Peter Hobbelen
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zwart beeld bij On Demand

Na een half uur on-demand kijken krijg ik plots zwart beeld zonder foutcode. Dit is alleen bij on-demand dus niet bij gewoon tv kijken en ook niet bij netflix. Zet ik alles uit en weer aan, is het na een half uurtje weer hetzelfde zwarte beeld. Dit is pas sinds de laatste update van de Next-box, daarvoor nergens problemen mee gehad. Wat kan ik daar aan doen, zonder alles te resetten?

9 Reacties 9
anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5980Posts
  • 399Oplossingen
  • 1074Likes

hoe is de next aangesloten op internet bekabeld of draadloos?

Gooffy
Stamgast
  • 53Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes

Als Netflix het wel blijft doen dan lijkt het niet op een internet/netwerk probleem want dat gaat ook over internet.

Heb je al geprobeerd om de Next een paar minuten volledig van het lichtnet te halen, dit kan door middel van het schakelaartje achterop de Next.

Peter Hobbelen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

anoniemforum wrote:

hoe is de next aangesloten op internet bekabeld of draadloos?

Bekabeld

 

Peter Hobbelen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gooffy wrote:

Als Netflix het wel blijft doen dan lijkt het niet op een internet/netwerk probleem want dat gaat ook over internet.

Heb je al geprobeerd om de Next een paar minuten volledig van het lichtnet te halen, dit kan door middel van het schakelaartje achterop de Next.


Al geprobeerd, stroom eraf gehad, denk dat het probleem bij de on-demand zit, hoop dat er ongemerkt een nieuwe update komt, waardoor die het wel weer doet…

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 2191Posts
  • 213Oplossingen
  • 468Likes

Hallo @Peter Hobbelen en welkom op de Community! Wat merkwaardig dat On Demand abrupt eindigt in een zwart beeld! Heb je de Next rechtstreeks verbonden op ons modem? Of op tussenliggende switches of andere randapparatuur? Wil je ook eens een fabrieksreset uitvoeren? 

Peter Hobbelen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vincent Ziggo wrote:

Hallo @Peter Hobbelen en welkom op de Community! Wat merkwaardig dat On Demand abrupt eindigt in een zwart beeld! Heb je de Next rechtstreeks verbonden op ons modem? Of op tussenliggende switches of andere randapparatuur? Wil je ook eens een fabrieksreset uitvoeren? 

Hij is rechtstreeks verbonden met de modem, geen switches, ben ik mijn instellingen dan ook kwijt met een fabrieksreset en hoe moet dat?

 

Gianna
Community Moderator
Community Moderator
  • 2553Posts
  • 178Oplossingen
  • 345Likes

Super! Terugzetten naar de fabrieksinstellingen kun je doen via het menu van de Mediabox Next. 
Opnames worden tijdens het resetten allemaal bewaard. 

Peter Hobbelen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet is ook trager en inloggen op mijn modem lukt ineens niet meer met mijn zelfingestelde wachtwoord, dus ook inloggen op mijn modem lukt niet, weet zeker dat het wachtwoord klopt, maar kom niet meer in de modeminstellingen via ip adres en wachtwoord, wordt er niet goed van…

 

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4339Posts
  • 438Oplossingen
  • 1125Likes

Hi @Peter Hobbelen

Ik snap dat je er niet goed van wordt als het, ondanks alle inzet, maar niet wil lukken. Gelukkig zijn we hier om je te helpen! Door je modem een fabrieksreset te geven, kun je weer inloggen in je modem met het standaard wachtwoord. Je doet dit door aan de achterkant van je modem het kleine ‘reset’ knopje voor 30 seconden ingedrukt te houden. Op deze pagina vind je hoe je de fabrieksinstellingen uitvoert op de Mediabox Next.