Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
buitenhuis1
Level 1

Zwarte balk achter teletekst ondertiteling met CI+ module

We hebben televisies, die werken met de Next Mini. Bij gebruik van Teletekst (888) staat er geen zwarte balk onder de tekst. Hoera.

Bij gebruik Teletekst (888) met de televisies met Ziggo Cards (zit achter in de televisie) staat de zwarte balk er wel onder tekst als ik Teletekst gebruik. Heel hinderlijk. Hoe krijg ik dit weg?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.
Level 17

De CI+ module en Ziggo smartcards heeft niets van doen met de ondertiteling, die zorgt er alleen maar voor dat je gecodeerde kanalen kan zien die in je abonnement zitten.

De weergave van de ondertiteling op de TV wordt door de software van de TV bepaald en is dus anders dan hoe de Next mini daar mee om gaat.

Op je TV zou je op zoek moeten gaan naar ondertitel instellingen. Dat zou kunnen via menu instellingen van de TV maar vaak ook een knop op de TV-afstandsbediening in een symbool van een vierkantje met stipjes er onder in. Als je daar op drukt krijg je bij NPO1 mogelijk de keuze: “Nederlands 1”, “Nederlands 2” en “888”. Probeer eens de keuze “Nederlands 2” als ondertiteling. 

Nota bene 1 en 2 hebben niets te maken met kanaal nummers.

Anders even in de handleiding zoeken naar ondertiteling keuze en aan/uit zetten.

Bekijk in context

0 Kudos
4 Reacties 4
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey @buitenhuis1 . Welkom hier! 

Eerlijk? Ik ben niet enorm thuis in de ondertiteling via teletekst met een CI+ module/TV toestel, omdat ik dit zelf niet gebruik. Maar we komen er hier samen op de Community vast uit!

Ervaar je dit op alle zenders hetzelfde? 

0 Kudos
Garihd
Level 17

De ci+ module heeft daar vrij weinig mee te maken. Dit zal een instelling van de TV zelf betreffen.

0 Kudos
Karel.
Level 17

De CI+ module en Ziggo smartcards heeft niets van doen met de ondertiteling, die zorgt er alleen maar voor dat je gecodeerde kanalen kan zien die in je abonnement zitten.

De weergave van de ondertiteling op de TV wordt door de software van de TV bepaald en is dus anders dan hoe de Next mini daar mee om gaat.

Op je TV zou je op zoek moeten gaan naar ondertitel instellingen. Dat zou kunnen via menu instellingen van de TV maar vaak ook een knop op de TV-afstandsbediening in een symbool van een vierkantje met stipjes er onder in. Als je daar op drukt krijg je bij NPO1 mogelijk de keuze: “Nederlands 1”, “Nederlands 2” en “888”. Probeer eens de keuze “Nederlands 2” als ondertiteling. 

Nota bene 1 en 2 hebben niets te maken met kanaal nummers.

Anders even in de handleiding zoeken naar ondertiteling keuze en aan/uit zetten.

0 Kudos
buitenhuis1
Level 1
Topicstarter

Hallo Karel,

Hartelijk dank voor je reactie. Het werkt zoals je zegt.

Ik heb een LG televisie. Bij mij staat onder "subtitle" niet "nederland 1 en nederland 2" maar "dutch 1 en dutch 2"

We zijn er blij mee.

Mhgr. buitenhuis1