1
Vraag
2
Reageer en help mee
SantiOriginal

Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zwart beeld, schokkerig beeld, alleen drie zenders doen het

Sinds twee dagen plotseling op de meeste zenders zwart/geen beeld, een paar schokkerig en alleen RTL 7, 8 en comedy central wel beeld.

 

Boven doet de tv het wel prima (oude beeldbuis).

 

De hele dag mee bezig. Ik word er knettergek van. Vanochtend de chat: alles samen doorlopen (voor de 2e maal want had ik al gedaan via stappenplan website). Ik moest Ziggo gecertificeerde kabels kopen. Allemachtig €15,- voor 1,5 meter. Misleiding want ik zit nog steeds zonder zenders. Tv gereset naar fabrieksinstellingen, toen opnieuw zenders laten zoeken. Precies zelfde probleem. Nieuwe splitters gekocht. Andere versterker. Direct aangesloten op hoofdingang. Wow gewoon. Zoveel geld. 

 

Niets werkt. Ben boos en erg gefrustreerd. Heb voor niets veel geld uitgegeven. Nooit problemen gehad met analoog maar sinds digitaal, wat een ramp, zo vaak storingen. En nu helemaal geen beeld meer. En ondertussen dik abonnementsgeld betalen. Voor zwart beeld. 

 

Alles overhoop gehaald. Want ja, "stoorzenders". Flauwekul, want twee dagen daarvoor was er tot dan gewoon beeld.

 

Bah, dag verpest en niets bereikt.

ben wel een beetje klaar ermee, het is gewoon veel te duur aan het worden.

 

Heb het gevoel dat ik niets terug krijg ervoor, op frustratie na. 

24 Reacties 24
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Tv stuk? Probeer je beeldbuis tv eens op deze aansluiting, of je OK boven.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de TV op aangesloten zit?

 

Mocht er in of bij de eerste plaats iets verouderd zijn, dan kan een Ziggo moderator gratis nieuwe aansluitmaterialen sturen en/of een gratis monteur, is het probleem verder in je woning dan is het voor jezelf.

 

Mocht je ooit nog aansluitmaterialen nodig hebben, Ziggo levert ze zelf tegen kostprijs: 

Ziggo Randapparatuur | Ziggo

SantiOriginal
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

zojuist de tv aangesloten direct op de wanddoos in de meter kast. Geen zenders. 

Ok tv aangesloten boven ipv de beeldbuis. Nu kan de ok tv helemaal geen zenders vinden.

 

SantiOriginal
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ohh wat heb ik toch gedaan. Nu de beeldbuis opnieuw aangesloten en geeft aan dat ik antenne moet controleren, dus nu daar ook geen beeld meer. Pfff.

SantiOriginal
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nu zijn de zenders van beeldbuis na de korte wisseling boven ook gaan blokken en aantal zenders met foutmelding e-48. 

De ok tv tijdens de wissel was zwart, daarna werden alle zenders blokbeeld, wel met geluid (snerp).

SantiOriginal
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Tja, en dan probeer je tv te kijken via de Ziggo App en krijg ik steeds foutmelding 1200. 

Dit kan echt niet. Ik wil me helemaal niet met Ziggo bezighouden. Compleet naar dit.

YouTube is geen probleem, NPO ook niet. Zuiver beeld overigens op mijn 'ok' tv via Chromecast. 

 

De hele dag hier mee bezig geweest en kan geen televisie kijken bij Ziggo, niet via kabel, niet via Ziggo App. En omdat ik even heb geswitcht met beeldbuis tv boven nu ook boven geen of blokkerig beeld. 

 

En dan ' is het probleem verder in je woning dan is het voor jezelf'. Dat voelt alsof dit eigenlijk al de conclusie is. Houdt dus in dat plotseling 2 dagen geleden er iets ergens kapot is gegaan en zojuist boven ook, aangezien ik nu daar ook naar blokken kijk. Ligt allemaal bij en aan mij na braaf de stappen volgen en geld uitgeven, want ja, moet Ziggo gecertificeerd zijn. Ik voel me dom, genaaid, een overheidsinstantie-gevoel heb ik er van gekregen. 

 

Compleet afgeknapt. 

 

 

 

 

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@SantiOriginal Dit is een klant helpt klant forum en ik heb je alleen 2 vragen gesteld en informatie gegeven hoe het werkt, niet meer en niet minder.

Ziggo moderators komen hier in ieder topic vanzelf langs binnen een paar werkdagen, soms eerder.

 

Mijn 1e vragen waren: "Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de TV op aangesloten zit?"

 

Want als duidelijk is wat er loos is, dan is er ook een goed advies te geven en Ziggo moderators kunnen gelijk de juiste gratis spullen opsturen of een monteur inplannen.

 

" is het probleem verder in je woning dan is het voor jezelf."

Dat wil zeggen dat je dat zelf zou kunnen oplossen of dat een monteur, als die er toch al zou zijn, dit tegen kostprijs op kan lossen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

Hi @SantiOriginal en welkom terug! Enorm frustrerend dat je inzet nog altijd niet is beloond. Kun je de door Bert gevraagde zaken delen in dit topic? We kijken uit naar je reactie!

SantiOriginal
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
 
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@SantiOriginal Ik zie 3 dingen die vrijwel zeker vervangen moeten gaan worden.

 

De niet afgeschermde witte rechthoekige stekker kan allerlei signalen als 4G 5G Digitenne enz. op je hele coax netwerk zetten met allerlei storingen tot gevolg.

Die witte rechthoekige stekker zit op een splitter die ook vervangen moet worden voor een hedendaagse.

 

Een Ziggo moderator kan je gratis een nieuwe splitter sturen met een nieuwe passende kabel naar je modem, als eerste stap om te kijken of dit al helpt.

 

Zo niet, dan zal ook de wandcontactdoos vervangen moeten worden, die ziet er ook niet meer hedendaags uit en geven vaak problemen, alleen die valt onder het klantendeel van het coax netwerk en is voor jezelf om te vervangen of door iemand anders laten doen.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@Bert het is niet alleen de wcd maar het gehele plaatje in de meterkast. Versterker hoe die is verbonden met die splitter. Denk dat het daar al niet lekker gaat. Dan de c18 na de versterker. Dat hele stuk zit niet lekker. Zou monteur laten komen. Maar dan ga je 50 euro krijgen en als versterker moet vervangen worden nog een 39 er op. 

@SantiOriginal aneloog vraagt idd minder van de kabels dan digitaal.

SantiOriginal
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De splitter is nieuw uit de doos. Geen enkel signaal verschil met de oude. 

De versterker geeft het beste resultaat dan de andere twee die ik heb, ondanks - misschien wel dankzij - de rechthoekige stekker.

Uit het niets heb ik slecht signaal, want tot vorige week was alles 'prima' - (groot woord), maar vooruit, ik kon kijken, ben snel tevreden.

Ik betaal maandelijks flink abonnements kosten. Op de dag dat ik vrij ben dat ik kan kijken wil ik kunnen kijken. 

Daar is geen sprake van. Niks ontspannen maar gespannen.

Ik heb de tv even aangezet maar meteen weer uitgezet. Zinloze exercitie en ga er geen tijd meer aan besteden. Werkt enorm op mijn zenuwen. Voor de kosten die ik al heb gemaakt ga ik geen monteur erbij halen. Ik vertrouw dat niet, voel me al misleid met de kabeltruc. Dadelijk word ik opgescheept met weet ik veel wat voor extra kosten.

Ik ga mijn abonnement opzeggen. Probleem opgelost. Scheelt me minimaal €600,- per jaar. Een halve maandsalaris. Via mijn gsm heb ik de npo app, daar kan ik het journaal mee kijken via Chromecast op mijn gsm abonnement. Volgens mij heb ik Ziggo daarvoor niet nodig. En al die troep in de meterkast kan dan weg met routers. Wifi is zo slecht dat ik via ziggo wifispots enigzins internet heb. Op mijn eigen router/modem kan ik dat vergeten ( ik kreeg een nieuwe, dan zou alles opgelost zijn). Ik klik dan maar wifi uit en dan laadt internet wel heel snel.

 

Bedankt voor het meedenken, maar het is mooi geweest.

 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

dat de boel slecht werkt is omdat alles in die meterkast oud is en vervangen dient te worden. dat ks je nieuwe kabels heeft laten kopen is zonde geld. een monteur rekent veel kleinere bedragen voor die spullen. er kan een gratis monteur komen om de meterkast (deels) op orde te brengen zodat er weer tv gekeken kan worden en de wifi functioneert zoals het zou moeten, daar betaal je immers elke maand voor inderdaad

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@SantiOriginal Is de splitter met de groene punt nieuw?

Hier is die al 6 jaar geleden weggehaald door een monteur om vernieuwd te worden met een andere.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@Bert denk dat hij de multitap onder de versterk bedoelt. Waar tevens alle aansluiting open van zijn.

 

@SantiOriginal ik zou idd monteur laten komen en idd zonde van de kabel die ze hebben laten halen. Denk al met meteen een storings monteur was goed koper geweest.

SantiOriginal
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is dat een splitter? Met die groene punt? Die kreeg ik vijf jaar geleden toegestuurd door Ziggo en moest deze daar plaatsen, erop klikken. Bij jou was ie dus al weggehaald.

Met splitter bedoelde ik het metalen voorwerp met verschillende open ingangen (de oude is met precies drie ingangen) maar geeft geen enkel beter beeld. De kabels moet ik er in schroeven. Ook al zoiets.

Jaapje

Level 6
  • 116Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

Ik mis in het verhaal nog één vraag: Welke ontvanger gebruik je? (humax, mediabox etc)

Wanneer je op een andere plek je tv test doe je dat via dezelfde ontvanger?

 

Als ik dat beeld zo zie zou het namelijk ook kunnen betekenen dat de tuner in de ontvanger brak is. Wanneer het een ontvanger met opnamefunctionaliteit is kun je eventueel proberen om een opname te starten en daarna proberen om live tv te kijken op een aantal kanalen verder (de zenders zitten in blokjes op dezelfde frequentie dus bij een paar kanalen verder zou de tweede tuner aangesproken moeten worden, als die er tenminste in zit). Je krijgt dan óf goed beeld óf de melding dat live tv kijken niet mogelijk is (dan heb je maar één tuner) óf je houdt brak beeld. Als je opeens goed beeld hebt dan is tuner 1 in je ontvanger ter ziele.

Jaapje

Level 6
  • 116Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

Een splitter waar je de kabels in moet schroeven zijn over het algemeen wel de beste. Wel zorgen dat je netjes een stukje buitendraad er ook tussen hebt zitten (in het connectortje waar je de kabel in draait).

Qua open verbindingen, normaliter wordt zo'n splitter geleverd met eindweerstandjes die erop gedraaid zitten. Een soort moertje met een pinnetje erin. Die zorgen ervoor dat het signaal niet gaat rondzingen door je bekabeling.

Maar gezien het feit dat je hem ook al rechtstreeks op de aop hebt aangesloten met hetzelfde resultaat.... 

SantiOriginal
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nee ik heb geen tuner/ontvanger/mediabox. De tv is direct op de kabel aangesloten. 

Heb ook de tv zenders laten zoeken zonder de kabel erin gestoken (fabrieksreset), daarna opnieuw met kabel erin maar mocht niet baten. 

Enige wat ik nog kan doen is een tv lenen en aansluiten, kijken of die het wel doet. Ik begrijp dat de tv een ingebouwde tuner heeft die kapot kan gaan. Weet alleen niet wat maakt dat sommige zenders wel gepakt worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic