1
Vraag
2
Reacties
Sjaaktrekhaak

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zwart beeld bij afspelen series Netflix

Dag,

Sinds enkele weken de Next mini in ons bezit.

Bij het afspelen van Netflix-series veel last van haperingen gehad. Dat is opgelost door het automatisch aanpassen van framesnelheid in de instellingen van de Next.

Maar gister bij een kinderserie en nu bij een serie voor volwassenen wordt het beeld om de zoveel tijd even 2-3 seconden zwart en speelt daarna weer door. Niet alleen tijdens het opstarten van de serie, maar ook gedurende het afspelen. 

Heeft iemand voor mij de oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
charleyr

Level 9
Expert
  • 331Posts
  • 24Oplossingen
  • 126Likes

Ik vermoed, dat het even op zwart gaan, bij het starten, te maken heeft met de auto frame rate instelling van de Next en Next mini.
In instellingen - Beeld is een optie die heet volg beeld oid.
Dit is een installing om te zorgen dat de aangeboden content in Netflix op de juiste framerate voor de next/Next mini wordt afgespeeld, zodat er evt stuttering wordt voorkomen.

Bekijk in context

8 Reacties 8
charleyr

Level 9
Expert
  • 331Posts
  • 24Oplossingen
  • 126Likes

Hoe is de Next mini aangesloten bedraad of via WiFi (2,4 of 5ghz)?
Hoe zijn de beeldinstellingen van de Next mini (automatisch, 4K, 1080i etc)

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 19809Posts
  • 908Oplossingen
  • 5854Likes

Als u de Mini even uit het stopcontact haalt, na een minuut weer in doet, dan zal deze weer herstart, kan zijn als ie uit is, zet u hem aan.

Vervolgens drukt u op het Huisje (home knop) en gaat u naar TV Apps en dan Appstore

Daar klikt u Netflix 1 keer aan en als het goed is, dan kunt zonder probleem nu op kanaal 150 van Netflix gebruik maken.

Als u naar naar Netflix Account gaat dan komt u dit scherm tegen:

Schermafbeelding 2022-11-20 om 12.29.15.png

Klik dan op Log uit op alle apparaten, dan is alles uitgelogd ook de Media Box.

Ga dan naar de Media Box en druk op Home knop en ga naar TV Apps en klik Netflix aan in de App Store

Log in met de QR Code of code, kan ook gewoon met e-mail en wachtwoord dan speelt u Netflix, bij het sluiten wel met de pijlen van uw afstandsbediening naar sluiten gaan. Kunt u de volgende keer gewoon kanaal 150 aanklikken.

Mocht uw Media Box met wifi zijn verbonden, herstart even het modem en de Media Box dan zijn ze weer fris en kan u ook weer kijken.

Is hij bekabeld aangesloten aan een router of switch, herstart dan deze even opnieuw.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 12745Posts
  • 1053Oplossingen
  • 4957Likes

Hey @Sjaaktrekhaak. Is het gelukt? 🙂 

iLikePizzas

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zelfde probleem. Altijd net in de eerste paar minuten dat ik een serie aanzet, gaat ie kort even zwart. Zowel op de mediabox Next als de Next Mini

Willem 66

Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Had ik ook last van,alleen bij opstarten.daarna kon ik vrolijk verder kijken,denk bij meerdere mensen dat dit voorkomt,heb t idee dat t alleen bij de box voorkomt.ik gebruik de laatste tijd Netflix via mijn smarttv,daar speelt t euvel niet,althans niet bij mij.heb jij een smarttv? Probeer daar eens de Netflix app,misschien is je probleem dan opgelost@sjaak

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 19809Posts
  • 908Oplossingen
  • 5854Likes

Meestal als je Netflix via de Appstore benaderd en daarna inlogd of opstart dan kan je rustig kanaal 150 gebruiken. Op de Mini duurt de opstart iets langer maar dat komt vanzelf goed, het werkt.

charleyr

Level 9
Expert
  • 331Posts
  • 24Oplossingen
  • 126Likes

Ik vermoed, dat het even op zwart gaan, bij het starten, te maken heeft met de auto frame rate instelling van de Next en Next mini.
In instellingen - Beeld is een optie die heet volg beeld oid.
Dit is een installing om te zorgen dat de aangeboden content in Netflix op de juiste framerate voor de next/Next mini wordt afgespeeld, zodat er evt stuttering wordt voorkomen.

iLikePizzas

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb dat uitgezet, probleem lijkt verholpen te zijn

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic