1
Vraag
2
Reageer en help mee
Annekee

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zwarte balk met witte ondertiteling

Heeft iemand daar nog meer last van? Ziggo wil dat ook graag weten. Gebeurt standaard op TLC bij Say Yes To The Dress Benelux, maar verschijnt regelmatig ook op andere channels (MTV, Discovery): ondertiteling, of blijvend 1 zin in beeld, of grote pixels i.p.v. letters.

38 Reacties 38
Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20754Posts
  • 954Oplossingen
  • 6421Likes

*** aangepast onze @RoWi. *** zal je hopelijk beter helpen. 

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16590Posts
  • 712Oplossingen
  • 5383Likes

@Annekee hoe kijkt u naar die kanalen is dat met een TV ontvanger van Ziggo in dien ja welke, zo nee welk type TV?

Ik zie op dit moment direct op mijn TV geen zwarte balk bij TLC. Het kan de opmaak instelling van de TV zijn, de grote pixels lijkt op een technisch probleem van de overlay te duiden.

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20754Posts
  • 954Oplossingen
  • 6421Likes

Zal ik topic maar aan jou over laten @RoWi.  dan haal ik mijn reacties maar weg.

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16590Posts
  • 712Oplossingen
  • 5383Likes

@Dave!  schreef:

Zal ik topic maar aan jou over laten @RoWi.  dan haal ik mijn reacties maar weg.

Wat is dat nu weer voor vreemde reactie? Je hoeft niks weg te halen we moeten eerst vast stellen hoe er TV wordt gekeken en zelf de genoemde zenders bekijken want dat is de vraag, het is goed mogelijk dat het bij de zenders fout gaat.

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20754Posts
  • 954Oplossingen
  • 6421Likes

@Annekee 

Het kan zijn dat de ondertiteling van het kanaal aanstaat, dit kan je door op de 3 puntjes te klikken en dan de ondertiteling uitzetten.

Of de Homeknop drukken, dan naar de tandwiel rechts en kies Profielen, daar kan je ook de ondertiteling mee regelen.

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20754Posts
  • 954Oplossingen
  • 6421Likes

@RoWi.  schreef:

@Dave!  schreef:

Wat is dat nu weer voor vreemde reactie? Je hoeft niks weg te halen we moeten eerst vast stellen hoe er TV wordt gekeken en zelf de genoemde zenders bekijken want dat is de vraag, het is goed mogelijk dat het bij de zenders fout gaat.

Omdat je meteen je bericht er in zet maar laat maar, zal aan mij liggen.

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16590Posts
  • 712Oplossingen
  • 5383Likes

Uiteraard je lijkt blindelings aan te nemen dat het om een Next gaat dat weten we niet.

De vraag is heel simpel zien andere klanten ook een zwarte achtergrond bij de ondertiteling dat is doorgaans een opmaak probleem. 

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20754Posts
  • 954Oplossingen
  • 6421Likes

De Media Box XL heeft dezelfde software dus kan het ook zijn, maar goed, we wachten het af. @Annekee  zal het vast wel duidelijk maken.

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16590Posts
  • 712Oplossingen
  • 5383Likes

@Dave!  schreef:

De Media Box XL heeft dezelfde software dus kan het ook zijn, maar goed, we wachten het af. @Annekee  zal het vast wel duidelijk maken.

Maar wat zie jij bij TLC en MTV is jouw daar iets opgevallen of kijk je deze kanalen nooit?

Annekee
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb een gewone TV (Salero) en een Ziggo Humax boxje voor de analoge aansluiting. Ik vraag overigens niet om oplossingen, die heb ik allemaal geprobeerd maar doen niks. Ziggo zelf weet het ook niet, en ze willen het zelf pas gaan onderzoeken als er meer van dezelfde klachten zijn. Zo niet, dan kan ik in de stront zakken, excusez le mot.

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16590Posts
  • 712Oplossingen
  • 5383Likes

De Humax is vermoedelijk een 5500C ik ga ervanuit dat deze via HDMI met de TV is verbonden.

Deze is u vermoedelijk aangeboden door Ziggo nadat analoge TV is uitgeschakeld.  

@Annekee zoals ik het lees is de Humax defect in ieder geval het overlay deel wat de ondertitel tekst op het scherm zet.  Valt dit enkel op de genoemde kanalen op? Heeft u hier geen last van op de NPO kanalen?

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20754Posts
  • 954Oplossingen
  • 6421Likes

Mijn ondertiteling staat uit en ook via profielen op de Next, maar zie een Humax, daar zal via instellingen door het menu misschien uitgezet moeten worden.

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20754Posts
  • 954Oplossingen
  • 6421Likes

@Annekee  schreef:

Ik heb een gewone TV (Salero) en een Ziggo Humax boxje voor de analoge aansluiting.

Misschien helpt deze link Zo stel je ondertiteling in op een Humax Mediabox 

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20754Posts
  • 954Oplossingen
  • 6421Likes

@Annekee  Nee hoor niemand kan in de stront zakken, Ziggo moderator kan ook andere media box sturen, ik ga deze wel even doorzetten. 

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16590Posts
  • 712Oplossingen
  • 5383Likes

@Dave!  schreef:

@Annekee  Nee hoor niemand kan in de stront zakken, Ziggo moderator kan ook andere media box sturen, ik ga deze wel even doorzetten. 

Het feit dat dit topic is aangemaakt en niet meteen een vervangende box is gestuurd zegt al genoeg. Het is nog maar de vraag of Ziggo de 5500C nog op voorraad heeft.  

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16590Posts
  • 712Oplossingen
  • 5383Likes

@Dave!  schreef:

Mijn ondertiteling staat uit en ook via profielen op de Next, maar zie een Humax, daar zal via instellingen door het menu misschien uitgezet moeten worden. 

Die zenders hebben bij mijn weten hardcoded ondertiteling, dan helpt het aan of uitzetten niet. Dat kan ik uiteraard mis hebben.

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20754Posts
  • 954Oplossingen
  • 6421Likes

Heb al gevraagd of ze eventueel een box kunnen omruilen. Kijken of dit beter gaat.

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20754Posts
  • 954Oplossingen
  • 6421Likes

@RoWi. misschien hebben ze een Media Box Next en anders een Mini. we wachten af wat de Moderator kan doen. We gaan het afwachten, meer kunnen we niet doen.

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16590Posts
  • 712Oplossingen
  • 5383Likes

@Dave!  schreef:

@RoWi. misschien hebben ze een Media Box Next en anders een Mini. we wachten af wat de Moderator kan doen. We gaan het afwachten, meer kunnen we niet doen.

We weten allebei dat een klant die het ongecodeerde kabeltv abonnement lijkt te hebben geen Next of Next Mini toegezonden krijgt zonder een ander abonnement af te sluiten.

Daarom dat ik dus bewust naar het type Humax vraag.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic