus wissel even tussen voor en achterkant. De hoofdcamera is vaak voorzien van filters om ongewenst voor ons onzichtbaar licht te blokkeren. 

Is het wel de juiste afstandsbediening?

https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201212/20121205103436701/GL68-00363A_Ed.06_SMT-C7140_U...

Eddy
Expert
Expert
  • 830Posts
  • 159Oplossingen
  • 79Likes

Als aanvulling op wat @jenson  je vraagt, is  welk ledje brandt er op diezelfde AB, als je op een knopje op die afstandsbediening drukt. Dit hoort stb te zijn.

Brandt tv druk dan op stb en test opnieuw. Dan zal hij gelijk een stuk beter werken.

Brandt er niets dan is wellicht de AB stuk of zitten de batterijen er niet goed in of zijn ze op.

Ken je iemand anders met zo’n decoder test dan met die AB. Werkt dat wel dan weet je genoeg. Een niet zo duur alternatief is te koop bij 123afstandbediening.nl door mij niet getest, maar die zaak staat goed bekend.

Maar als de verkoper heeft gegarandeerd dat de AB ok is zal het wel niet zo ver komen.

succes

Eddy

Patrick 61
topicstarter
Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor de reacties. Dat met dat infrarood had ik al eens gedaan (had ik moeten melden), maar nu wat beter. Ik zie idd bij elke toets die ik indruk een (heel) klein rood lampje aangaan aan één kant van de voorkant.  En ja, ik heb hem op stb staan en wanneer je op een knop drukt, licht die stb-knop rood op. De AB lijkt dus oké... 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic