Sinds twee dagen plotseling op de meeste zenders zwart/geen beeld, een paar schokkerig en alleen RTL 7, 8 en comedy central wel beeld.
Boven doet de tv het wel prima (oude beeldbuis).
De hele dag mee bezig. Ik word er knettergek van. Vanochtend de chat: alles samen doorlopen (voor de 2e maal want had ik al gedaan via stappenplan website). Ik moest Ziggo gecertificeerde kabels kopen. Allemachtig €15,- voor 1,5 meter. Misleiding want ik zit nog steeds zonder zenders. Tv gereset naar fabrieksinstellingen, toen opnieuw zenders laten zoeken. Precies zelfde probleem. Nieuwe splitters gekocht. Andere versterker. Direct aangesloten op hoofdingang. Wow gewoon. Zoveel geld.
Niets werkt. Ben boos en erg gefrustreerd. Heb voor niets veel geld uitgegeven. Nooit problemen gehad met analoog maar sinds digitaal, wat een ramp, zo vaak storingen. En nu helemaal geen beeld meer. En ondertussen dik abonnementsgeld betalen. Voor zwart beeld.
Alles overhoop gehaald. Want ja, "stoorzenders". Flauwekul, want twee dagen daarvoor was er tot dan gewoon beeld.
Bah, dag verpest en niets bereikt.
ben wel een beetje klaar ermee, het is gewoon veel te duur aan het worden.
Heb het gevoel dat ik niets terug krijg ervoor, op frustratie na.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een tuner bestaat ook uit verschillende componenten die elk hun eigen frequentiegebied afhandelen. Als één zo'n componentje kapot gaat dan kun je dus een deel van de zender missen (die worden allemaal in verschillende blokken neergezet namelijk). Daarnaast zijn sommige frequenties gevoeliger voor storing dan andere.
Om het uit te sluiten zeker goed om een tv (of een ontvanger) te lenen.
Zo gemakkelijk is dat nog niet. Iedereen heeft mega televisies die ik niet even zo kan 'lenen'. Ondertussen probeer ik via Chromecast tv te kijken, maar dat is een ramp, het blijft maar bufferen, het draaiend wieltje. Alleen op mijn T-Mobile abonnement lukt het.
Dit zou allemaal toch niet moeten. Tv signaal brak - nu overigens geen enkel signaal meer, alles is weg- , internet brak. Al weken zit ik zonder televisie, en zonder normaal internet. Zomaar ineens is alles kapot. Dan ben je de hele week aan het werken en wil je televisie kijken en wederom stress omdat je geen signaal hebt, of brakke internet. Niets werkt!!!
HALLO ZIGGO, WIL JE MIJ HELPEN??? IK WIL TELEVISIE KIJKEN!!! WTF IS DIT NOU? HEBBEN JULLIE MIJN SIGNAAL AFGEKNEPEN???
Goedemorgen @SantiOriginal,
Ik snap je frustraties helemaal! Je wil graag ontspannen en dat lukt nu niet. Om direct mee te helpen aan een oplossing, het lijkt mij het beste dat een monteur bij je thuis je aansluiting nakijkt op signaalproblemen. De monteur heeft dan ook de expertise om het tv signaal probleem te verhelpen. Zoals diverse Community leden al laten weten kunnen, afhangend van de aard van de storing, eventueel kosten voor het bezoek in rekening worden gebracht. Meer daarover lees je op de volgende pagina De monteur. Als je wil plan ik deze monteur voor je in, of je kan dit online regelen via de website. Dan kun je in ieder geval straks weer ongestoord tv kijken.
Je modem heb ik ook op afstand uitgelezen. Het internetmodem ontvangt een goed signaal en is online met goede waarden. Je geeft aan dat je brak internet hebt, iets wat ik niet direct kan plaatsen. Kun je uitleggen wat je bedoelt? Ervaar je bijvoorbeeld problemen met een bepaald (draadloos) apparaat? Zo ja, welk apparaat en heb je hiervan een datum/tijdstip van dat het mis gaat? Dan werp ik een blik in de SmartWifi logs. Samen kunnen we dan goed uitzoeken wat er mis gaat.
Ik bedoel hiermee: tv kijken via de Ziggo app vanuit mijn gsm en dan casten naar Chromecast om op tv te kijken. Dit geldt ook als ik tv wil kijken via Ziggogogo vanuit mijn pc en dan casten via Chromecast naar mijn tv. Constante onderbreking of draaiend wieltje. YouTube kijken of npo is geen probleem. In de huiskamer is dat.
Op mijn slaapkamer keek ik tot voor kort prima draadloos op mijn iPad op youtube. Nu geen verbinding, bufferen en ga zo maar door. Ook dus brakke internet daar.
Nee, mijn situatie is niet veranderd en ik heb niets verplaatst oed.
Ik raak al gespannen wanneer ik iets wil kijken, bang voor het wieltje wat gaat komen.
Verder is het tv signaal zwart en krijgt het geen zenders gevonden. Beneden niet, boven niet.
Niets werkt. Niets. Al een maand niet.
Bedankt voor het aanbod voor een monteur maar ik geloof nooit dat de monteur gaat oplossen na wat ik allemaal al heb gedaan. Daarbij heb ik hier zoveel tijd en geld aan besteed dat ik nog weiger er geld aan te besteden. En ik ben heel achterdochtig geworden of ik niet voor de gek wordt gehouden en dan een dikke rekening krijg achteraf.
Ik zeg mijn abonnement op want dit gaat het niet meer worden.
Groet.
Hallo @SantiOriginal, jammer om te lezen dat je niet openstaat voor een monteursbezoek. Ik denk dat het zeker zou kunnen helpen aangezien de monteur wat dieper in het netwerk kan. Een bezoek kost niks op het moment dat de storing wordt veroorzaakt door ons signaal of onze apparatuur. We kunnen de afspraak inplannen op een dag dat het goed uitkomt.
We willen voorkomen dat je het pakket opzegt. Wat zou je zelf als oplossing zien?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.