1
Vraag
2
Reageer en help mee
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Zorgen over Formule 1: ’Iedereen is ontstemd’

Ik lees vandaag dit stukje over de Formule 1 in een grote landelijk krant van Nederland en daarbuiten. ik weet niet of het hier geplaatst mag worden of dat hij offtopic moet. Maar wilde hem wel even delen met de F1 Fans.

Bron: Telegraaf Sport

Zorgen over Formule 1: ’Iedereen is ontstemd’

LONDEN - De promotors van zestien bestaande grands prix in de Formule 1 maken zich zorgen over de manier waarop de nieuwe eigenaar Liberty Media de koningsklasse van de autosport leidt.

De start van de GP van Abu Dhabi, de slotrace van in de Formule 1 van afgelopen seizoen.Ⓒ HOLLANDSE HOOGTE
Ze zijn het er niet mee eens dat fans moeten betalen om de races te kunnen zien op televisie en ze missen ook duidelijkheid over de toekomstplannen. „Nieuwe races moeten niet worden geïntroduceerd ten koste van bestaande evenementen”, melden de leden van de Formula One Promoters Associaton (FOPA) in een verklaring.

„Iedereen is ontstemd”, zegt voorzitter Stuart Pringle van de FOPA. „We zijn tot nu toe meegaand en rustig gebleven, maar we hebben grote zorgen over de toekomstige gezondheid van de sport onder de mensen die nu de baas zijn.”

Zandvoort

Van vijf traditionele circuits loopt dit jaar het contract af en Liberty Media is al driftig op zoek naar nieuwe circuits. Voor 2020 is een Nederlandse grand prix op de voorlopige kalender geplaatst. De voorkeur gaat uit naar Zandvoort, dat hard op zoek is naar de benodigde miljoenen om een grand prix te mogen organiseren. „Er is gebrek aan duidelijkheid over nieuwe initiatieven in de Formule 1 en de promotors worden te weinig betrokken bij de uitwerking”, stellen de zestien verbolgen leden van de FOPA.
Voorzitter Pringle is de directeur van circuit Silverstone, waar de Britse Grand Prix wordt gehouden. Het is een van de beste bezochte races in de Formule 1, maar het contract loopt na dit jaar af en er ligt nog geen nieuwe overeenkomst. De circuits Monza, Hockenheim, Catalunya en Mexico-Stad zitten in dezelfde situatie. Voor 2020 zijn naast Nederland ook races gepland in Vietnam en Miami. „Miami krijgt zo’n beetje een gratis deal, dat kan niet goed gaan”, zegt Pringle. „Als dit zo doorgaat, racet de Formule 1 alleen nog maar op tweederangs circuits.”
13 Reacties 13
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Gisteren ook al dat Liberty Global er helemaal van af wil.
Brengt niet wat het moet brengen.
Ecclestone kan het kopen voor een prikkie......
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi xGarfieldx-Dave, je topic staat hier prima hoor 🙂 Leuk dat je dit hier deelt voor de F1-fans onder ons!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik neem de Telegraaf en andere Media met een flink pak zout en zeker als er nog onderhandelingen zijn, dat gilt iedereen moord en brand omdat iedereen denkt op die manier voordeel uit de onderhandelingen te kunnen halen.

Mexico en Rusland nemen afstand van FOPA-kritiek

Hoe snel de wereld kan veranderen tijdens onderhandelingen, zojuist geplaatst:

Formule 1-promotors ‘postief’ na overleg met Liberty Media

Volgens Stuart Pringle, directeur van circuit Silverstone en voorzitter van de FOPA, verliep het overleg met Liberty Media in een positieve sfeer. “We hebben het gevoel dat onze boodschap is overgekomen”, aldus Pringle tegen de BBC. “We waren gefrustreerd omdat we het gevoel dat we niets anders konden doen dan onze grieven openbaar te maken. Maar we hebben eigenlijk een heel positieve dag achter de rug.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Nee laten we het vooral ook door Fox laten opkopen en voor 15-25 Euro per maand in een apart pakket stoppen, net zoals destijds met de rechten van Eredivisie.
Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Kim Ziggo wrote:
Hi xGarfieldx-Dave, je topic staat hier prima hoor 🙂 Leuk dat je dit hier deelt voor de F1-fans onder ons!

Dank je Kim Ziggo dan ben ik erg blij en zag hem voorbij komen en dacht meteen even de Ziggo power promise even testen en posten :hugging:
Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Be rt wrote:
Ik neem de Telegraaf en andere Media met een flink pak zout en zeker als er nog onderhandelingen zijn, dat gilt iedereen moord en brand omdat iedereen denkt op die manier voordeel uit de onderhandelingen te kunnen halen.

Mexico en Rusland nemen afstand van FOPA-kritiek
Hoe snel de wereld kan veranderen tijdens onderhandelingen, zojuist geplaatst:

Formule 1-promotors ‘postief’ na overleg met Liberty Media
Volgens Stuart Pringle, directeur van circuit Silverstone en voorzitter van de FOPA, verliep het overleg met Liberty Media in een positieve sfeer. “We hebben het gevoel dat onze boodschap is overgekomen”, aldus Pringle tegen de BBC. “We waren gefrustreerd omdat we het gevoel dat we niets anders konden doen dan onze grieven openbaar te maken. Maar we hebben eigenlijk een heel positieve dag achter de rug.

Zolang Ziggo Sport het uitzend vind ik het prima en die zit toch in me extra pakket als keuze van me Vodafone extra's

Ik las ook dat Liberty Media (Global) bezig is met een Streamingdienst zoals Netflix en Videoland maar dan voor de Fomule1
Ik ben ook daar wel benieuwd naar, eerst wordt dit in België en daarna andere landen geëxploiteerd en of dit een onderdeel gaat worden in het Ziggo Media Pakket zoals Film1 en Videoland en Netflix. Dat wachten we wel even geduldig af.
Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Nick999 wrote:
Nee laten we het vooral ook door Fox laten opkopen en voor 15-25 Euro per maand in een apart pakket stoppen, net zoals destijds met de rechten van Eredivisie.

Ik ben van mening dat er bij de Publieke zender NOS Sport in samenwerking met nu Liberty Media dat ze allebei de Formule 1 uitzenden, het is toen van RTL met onze Ruud ter Weijden naar SBS gegaan om vervolgens weer terug te keren op RTL7 en daarna werd het echt Decoder werk. Vind dat Formule 1 zoals het vroeger was, door Ziggo ter beschikking gesteld moet worden en dat ook andere kijkers die bij de concurrent zitten dit gratis kunnen bekijken de Live wedstrijd en de samenvatting op een Publieke zender. Maar goed zoals je al zei over de Eredivisie, zal dit wel te hoog gegrepen zijn denk ik.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
xGarfieldx-Dave schreef: "Vind dat Formule 1 zoals het vroeger was, door Ziggo ter beschikking gesteld moet worden en dat ook andere kijkers die bij de concurrent zitten dit gratis kunnen bekijken de Live wedstrijd en de samenvatting op een Publieke zender."

Dat kan natuurlijk, maar dan heeft Ziggo minder inkomsten en dan wordt jou en mijn abonnement duurder om een ander gratis te laten kijken.
De kosten moeten uit de lengte of de breedte komen.
Voor niks gaat alleen de zon op.

Als jij mag kiezen, iedereen gratis kijken en jij meer betalen?
Of iedereen betaald een stukje zelf voor wat hij kijken wil en betaal jij minder?
Wat kies je dan?
Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Be rt Zo had ik het nog niet gezien, maar goed dan is het zoals het nu is wel goed. En ik betaal liever toch iets minder.

Maar je snapt gelukkig wel me punt :wink:
MeindertF1

Level 8
  • 194Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes
De NOS wil niets te maken hebben met autosport. Nu Max Verstappen rijdt willen ze een graantje meepikken, maar verder hebben ze altijd de Formule 1 en andere autosporten genegeerd. Een interview met een trainer van Ajax of Feyenoord kreeg altijd meer zendtijd dan de gehele autosport. Of Arie Luyendijk de Indy500 had gewonnen of niet. Hierom gun ik het de NOS niet.

Ziggo heeft destijds de gok genomen voordat Max in de Formule 1 kwam. Voor Ziggo klanten is de Formule 1 gratis te kijken. Het `mag niet achter de decoder" zitten verhaal gaat niet op wanneer je weet dat het analoge signaal uitgeschakeld wordt. Wil je toch alles van de Formule 1 volgen, dan kun je met het extra zenderpakket gewoon wat meer zien. Niets meer dan logisch. Vergeet niet dat de uitzend rechten enorm duur zijn! Plus ook dat de kosten voor het team ter plaatse ook betaald moeten worden.

De Telegraaf is wel een schreeuwerige krant die soms wat meer beren op de weg ziet dan er in werkelijkheid zijn. Op https://www.grandprixradio.nl/, https://www.f1today.net/nl/ en https://www.gpupdate.net/nl/ staat altijd bevestigde informatie.
lucaz

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het hier afgelopen week over gehad in de Formule 1 Podcast Racereporter. Er moet iets veranderen, iedereen heeft het er over. Zelfs de rijders en de mensen die je het normaal nooit hoort roepen. De afgelopen drie races hebben er rijders een vijf seconde straf gekregen. En we hebben naar een saaie race gekeken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Oh ja, vroeger was het veel spannender, dan mocht er nog wel eens wat.
Er viel wel eens een dode zo links en rechts en er verbrande wel eens iemand bijna, maar ja, toen had je wel een race.
Waarom waren die regels er eigenlijk ook alweer gekomen?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ja vroeger was het veel spannender, nadat Schumacher voor de 400ste x had gewonnen ben ik gestopt met kijken en later deed Vettel het nog eens dunnetjes over :sleeping::sleeping:
Gelukkig wint Hamilton niet alles en is de race (wat) leuker geworden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic