1
Vraag
2
Reageer en help mee
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes

Zou het niet handig zijn...

Als bij onderhoud in de wijk, waarbij het signaal flink wordt opgekrikt, dit even gemeld wordt? Al was het maar naar de Helpdesk.

Nu ben ik een halve dag in de weer bij een kennis waarvan de Horizon ineens in alle talen weigert te starten en zelfs geen factory-reset wil en kom er na uiteindelijk zelf thuis de meetapparatuur te halen, achter dat het binnenkomend signaal met bijna 15dB is opgeschroefd. En dan gaat het niet werken en kun je weer het standaardverhaal met de HD (kabels, aansluiting, AOP etc) doorlopen.
Mensen die niet zelf signaal kunnen meten zitten dan aan een nieuwe box of monteursbezoek vast.

Wellicht handiger als de HD dit soort zaken doorgemeld krijgt zodat ze weten wat een oorzaak kan zijn.

Wellicht ook een leuke vraag voor @ArChie.DVB
40 Reacties 40
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Bij ons (regio Emmen) ook dikwijls hetzelfde probleem. verstoord signaal of heel sterk signaal. Meten, en dan blijkt dat het signaal veel te hoog is.
Naar de klant, bijstellen en het werkt weer en de helpdesk maar kabeltjes sturen (honderdduizenden schat ik). Wat een geld kost dit!!

Teun
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Zou zekers handig zijn als er een standaard melding verschijnt op de website van Ziggo en de Community. Of een werkzaamheden kaart zoals ook bij Vodafone waar je kan kijken op je postcode huisnummer. Ja een hele goede Nick999 :thumbsup_tone2:
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Een melding zou misschien wel handig zijn, maar het signaal zou nooit zover "opgekrikt" mogen zijn dat het onbruikbaar wordt.
Nick999
Topicstarter
Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Helemaal mee eens Jan. Als je nagaat dat ik nu meteen achter de AOP een 2-weg splitter heb geplaatst met kabel naar modem en naar Horizon en dat ik zelfs zonder versterker en met de 2-weg splitter nog steeds bijna +10 dB op het modem heb, dan geeft dat wel aan hoever het is opgekrikt. De HB kreeg bijna +17 dB voor zijn kiezen met de FRA er nog tussen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Nick999

robbo had dit laatst ook. Hij vertelde me toen dat ie wel 3 splitters achter elkaar moest zetten om de XL nog enigszins 'in leven' te houden. Later was het weer goed, maar volgens mij heeft hij er korte tijd daarop weer last van gehad. Dat mag natuurlijk niet voorkomen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Mm maar idd het kan voorkomen. Oa bij mij: Zover ik weet 1x spontaan of een niet aan gekondigde oh. De laatste keer " kort daarna waar Willem het over had" is de oh via e-mail en op op de storing site aangekondigd... dit even ter info. Dit was ongeveer een half jaar geleden???
Nick999
Topicstarter
Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Bij mij is het deze week. En er is wel een mail verstuurd over werkzaamheden, maar er wordt niret gecommuniceerd naar de HD, zodat die ook niet gaan kijken of er iets met het signaal veranderd is, maar gewoon de standaardprocedures gaan afwerken zoals kabels vervangen, reset etc.
het zou handiger zijn als er naar de HD een melding gaat met de waarschuwing dat het signaal in bepaalde wijken (sterk) is opgeschroefd en dat mensen met een versterker problemen kunnen krijgen.

het zou het werk van de HD ook een stuk eenvoudiger maken lijkt mij.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Het record hier na werkzaamheden, de versterker moest er echt wel tussenuit, dus zonder versterker: 47 meter coax kabel en modem en 4 mediaboxen allemaal perfect werkend.
Tumke

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
zou dit signaalversterking verhaal ook problemen kunnen opleveren met TV's met hierin een CI+ module die sinds de werkzaamheden van vorige week regelmatig blokkerig beeld geeft of zelfs alle 'betaalzenders' niet meer weergeeft.
Zo ja, is hier iets aan te doen???
Nick999
Topicstarter
Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Tumke Je zou de helpdesk kunnen bellen en vragen of zij het modem (ik ga ervan uit dat je internet hebt) kunnen uitlezen. Hoog binnenkomend signaal is nl ook op het modem uit te lezen en niet op tv's. Maar het kan wel degelijk invloed hebben, zeker als het signaal veel te hoog is.
Tumke

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
helaas... is TV van schoonmoeder zónder internet verbinding...

andere oplosing??
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
@ de monteurs hier 😉
Wat ik nu raar vind dat na werkzaamheden het signaal zo maar 15 dbmv hoger ligt........dat vind ik nogal wat.

Vroeger ..... dan regelden wij een wijk in op de voorgeschreven niveau's zowel het WC de GV en de EV hadden een niveau wat voorgeschreven was en dat was altijd hetzelfde niveau waar je ook kwam.

Het eerder genoemde verschil van 15 dbmv zou dan hebben betekend mijn inziens dat de wijk of de GV of de EV heel slecht ingeregeld stonden of er wat aan de hand was en met dit soort niveau verschillen had je dat als monteur ( als je vaker in die wijk kwam ) wel al moeten door hebben gehad...........?

Of zijn er plotseling andere inregel voorwaarden gesteld door de meetkamer ?

Ik heb zo rond de 17 jaar rondgelopen in de kabelnetten van het formal Casema en ik weet als de wijk goed was ingeregeld dan had je niet dit soort verschillen en sterk opschroeven gebeurde nooit , wijk goed geprojecteerd en ingeregeld dan zou het altijd goed moeten staan.
Nick999
Topicstarter
Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ronihd De monteurs hebben het gewoon verkeerd begrepen en in plaats van 25% snelheidsverhoging, 25% meer signaalsterkte gegeven. :grin::grin::grin::grin::grin::grin:
Uber78

Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bedrading en BOX nog geen 2 maanden NIEUW dus verbinding is bijna onmogelijk als het aan bedrading zou kunnen liggen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Tumke wrote:
helaas... is TV van schoonmoeder zónder internet verbinding...

andere oplosing??


Tumke Probeer eens igg op "mijn ziggo" de verdwenen zenders opnieuw op te halen. Mocht de storing op de andere zenders inderdaad door een te hoog signaal de oorzaak zijn demp het signaal eens met een 1 of meerder splitters. ( Dit hielp bij mij ook toen dit probleem voordeed op de mbxl. Kijk even om alles echt uit te sluiten de aansluitingen na. ( hoewel die nieuw zijn) Wat gebeurt er als de module opnieuw wordt geïnstalleerd? (Zoek eerst de zender digitaal op en plaats pas daarna de module. Zet ook eens de tv Echt stroomloos ( stekker dr uit) voor 5 a 10 minuten.

Test dit allemaal even uit, om echt alles uit te sluiten zoals medegedeeld. succes Gr Rob.
Uber78

Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ben je ervaren? Probeer dan dit!

STAP 1: Klik Met Muis OP START
STAP 2: TYP het command: CMD in zoals op t plaatje en voer uit als ADMINISTRATOR
STAP 3: TYP Command: Ipconfig /Release (Dit is Commando laat internet los)
STAP 4: TYP Command: Ipconfig /Connect (Dit is Commando verbind Internet weer)
STAP 5: TYP Command: Ipconfig /Renew (Dit is Commando Vernieuw Verbinding)
STAP 6: TYP: Command: Ipconfig /All (Hierbij wordt 1 tm 5 Automatisch herhaald)







En tot Slot

Ipconfig /Renew


Optie : Ipconfig /All


Heb je NU wel Internet?

Ga vervolgens naar http://192.168.192.1 (UW ROUTER IP)
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Uber78 wrote:
Ben je ervaren? Probeer dan dit!

STAP 1: Klik Met Muis OP START
STAP 2: TYP het command: CMD in zoals op t plaatje en voer uit als ADMINISTRATOR
STAP 3: TYP Command: Ipconfig /Release (Dit is Commando laat internet los)
STAP 4: TYP Command: Ipconfig /Connect (Dit is Commando verbind Internet weer)
STAP 5: TYP Command: Ipconfig /Renew (Dit is Commando Vernieuw Verbinding)
STAP 6: TYP: Command: Ipconfig /All (Hierbij wordt 1 tm 5 Automatisch herhaald)







En tot Slot

Ipconfig /Renew


Optie : Ipconfig /All


Heb je NU wel Internet?

Ga vervolgens naar http://192.168.192.1 (UW ROUTER IP)

dat heeft niks te maken met de signaalsterkte van je modem dus dat lost het probleem van een te sterk signaal niet op
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
OH? HD? ??? Ik ben eruit, denk ik ... :thinking: OnderHoud... HelpDesk

Klopt dit beste heren van de community?

WMHO.

Wie Moed Houdt Overwint.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik vind trouwens wel dat bepaalde mensen hier worden voorgetrokken, want ik heb helemaal geen sterker signaal gehad! :cry: En van die snelheidsverhoging merk ik ook niets. Ik type nog net zo traag ... :nerd:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic