1
Vraag
2
Reageer en help mee
Y86

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zwart beeld op hdmi poort

Hallo alle, 

 

Maar vooral ziggo. 

 

Ik heb 3 weken geleden een nieuwe smasung frame tv gekocht (65LS03B)

In eerste instantie nergens problemen mee.

 

Tot na 3 dagen in gebruik de hdmi poorten op zwart springen of de tv zegt geen signaal. 

 

Als ik mij  tv reset doet alles het weer tot het probleem weer ontstaat. 

Nu heb ik samsung op afstand de tv een hard rest laten doen en ja hoor na 2 dagen weer zwart beeld. 

 

Zover dat ik de tv heb omgewisseld bij mediamarkt omdat iedereen dacht dat het moederbord kapot was. 

 

Nu een nieuwe zelfde tv en weer de problemen. Ik zie meerdere meldingen over de next box van ziggo die problemen veroorzaakt. 

 

Sommige melding zelfde als mijn probleem, ik dacht dat het aan mij lag. 

 

Wat ik niet begrijp ZIGGO is dat er zoveel fout meldingen zij er niks aan de next box wordt gedaan en de instellingen van verschillende merken tv maar anders ingesteld moeten worden? 

 

Bij wie ligt dan het probleem... 

Is er een mogelijkheid voor alle mensen die deze zelfde klacht hebben met het volledig zwart beeld, knipperend zwart beeld of hdmi poort kan geen signaal meer vinden allemaal een nieuw kastje misschien krijgen? 

 

In mijn geval heb ik bergen moeten verzetten om mijn tv om te laten ruilen bij media markt ipv een reparatie moment waar ik mijn 3 WEKEN oude tv 6 weken kwijt zou zijn? 

 

Jullie zitten overigens in de meeste media mark vestigingen en toch wordt dit probleem niet gecommuniceerd met mediamarkt of je jullie trouwen klanten? 

 

Conclusie kan ik en al mijn mede klachten gebruikers met een duidelijke oplossing geholpen worden ipv het probleem bij de tv oud of nieuw te leggen?? 

 

Graag hoor ik wat andere vinden en vooral wat ziggo gaat doen! 

 

Gr yuri 

 

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Ik kan niet heel veel topics vinden over dit probleem, maar mogelijk helpen deze oplossingen je op weg:

 

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Kort-zwart-beeld-nieuwe-Samsung-8K-tv/m-p/842297/highlight/tr... 

 

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Samsung-QE55QN95A-4K-TV-valt-kort-weg/m-p/905041/highlight/tru... 

 

Opgelost: Na inschakelen Mediabox valt beeld na korte tijd p... - Ziggo Community

 

Uit een afgesloten topic:

Het bleek dat het probleem in mijn Samsung QN95A zat.

Na 2 reparatie pogingen heb ik geld retour gekregen en nu een Sony A90J gekocht. Veel mooier beeld en geen problemen meer. Het probleem blijkt in de Samsung QN95A te zitten en kan nu middels een software update worden opgelost door een monteur. Dus, mochten er meer mensen met dit probleem deze Samsung tv hebben dan is het probleem de tv en niet de Nextbox.

ziggpiet

Level 8
  • 214Posts
  • 7Oplossingen
  • 63Likes

het zou normaal moeten werken hier ook problemen nu is Een paar dagen terug een firmware update van de mediabox next geweest waarbij netflix niet meer stil blijft staan . maar geen. beeld vaak is het hdcp 

misschien een andere hdmi poort wel goed is .

soms mediabox next van stroom helpt dan dat de handshake beeld terug komt .

normaal gesproken als hdcp goed werkt gaat in de instellingen keurig op automatisch nu als ik het op 4k zet blijft het zo tijd voor een fix update van de box die dit soort hdcp oplost 

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Y86

Jeetje, kies je voor een nieuwe TV, komt dit erachter weg. Ik snap dat de lol er dan wel een beetje af is. Ik zie dat @Bert voor je op zoek is gegaan een aantal topics heeft gedeeld. Heb je daar al naar kunnen kijken? 

Y86
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Rikst, 

 

De toppics zijn leuk aangegeven. 

Alleen dit verklaart nog steeds niet dat de next box dus blijkbaar problemen geeft bij meerdere modellen tv's oud of 3 dagen nieuw! 

 

Wij moeten instelling bij nieuwe tv's uitvoer om iets van ziggo goed te laten werken?? 

 

Daarnaast heb ik mijn verhaal uitgelegd dat ik al hoeveel weken bezig ben met media markt voor een nieuwe tv terwijl het probleem helemaal niet bij media markt ligt maar bij instellingen voor een next box?? 

 

Dit is toch van de zotte. 

Ik heb nu hdmi extra op de tv inderdaad uitgeschakeld na voor de 10 keer mijn tv te hebben moeten resetten. 

 

Inderdaad op dit moment is het probleem opgelost tot het probleem zich weer voor doet. 

 

Mijn vraag is daarom nog niet beantwoord, voor alle mensen die problemen  ervaren kunnen daar nieuwe next boxen zonder software fout opgestuurd worden? 

 

Het zou toch niet moeten zijn dat alle modelen tv een instelling aangepast moet worden of hdmi poort verandert. 

 

In mijn verhaal zelf een oorlog met media markt heb gehad om een nieuwe tv te krijgen? 

 

Graag hoor ik een gepaste oplossing van ZIGGO en ook misschien een hint om dit probleem te melden bij de verkoop punten van tv's zodat ze niet onnodige geld hoeven uit te geven voor retourneren  van goed werkende producten? 

 

Wacht met geduld op het antwoord van ZIGGO

Gr 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Als die topics je niet verder helpen, dan is dat wij betreft ook zeker niet het eindstation @Y86. Op welke softwarefout doel je precies? Als een klant contact met ons zoekt en een nieuwe box de juiste oplossing is, dan zullen we daar zeker voor zorgen. 

 

Maar voordat we daarop over gaan, vragen we wel het e.e.a. te testen. Immers, misschien is de nieuwe box wel helemaal niet de oplossing. Dan hebben we daar beide ook niets aan. En het kan juist wel een oplossing zijn om instellingen in je TV aan te passen voor een goede werking. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Y86 "Het zou toch niet moeten zijn dat alle modelen tv een instelling aangepast moet worden of hdmi poort verandert. "

 

TV makers bakken zelf een TV in elkaar met allerlei hardware en software mogelijkheden voor allerlei apparaten en met allerlei mogelijke instellingen, die voor ieder aangesloten apparaat anders ingesteld moeten worden voor een goed beeld.

 

De Next werkt op heel veel apparaten, dik 1,5 miljoen, prima, zonder vergelijkbare problemen.

 

Ik zie uit de geplaatste bercihten dat de oplossingen allemaal bij Samsung uitgevoerd moesten worden:

 

Bij meerdere gebruikers was dit de oplossing:

"Ik heb het HDMI invoersignaal extra op de HDMI poort waar de next op is aangesloten 6 dagen geleden op UIT gezet en tot nu toe geen last meer gehad van het zwarte beeld."

 

En bij een aantal anderen was het nieuwe firmware voor de Samsungs en:

"Het bleek dat het probleem in mijn Samsung QN95A zat."

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic