Beste Community,
Zit er een ingang op de Quantis QE317 (waarop je dan weer een externe bluetooth ontvanger kan aansluiten)?
Zo niet, welke DVB-C ontvanger (compatibel met Ziggo digitale radio) heeft dat dan wel (of intern al voorzien van bluetooth)?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De Cablestar 400 ontvangt exact dezelfde kanalen als de QE317 ook deze ontvangen alleen de ongecodeerde kanalen. De Xite kanalen zijn via coax te ontvangen via een DVB-C tuner met een smartcard zoals een Humax 5200C of 5300C en via een Televisie met een CI-module en smartcard, via de Next en Next Mini en de mediabox XL, en nog een aantal modellen.
Heeft u geen TV ontvanger/ Mediabox van Ziggo?
@aanmelder het gaat toch om uw doel het via Bluetooth audio afspelen?
Via uw huidige Yamaha zal dat lastig worden zeker als deze geen Bluetooth ondersteund, dan zult u hierop een Bluetooth ontvanger moeten aansluiten, wat lastig is omdat er geen aansluiting vrij is. Een andere tip is een losse Bluetooth luidspreker of het product wat Pasi noemt. Keuze genoeg echter zult u moeten investeren.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Naar mijn weten is dit op geen enkele ontvanger mogelijk. Over het algemeen hebben deze apparaten behalve een antenne (coax) ingang alleen uitgangen.
Waarom zou je dat op een radio ontvanger willen doen?
Een externe bluetooth ontvanger moet je op je geluidsinstallatie aansluiten.
Wat wil je met bluetooth. Dat is toch een draadloze interface. Kun je niets mee ontvangen. Alleen een ontvanger mee aansturen.
De Next of Mini wordt volgens mij via bluetooth aangestuurd. Alleen is die aansturing niet vrijgegeven voor andere fabrikanten om te gebruiken.
Alleen IR blijft over als open standaard. Maar op de Mini zit weer geen IR.
> Waarom zou je dat op een radio ontvanger willen doen?
Omdat er op mijn versterker geen ingangen meer beschikbaar zijn. Er zijn alleen tulpingangen en de laatste set ingangen wordt bezet gehouden door Quantis radioontvanger.
> Wat wil je met bluetooth
Ik wil muziek draadloos streamen van iPhone Apple Muziek naar mijn oude Yamaha versterker.
De Qe317 heeft alleen uitgangen.
Een alternatief voor de qe317 is de Technisat Cablestar 400 deze heeft eigen luidsprekers.
Het is ook mogelijk via bluetooth muziek vanaf een smartphone af te spelen. Bron2
U kunt overwegen uw Yamaha te vervangen voor een recenter model met bluetooth ondersteuning.
Dank voor deze tip. Deze combineert inderdaad kabelontvangst en bluetooth ontvangst, maar kan volgens de beschrijving alleen ongecodeerde radiozenders beluisteren. Dus als Ziggo besluit méér te coderen dan vallen je radiokanalen weg, toch? Dus het is of/of: een simpele QE317 die ik al heb en waar ik al voor betaald heb, of een Cablestar met extra ingangen zoals bluetooth, maar dan niet alle Ziggo kanalen?
En by the way, kan het dan ook met Cablestar 100 V2?
Nu ik dit zo zit te inspecteren, blijkt dat ik op de QE317 de Xite kanalen 863 t/m 902 niet eens kan ontvangen. Dat is toch gek? Het kastje is door Ziggo zelf geleverd.
maar het is geen product van ziggo. en de xite thema kanalen zijn internetstreams volgens mij, daarom niet te luisteren op de coax
@aanmelder schreef:....Zit er een ingang op de Quantis QE317 (waarop je dan weer een externe bluetooth ontvanger kan aansluiten)?
Zo niet, welke DVB-C ontvanger (compatibel met Ziggo digitale radio) heeft dat dan wel (of intern al voorzien van bluetooth)?
Luistert u met de Quantis QE317 naar publieke zenders of naar specifieke, alleen bij Ziggo te vinden zenders? In het eerste geval, dan kan u de Quantis ook vervangen door b.v. de Technisat Digitradio 10 IR, waarmee u alle internet zenders/streams kan ontvangen en dan ook niet meer afhankelijk bent welke zenders Ziggo heeft.
Tevens heeft deze ook bluetooth om naar toe te streamen.
De Cablestar 400 ontvangt exact dezelfde kanalen als de QE317 ook deze ontvangen alleen de ongecodeerde kanalen. De Xite kanalen zijn via coax te ontvangen via een DVB-C tuner met een smartcard zoals een Humax 5200C of 5300C en via een Televisie met een CI-module en smartcard, via de Next en Next Mini en de mediabox XL, en nog een aantal modellen.
Heeft u geen TV ontvanger/ Mediabox van Ziggo?
@aanmelder het gaat toch om uw doel het via Bluetooth audio afspelen?
Via uw huidige Yamaha zal dat lastig worden zeker als deze geen Bluetooth ondersteund, dan zult u hierop een Bluetooth ontvanger moeten aansluiten, wat lastig is omdat er geen aansluiting vrij is. Een andere tip is een losse Bluetooth luidspreker of het product wat Pasi noemt. Keuze genoeg echter zult u moeten investeren.
Dat is nuttige info @Garihd . Er is geen ingang meer over op de versterker, ook geen 3.5mm jack opening, dus hoopte ik dat ik een bluetooth ontvanger op de QE317 kon zetten, op de USB of RJ11 opening, maar dat kan dus niet. Ik kan misschien iets met een tulp audio splitter en vervolgens een van de uitgangen dan voor bluetooth ontvanger gebruiken?
Daarnaast vind ik het gek dat Ziggo een kastje adviseert (nee zelfs na advies aan je verkoopt) waar je alleen ongecodeerde kanalen mee kan ontvangen (en waar je verder niks op kan aansluiten....).
De Quantis qe317 is deels bedoeld ter vervanging van de weggevallen FM zenders via de kabel, ook daarmee waren niet alle radio kanalen beschikbaar. Wezenlijk is het met de ongecodeerde radiokanalen niet anders dan de ongecodeerde TV kanalen dat is ook een beperkt aantal. De TV ontvangers die Ziggo levert hebben ook alleen uitgangen. Verder geen 'overbodige' functies.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.