1
Vraag
2
Reacties
Hilly2

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

aansluiten digitale radio met coaxkabel op versterker FRA-752X

Hoe sluit ik de digitale radio ontvanger aan met een coaxkabel op een versterker FRA-752X? Deze beschrijving mis ik bij de algemene installatiewijzer. En wat is het nut van de bijgeleverde adaptor bij de aansluiting op IN van de radio ontvanger? (male naar male?)

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Je hebt een F/IEC-verloopstekker nodig om de QE317 met een reguliere TV-kabel (IEC/IEC) op de versterker aan te sluiten. Deze werden mogelijk meegeleverd met de FRA-752X, afhankelijk van welk type pakket (retail/bulk) deze afkomstig is.

 

De 'adapter' waar je naar verwijst is een high-pass-/retourbandfilter (HPFX258-IECFM) welke voorkomt dat de upstream vanuit het modem of bijvoorbeeld een Mediabox XL voor storingen zorgt op de QE317.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Hilly2 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Ik hoop dat u daar verder mee komt:  u op deze pagina klikt dan kunt u verschillende manieren vinden om radio te ontvangen.

Laat maar weten als u er niet uitkomt.

De Technetix FRA-752X antenne- of signaalversterker is bedoeld als u meer dan een TV wilt aansluiten via coax.

Hilly2
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In de informatie, waar u naar verwijst, staat juist geen duidelijke installatie aanwijzing voor aansluiting op een versterker! De versterker heeft namelijk een andere aansluiting dan een splitter. 

De versterker heb ik al enige tijd, omdat ik meerdere tv toestellen heb.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Hilly2 welk merk en typenummer receiver (radio-ontvanger)  heeft u?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Je hebt een F/IEC-verloopstekker nodig om de QE317 met een reguliere TV-kabel (IEC/IEC) op de versterker aan te sluiten. Deze werden mogelijk meegeleverd met de FRA-752X, afhankelijk van welk type pakket (retail/bulk) deze afkomstig is.

 

De 'adapter' waar je naar verwijst is een high-pass-/retourbandfilter (HPFX258-IECFM) welke voorkomt dat de upstream vanuit het modem of bijvoorbeeld een Mediabox XL voor storingen zorgt op de QE317.

Hilly2
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt. Ik zal een F/IEC-verloopstekker kopen en kijken of het dan gaat lukken! En ik begrijp, dat de adapter dus niet overbodig is, maar wel een duidelijke functie heeft.

Hilly2
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik denk, dat @tobiastheebe mijn vraag inmiddels beantwoord heeft. Maar ook bedankt voor je reactie!

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Hilly2 dat is mooi!

Het maakt ook niet uit wie het oplost, als het maar wordt opgelost. 👍🏻

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Het filter is zeker niet simpelweg een verloopstekker. Als je storing ervaart op de QE317, zeker bij uploadverkeer, dan is het plaatsen van dit filter daarvoor de oplossing.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic