Hallo beste forum leden,
Volgende week vervangen wij onze Panasonic 46 inch Plasma voor een nieuwe Sony 55 inch Oled tv. De Plasma functioneert nog perfect, maar het wordt tijd voor iets nieuws. Ondanks het feit dat de Sony tv door Acoustic Surface al een geweldig geluid heeft voor een plat scherm, bestaat voor films de behoefte aan wat extra "kick" in het laag. Ik heb hier nog toffe een Actieve Monitor Audio radius 360 sub staan die stof staat te happen en die wil ik aansluiten op de tv. Volgens de dealer lukt dat niet omdat optisch uit alleen geschikt is voor een 2.1 setje. Nu wil ik kijken of dit toch kan. Ook lees ik dat het via een Ziggo next- box kan . Bedoeling was om via de tv optisch uit naar een analoog converter te gaan en dan met tulp naar de line in van de sub.
Op de Panasonic tv is dit al jaren zo aangesloten ( maar dan rechtstreeks naar mijn stereoset) en dat werkte, maar bij simultaan geluid via tv en stereoset bleef ik een vertraging horen die niet helemaal te syncen was.
Nu wil id dus het geluid van de tv behouden, maar alleen de sub aansturen voor extra laag. Iemand een idee hoe dat moet?
Tv heeft geen koptelefoonaansluiting (dan was het gemakkelijk)volgens mij)
De tv betreft een Sony XR-55A84KAEP. Of kan het via de Next box?
Iemand een oplossing?
mvg,
Tom