Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
WouterKuip
Level 2

Zwart beeld op next mini

Ik heb sinds gisteren een Next Mini voor de TV boven. Aangesloten met alle originele kabels. Alles leek te werken, behalve dat elke paar minuten het beel en geluid ongeveer een seconde op zwart gaan. Daarna komen beiden automatisch weer terug.

Het lijkt net op een storing in de TV maar met de vorige ontvanger had ik geen problemen.

Iemand een idee/oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
WouterKuip
Level 2
Topicstarter

Denk dat het mogelijk toch met de ouderdom van de TV te maken heeft. Even met een andere TV geprobeerd en die geeft prima signaal. 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
28 Reacties 28
Meldingen
Aan Uit
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @WouterKuip 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Heeft u al geprobeerd om een andere HDMI-aansluiting op uw tv te proberen?

0 Kudos
WouterKuip
Level 2
Topicstarter

Mijn TV heeft maar 1 ingang (is een wat ouder model en ik heb de bijgeleverde kabel gebruikt.

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@WouterKuip 

Dan denk ik dat u of de :interface_next_instellingen: instellingen van uw Mediabox Next Mini moet aanpassen óf de instellingen van uw TV.

0 Kudos
WouterKuip
Level 2
Topicstarter

Hi Wim, dank voor het meedenken maar de instellingen zijn nogal een ruim begrip. Aan wat voor instellingen zat je te denken?

0 Kudos
WouterKuip
Level 2
Topicstarter

Heb nog wat resolutie instellingen geprobeerd. Helaas zonder effect. 

Nu nog een poging met een andere HDMI kabel.

0 Kudos
puppie
Level 17

is de mini draadloos aangesloten?

Is er voldoende wifi signaal boven?

Is het mogelijk om de mini met een netwerkkabel aan te sluiten ?

0 Kudos
WouterKuip
Level 2
Topicstarter

De mini is aangesloten met bijgeleverde UTP. 

0 Kudos
Teun
Level 17

@WouterKuip . Over welke merk en type tv hebben we het?

Teun.

0 Kudos
WouterKuip
Level 2
Topicstarter

Haier. Model durf ik niet te zeggen. Is wel al wat op leeftijd.

0 Kudos
Teun
Level 17

@WouterKuip .

kun je hier iets mee??

https://www.youtube.com/watch?v=cb3NvugTtow

Teun.

0 Kudos
Gio2903
Level 17

als het beeld compleet af en toe wegvalt is dit vaak de hdmi kabel. probeer is de kabel van je oude ontvanger ipv de nieuwe

WouterKuip
Level 2
Topicstarter

Het beeld spring af en toe (elke zoveel minuten) op zwart. Dit was met de oude ontvanger (ook HDMI) nooit het geval.

De nieuwe heeft het zowel met de oude als de nieuwe HDMI kabel.

0 Kudos
WouterKuip
Level 2
Topicstarter

Helaas geen effect

0 Kudos
WouterKuip
Level 2
Topicstarter

Denk dat het mogelijk toch met de ouderdom van de TV te maken heeft. Even met een andere TV geprobeerd en die geeft prima signaal. 

0 Kudos
Ga naar reactie
Jarryveenstra
Level 3

Ik verbaas me werkelijk hoe problemen worden opgelost. 

Ik heb sinds een half jaar de next mini.

De laatste maand ineens om de haverklap zwart beeld en geen geluid. Valt om de paar seconden uit, aan, uit, aan..... werkelijk om gek van te worden. Ik betaal iets meer dan 100 euro per maand. Voor wat???

Ee zijn veel mensen die dit probleem hebben met de next mini. Maar geen oplossing. Doe dit, doe dat, vervang dit, vervang dat. Niets helpt. 

Wanneer komt Ziggo met een oplossing? 

Ik ben er nu wel klaar mee. 

Ik wil voor mijn geld beeld en geluid. Een zwart scherm heb ik ook zonder abonnement!!

Werkte eerst prima met de Horizin. Next mini was eerst goed en dan ineens niet meer. Niets veranderd of wat dan ook. 

Het lijkt mij een internet storing ofzo iets. Maar ja, wij zijn leken op dat gebied en laten ons alles wijs maken. 

Rotzooi!!!!

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Jarryveenstra 

Bestel een monteur, ligt het aan eigen apparatuur worden kosten gerekend.

Is het de mini wordt deze gratis vervangen.

0 Kudos
Jarryveenstra
Level 3

Heel veel mensen met hetzelfde probleem. Dat is geen toeval. Dus kan Ziggo ook zeggen wat de oorzaak is i.p.v. het wiel telkens opnieuw moeten uitvinden. 

Ik bestel geen monteur. Komt er geen oplossing dan is het bye bye Ziggo. 

Als je een probleem hebt dan bel je een monteur. Maar dit is geen probleempje. Aangezien heel veel mensen hetzelfde probleem hebben. 

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Jarryveenstra  schreef:

Heel veel mensen met hetzelfde probleem.

@Jarryveenstra  Is gewoon niet waar.

Als het al zo was, is het voor het overgrote deel eigen apparatuur.

https://www.google.com/search?q=Zwart+beeld+next+ziggo

Net zo als in dit topic.

0 Kudos
Jarryveenstra
Level 3

Hahaha....

Dan had Ziggo dat even moeten melden dat de Next mini NIET werkt met relatief nieuw materiaal etc. Zou oud is het allemaal niet. 

En het werkte eerst prima en dan ineens niet meer. Maar goed. Ik had gewild dat ik de Horizon had gehouden. Die werkte via coax kabel en nu niet meer. 

0 Kudos