1
Vraag
2
Reacties
m.beks

Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

afstandsbediening - herstellen verkeerde knop

ik ben in het bezit van een sony  KD-55XF8096 en heb een mediabox xl hieraan gekoppeld.

nu is mijn probleem dat als mijn vrouw op een verkeerde knop van de afstandsbediening van sony drukt dat ze niet weet hoe ze dit moet herstellen.

nu is er schijnbaar een oplossing hiervoor van ziggo.

graag zou ik dit probleem oplossen en een verlichting zijn voor mijn vrouw.

ik moet normaal dan naar mijn sony afstandsbediening gaan en bij ingangen het externe kanaal herstellen.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 4212Posts
  • 135Oplossingen
  • 2236Likes

bloemen64_0-1629124567581.png

Als de XL een Next Voice AB heeft dan zit de knop rechts onder:

bloemen64_1-1629124767767.png

Beide functies werken alleen als de AB gekoppeld is aan de TV. Als de volume toetsen de volume regelen van de TV dan moet het werken. Anders eerst de AB instellen dat deze de TV kan bedienen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 4212Posts
  • 135Oplossingen
  • 2236Likes

Ik zou graag de Ziggo oplossing horen. Dan kan ik daar op reageren.

Ziggo kan een TV bedienen met de XL AB. Daarvoor moet je de juiste knop een paar keer indrukken. Hetzelfde als op de tv AB. Ik zie dat niet als oplossing. 

Sommige tv's blokkeren het omschakelen als je de XL op een bepaalde hdmi ingang aansluit. Als de XL aanstaat dan kun je niets anders dan daarma kijken. Maar die optie is ook lastig en kan niet op iedere tv.

Ik ben benieuwd naar uw Ziggo oplossing.

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 2050Posts
  • 200Oplossingen
  • 375Likes

Goedemiddag @m.beks!

Aah we willen zeker niet dat je vrouw van slag raakt hierdoor. Ik begrijp dat de verkeerde knop resulteert in een ander extern kanaal, dus bijvoorbeeld HDMI 1 in plaats van HDMI 2? Je kunt ook op de afstandsbediening van de mediabox XL de source knop indrukken om dit aan te passen. De source knop vind je tussen de tv en mediabox aan/uit knop. 

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 4212Posts
  • 135Oplossingen
  • 2236Likes

bloemen64_0-1629124567581.png

Als de XL een Next Voice AB heeft dan zit de knop rechts onder:

bloemen64_1-1629124767767.png

Beide functies werken alleen als de AB gekoppeld is aan de TV. Als de volume toetsen de volume regelen van de TV dan moet het werken. Anders eerst de AB instellen dat deze de TV kan bedienen.

m.beks
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

het is een voice afstandsbediening

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 772Posts
  • 147Oplossingen
  • 261Likes

Is de afstandsbediening van de box gekoppeld aan de televisie (https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/afstandsbediening-koppelen/stap-voor...) @m.beks? Zo ja, dan moet het met de knop welke is afgebeeld bij nummer 17 lukken om van bron te veranderen. Dezelfde knop zou anders ook op de afstandsbediening van Sony te vinden moeten zijn. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Alles over de Next Mini

Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...

Geplaatst in Tips van Ziggo