Het kan ook zo zijn dat er puur een compatibiliteit probleem zit tussen de Denon en de Next.
Of het zo is dat in onderstaande wat ik gemarkeerd heb is weet ik ook niet zeker.
Maar als Denon aangeeft dat het ligt aan de HDPC en daarom het beeld zwart wordt weet ik ook niet zeker.
Wat ik wel weet dat Ziggo niet zo maar ff op verzoek van TS @Snel de versie zal gaan aanpassen, mogelijk dat @Serkan Ziggo hier iets over kan zeggen en dan meer welke versie de Next hanteert.
https://www.homecinemamagazine.nl/2014/03/hdcp-2-2-wat-is-het/
Problemen met HDCP
"Help! Mijn (4K) film of andere content wilt niet afspelen!" Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u een HDCP foutmelding op uw scherm te zien krijgt. Voorbeelden van verschillende oplossingen voor problemen met HDCP:
- U kunt de foutmelding krijgen wanneer niet alle apparaten HDCP ondersteunen. U kunt bijvoorbeeld alleen een (4K) film afspelen als alle apparaten in de keten HDCP ondersteunen. Stel dat u een AV receiver en een soundbar op uw TV heeft aangesloten en de content wilt afspelen, dan moeten alle drie de apparaten over HDCP 2.2 ondersteuning beschikken. Als dit niet zo is dan zal u de foutmelding krijgen dat er geen HDCP ondersteuning is.
- Ook wanneer uw Blu-ray speler met HDCP ondersteuning aansluit op een TV zonder HDCP zal de content niet afgespeeld worden of in een lagere resolutie.
- Problemen met HDCP kunnen ook vaak ontstaan wanneer men gebruik maakt van converters, splitters of schakelaars waarbij het signaal geconverteerd wordt of wanneer niet alle apparaten HDCP ondersteunen. In ons assortiment vindt u diverse converters, splitters, schakelaars en meer die HDCP ondersteunen.
- U kunt ook problemen ondervinden wanneer een apparaat HDCP 1.4 heeft en een ander apparaat HDCP 2.2. 2.2 is de opvolger van 1.4, maar helaas niet backwards compatibel met versie 1.4.