Vraag
Reacties
Marcovl
Level 1

Zoek DVB-C vervanging voor analoge DVR/PVR (Humax 5400C mist helaas wat functies)

Op dit moment heb ik een analoge DVR/PVR as primaire en een Humax 5400C als secundaire DVR/PVR, omdat de Humax 5400C helaas wat afspeel functies mist.
Mijn analoge DVR/PVR kan:
- 1.5x speed afspelen (minste "vesnelling" bij 5400C is 2x)
- 1.5x en 2x afspelen met audio (2x bij 5400C mute de audio)
- 1.5x/2x speed afspelen zonder dat een stomme scrollbalk de ondertitels bedekt zoals bij de 5400C

(Ik zou een extra 5400C kunnen proberen te kopen, mijn oude analoge DVR/PVR houden als playback-only device en met USB sticks de files daarheen slepen, maar het is handiger om op te kunnen nemen en zo als ik wil af te kunnen spelen zonder iedere keer zo te hoeven klooien... 😜 )
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
5 Reacties 5
Grad
Level 5
Ik heb nog een wat oudere Humax IHDR 5050 (voorloper vd 5200) met interne HD 320GB, die het nog prima doet.
Als ik je hiermee kan helpen, stuur ik hem wel tegen verzendkosten op.
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Anders toch eens kijken naar een heel andere optie als je meer wilt Marcovl . Met de 5050c kom je er da niet, en deze zul je dan ook alleen voor de vrije zenders kunnen gebruiken, want je kan niet meer aan een losse smartcard komen in fZiggo gebied. Vind je deze wel, zal Ziggo deze niet meer activeren. Heb je een werkende IR-Deto smartcard, dan kun je deze uiteraard gebruiken, maar dan geen I-TV. Dat ondersteund de 5050c niet.

In fUPC gebied is de Humax ook inzetbaar, maar dan sowieso alleen voor de vrije zenders. Een NAgravision smartcard werkt niet, daar de Humax niets met dat signaal kan.

Wil je eigenlijk nog een 5400c, kijk dan eens naar een 5200c. Identiek aan de 5400c, maar nu met een harde schijf van 500 Gb. Veel goedkoper en makkelijker te vinden op de 2e hands markt.

Let op: beide apparaten worden niet meer gefabriceerd en verkocht. Wel kun je wellicht nog een uitlopend model tegenkomen.

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-o...
0 Kudos
Marcovl
Level 1
Topicstarter
Grad bedankt voor het aanbod. Omdat die waarschijnlijk dezelfde player quirks als de 5400C heeft en ik dan net als bij de door Willem-A vermelde/door mijn gegooglede Humaxen (5200/5300PVR) zou moeten schroeven om ze te upgraden naar de 1Tbyte disk vergelijkbaar met de niet meer vindbare 5400C, kan ik misschien beter voor een apparaat met Enigma2-gebaseerde firmware gaan. (fUPC, alleen vrije zenders nodig)
Weet iemand of the standaard/toevoegbare player software van de VU+, Dreambox, Zgemma etc. kastjes playback op 1.5x/2x speed met audio en zonder scrollbalk over de ondertitels ondersteunt?
(Worst case scenario, kan ik zo'n kasje ook SMB/CIFS server laten spelen en mijn analoge PVR als SMB client, zodat ik dan op die manier de player daarvan nog kan gebruiken om nieuwe opnames af te spelen. Humax kasjes kunnen voor zover ik kan zien niet voor SMB server spelen, toch?)
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Marcovl

aan de 5300c mag eigenlijk een schijf van max. 500 Gb worden gekoppeld. Maar deze zou ik echt even vergeten. Werkt met een externe schijf en heeft maar één tuner. Voorts is alles zeer basic. De 5200c is dan een veel betere keuze: gelijk aan de 5400, maar dan met een 500 Gb schijf. Die is te vergroten naar 1 Tb, maar let daar wel mee op; bij het gebruik van een verkeerde schijf kan het voorkomen dat de Humax de schijf niet ziet, en niet zelf kan formatteren en indelen. Maar waarom een schijf van 1 Tb? Als je de Humax opneemt in je netwerk en middels FTP werkt, kun je de bestanden zo overzetten naar een ander medium. Een externe schijf is tevens een optie:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/tip-opnames-vanaf-de-humax-op-schijf-zetten-en-deze...

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/uitleg-ftp-met-filezilla-client-voor-de-humax-23209
0 Kudos
youriy
Level 17
Marcovl wrote:

Weet iemand of the standaard/toevoegbare player software van de VU+, Dreambox, Zgemma etc. kastjes playback op 1.5x/2x speed met audio en zonder scrollbalk over de ondertitels ondersteunt?

Ik denk dat je met deze vraag meer kans hebt op een antwword op dit forum:

https://www.sat4all.com/forums/

Daar zijn wel mensen die deze ontvangers gebruiken, ook voor kabeltv.
0 Kudos