1
Vraag
2
Reacties
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6550Posts
  • 239Oplossingen
  • 5144Likes

Zin en onzin van een Smart-TV

Een Smart-TV lijkt een buitengewoon interessant apparaat met al die handige app’s. Maar wat ik ook zie is dat de vrijwel alle fabrikanten zo’n net-uit-de-doos Smart-TV maar een paar jaar ondersteunen, terwijl de levensduur van een TV (gelukkig) vele jaren langer is.
Als je bijvoorbeeld de 
Samsung QLED 50Q64T koopt dan geniet je gegarandeerde ondersteuning met updates gedurende 24 maanden na de introductiedatum. Bij deze Samsung TV staat de introductiedatum op 2020 en het zou dus best kunnen betekenen dat het systeem van deze Smart-TV begin volgend jaar niet meer wordt ge-update en je geïnstalleerde app’s langzaamaan niet meer werken omdat die smart-TV-app’s alleen nog worden ge-update voor de nieuwere TV-systemen. Misschien wat kort door de bocht, maar eigenlijk gaat het smart-gedeelte van je TV dus niet veel langer mee dan 24 maanden.

Waarschijnlijk zie ik het verkeerd, maar is een ‘normale’ TV (dus zonder startfunctie) dan niet betere aankoop?

2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8213Posts
  • 313Oplossingen
  • 3249Likes

Hi,

Als die nog te koop zijn ??? 

Samsung en ook LG hebben hun eigen en afwijkende smart Tv systemen waar idd het einde van upgrade's van app kan en zal gebeuren.

Neem je bv Philips en ook Sony zijn gebaseerd op android en dat zal denk ik wel veel langer ondersteund blijven en dan heeft een smart tv wel zin denk ik zo  

Edwin010

Level 7
  • 153Posts
  • 2Oplossingen
  • 54Likes

Tegenwoordig heeft iedereen wel een apparaat waar je alles mee kan kijken, zoals de mediabox xl, de Next, Playstation, of een chromecast. Daarnaast is er dacht ik een wet ingegaan waarbij je minimaal een x aantal jaar van de functies moet kunnen genieten. 

Een tv met android is ook niet zaligmakend, de apps zullen niet jarenlang backwards compatibel zijn. Dit merk ik bv aan een oùdere tablet hier die ik gebruik voor mìjn gìtaarversterker, kan verder weinig meer installeren of updaten. Een tv zal dit nog eerder hebben vermoed ik, daar zitten geen megasnelle gpu's in om nieuwe versies Android en apps te blijven ondersteunen.

Ik zie de toevoeging van een smart tv niet zo, hier wordt het niet meer gebruikt.

Daarbij irriteerde ik mij altijd mateloos dat Samsung je reklame door je strot duwt en hoe vaak ze je (kijk)gegevens doorsturen naar de fabrìek. Ik verbaasde mij iedere keer weer als ik mijn Pi-Hole bekeek.