Snel

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Zwart beeld, wel geluid (Denon AVR) versie 3

Helaas na de update is het wegvallen van enkel het beeld nog opgelost. Sterker het is erger geworden. hetgeen langzamerhand behoorlijk begint te frustreren.

@Ziggo Volgens Denon ligt het aan de HDCP versie. graag een oplossing.

 

 

 

Helaas Valt nog steeds het beeld sporadisch weg, terwijl het geluid wel doorlopen.

Ik dacht dacht het probleem naar aanleiding van de vorige vraag (Beeld valt weg tussen de Next box en Denon AVR) opgelost was. Helaas dus niet.  Hiervoor heb ik ook contact gezocht met Denon. Denon wist mij te verzekeren dat het betreeft om de HDCP versie van de media box. zie schuin weergegeven tekst

Zoals mijn collega al eerder aangaf, het probleem wordt vermoedelijk veroorzaakt door de HDCP versie in de Ziggo decoder. De lead time zal vermoedelijk niet kloppen en dit dient door de fabrikant van de Next Box opgelost te worden.

Iemand hier ervaring mee?

@Ziggo kan dat kloppen en anders graag een update?

 
25 Reacties 25
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik heb hier met @Willem-A  laatst een intressant debat over gevoerd hoewel ik geneigd ben te stellen dat Denon gelijk heeft, kan het ook aan het DVB-C signaal zelf liggen. Als je de coax kabel direct in de TV stopt mits geschikt heb je dan wel goed beeld?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@RoWi. waar kunnen we dat debat terug vinden @RoWi. ?

Ik ben dit nl. even kwijt, maar ik heb laatst mijn hersenen wat opgeschoond… 

Maar het is altijd lastig als men elkaar de schuld gaat geven. Het zal me dan ook niets verbazen als Ziggo de schuld weer afschuift naar Denon. Iets met het kastje en de muur…

@Paul Ziggo heb jij hier een mening over? En dan liefst een waar @Snel wat aan heeft 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
RoWi. wrote:

Hier in dit geval in verband met een Humax.

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/zwart-beeld-humax-5300c-60588

 

O, die… Wil ik zo snel mogelijk vergeten, want zie je, de topic starter aldaar reageert dus mooi niet meer. Ik zal dat nooit begrijpen, maar het maakt me wel wat  want je bent wel voor niets bezig het goed op te lossen. Ik had dat gevoel al, en daarom gaf ik ook al aan het eerst maar eens af te wachten… En je ziet, helaas kreeg ik weer eens gelijk. Men keert niet meer terug. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
RoWi. wrote:

Hier in dit geval in verband met een Humax.

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/zwart-beeld-humax-5300c-60588

 

Maar die situatie is ook niet gelijk aan deze. Dus ja, wat is dit nou weer...

Snel
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dank allen voor de input.

@RoWi. Ja ik heb de coax rechtstreeks in de TV gehad. het beeld ging niet op zwart. dit is teruggekoppeld bij Denon en melde vervolgens:

Zoals mijn collega al eerder aangaf, het probleem wordt vermoedelijk veroorzaakt door de HDCP versie in de Ziggo decoder. De lead time zal vermoedelijk niet kloppen en dit dient door de fabrikant van de Next Box opgelost te worden.

dit overigens niet als oplossing. ik zie graag mijn AVR receiver als basis unit voor alle signalen. het aansluiten rechtstreeks op de TV is voor mij een noodoplossing.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De instellingen van het beeld staat dit op 1080?

En de mediabox direct op de TV  via HDMI dat gaat wel goed?

Snel
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

De media box direct op de tv is geen probleem. Echter dit zie ik niet als een oplossing, omdat ik geïnvesteerd heb in het geheel. Dit is voor voor mij een pure noodoplossing. 

Het beeld op 1080 kan ik wel proberen. Had juist het beeld weer opgeschaald. 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Ervaar je dit met alle hdmi poorten op de receiver icm de next?

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Snel wrote:

De media box direct op de tv is geen probleem. Echter dit zie ik niet als een oplossing, omdat ik geïnvesteerd heb in het geheel. Dit is voor voor mij een pure noodoplossing. 

Het beeld op 1080 kan ik wel proberen. Had juist het beeld weer opgeschaald. 

Begrijpelijk het is ook puur troubleshooten.

Ah je bedoeld in de Next opgeschaald

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Het kan ook zo zijn dat er puur een compatibiliteit probleem zit tussen de Denon en de Next.

Of het zo is dat in onderstaande wat ik gemarkeerd heb is weet ik ook niet zeker.

Maar als Denon aangeeft dat het ligt aan de HDPC en daarom het beeld zwart wordt weet ik ook niet zeker.

Wat ik wel weet dat Ziggo niet zo maar ff op verzoek van TS @Snel de versie zal gaan aanpassen, mogelijk dat @Serkan Ziggo hier iets over kan zeggen  en dan meer welke versie de Next hanteert.

 

https://www.homecinemamagazine.nl/2014/03/hdcp-2-2-wat-is-het/

 

 

Problemen met HDCP

"Help! Mijn (4K) film of andere content wilt niet afspelen!" Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u een HDCP foutmelding op uw scherm te zien krijgt. Voorbeelden van verschillende oplossingen voor problemen met HDCP:

- U kunt de foutmelding krijgen wanneer niet alle apparaten HDCP ondersteunen. U kunt bijvoorbeeld alleen een (4K) film afspelen als alle apparaten in de keten HDCP ondersteunen. Stel dat u een AV receiver en een soundbar op uw TV heeft aangesloten en de content wilt afspelen, dan moeten alle drie de apparaten over HDCP 2.2 ondersteuning beschikken. Als dit niet zo is dan zal u de foutmelding krijgen dat er geen HDCP ondersteuning is.
- Ook wanneer uw Blu-ray speler met HDCP ondersteuning aansluit op een TV zonder HDCP zal de content niet afgespeeld worden of in een lagere resolutie.
- Problemen met HDCP kunnen ook vaak ontstaan wanneer men gebruik maakt van converters, splitters of schakelaars waarbij het signaal geconverteerd wordt of wanneer niet alle apparaten HDCP ondersteunen. In ons assortiment vindt u diverse converters, splitters, schakelaars en meer die HDCP ondersteunen. 
- U kunt ook problemen ondervinden wanneer een apparaat HDCP 1.4  heeft en een ander apparaat HDCP 2.2. 2.2 is de opvolger van 1.4, maar helaas niet backwards compatibel met versie 1.4. 

  

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Snel hoe is alles normaal gesproken verbonden? Ik zie dat dit apparaat 2 HDMI uit

heeft degene met arc gaat naar de TV? En de Next gaat naar de cbl/sat?

Het zal ook nuttig zijn dat zowel de Next als de Denon AVR-X2100W gelijk zijn ingesteld

Ik zou persoonlijk de videouitvoer van de Denon op automatisch zetten.

 http://manuals.denon.com/AVRX2100W/EU/NL/GFNFSYmlxuhedk.php

En naast de update van de Next kan het nuttig zijn om te controleren  of er voor de Denon ook  een  update is.

Ik vind wel dat deze HDMI 2.0 heeft specifiek HDCP 2.2 Vind ik niet terg.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
RoWi. wrote:

@Snel hoe is alles normaal gesproken verbonden? Ik zie dat dit apparaat 2 HDMI uit

on ook  een  update is.

Ik vind wel dat deze HDMI 2.0 heeft specifiek HDCP 2.2 Vind ik niet terg.

 

Niet terug denk ik dat je bedoeld 

Maar dat is wat ik ook denk dat de technieken en versie's verbeteren en het soms zo kan zijn dat apparatuur niet mee gaat en of niet meer goed wil werken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Daar moet inderdaad terug staan, ik vind over dit model wel genoeg vragen over het kunnen upgraden naar HDCP 2.2, aan de andere kant een versterker/receiver die hierdoor na 6 jaar problemen geeft dat moet niet mogen.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Snel wrote:

Helaas Valt nog steeds het beeld sporadisch weg, terwijl het geluid wel doorlopen.

Even ter verduidelijking. Je ervaart dit probleem tijdens het tv kijken, niet (exclusief) bij het opstarten van de mediabox/tv?

 

Snel wrote:

ik heb de coax rechtstreeks in de TV gehad. het beeld ging niet op zwart.

Ik neem aan dat je de HDMI rechtstreeks in de TV hebt gehad (vanaf de mediabox naar de TV), en niet de coax?

 

En welk type Denon AVR heb je exact? Ik zie meerdere linkjes en handleidingen voorbij komen om de HDCP versie te controleren, maar ik zie nergens welk model jij precies hebt.

Snel
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

betreftende de aansluitingen is alles geprobeerd naar mijn weten. Inderdaad ook de next direct via de HDMI aangelsoten op de TV ipv de coax. wat niet voor problemen zorgde.

het beeld is via de DENON AVR-X2100W opgeschaald. Ook de TV is op 4k gezet. wellicht op automatisch zetten voor beide apparaten.

@Mark Ziggo klopt tijdens het TV kijken veranderd springt beeld voor een paar seconde op zwart.

 

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hm, online vind wat ik conflicterende berichten over dit model en staat niets over HDCP in de handleiding van Denon zelf. De meeste berichten (deze, deze of deze bijvoorbeeld) geven echter aan dat de AVR-X2100W geen HDCP 2.2 ondersteunt en dat zou het probleem kunnen zijn want daar draait de Mediabox Next op.

Je hebt de output van de Mediabox Next nu op 4k staan? Maakt het nog verschil als je dat omzet naar 1080p?

 

Een oplossing ken je al, door de Next direct op de TV aan te sluiten en de audio via de ARC aansluiting naar de Denon te laten lopen.

Anders zou je een HDMI splitter tussen de Mediabox Next en de Denon kunnen plaatsen, ééntje die HDCP gewoon negeert, dan heb je ook geen HDCP conflicten meer. Er zijn meer klanten die deze oplossing hebben toegepast weet ik, maar ik weet zo niet welke splitter ze exact hebben gebruikt.

Snel
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Het Lijkt erop dat Denon er naast zit met hun opmerking betreffende de HDCP update voor de Next.

Wellicht biedt de optie om er een splitter tussen te plaatsen wel de oplossing. Eentje die de HDCP protocollen negeert.

Tevens ga ik ook weer terug koppelen bij Denon. In de hoop dat ze met een update/upgrade komen. 

Snel
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Heeft iemand een tip welke HDMI splitter ik moet hebben? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.

Uitgelicht topic