Vraag
Reacties
Arjandj236
Level 1

Zijn er senioren afstandsbedieningen voor de Mediabox Next Mini?

Goedemorgen, 

Mijn buurman (bijna 88) heeft van Ziggo een nieuwe Mediabox Next mini ontvangen. Zijn oude mediabox werd gedeactiveerd. Hij is niet echt blij met de nieuwe mediabox next mini. Mede omdat de afstandbediening een stuk kleiner is en hij niet goed ziet. 

Ik vroeg me af: Heeft Ziggo ook grotere afstandbedieningen die meer geschikt zijn voor senioren? 

Groeten, 

Arjan 

e-mail meldingen
Aan Uit
3 Reacties 3
Karel.
Level 17

Helaas is de Next mini alleen te bedienen met de originele Ziggo afstandsbediening en de ZiggoGO app. De Ziggo afstandsbediening heeft wel een microfoon knop waarmee ingesproken commando’s kunnen worden uitgevoerd. 

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-Next-Mini-de-afstandsbediening-met-Voice-Control/...

Ziggo houdt met het inzetten van de Next mini en de beperkte mogelijkheden met afstandsbedieningen onvoldoende rekening met ouderen en mensen met beperkingen.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Verschil-tussen-Mediabox-Next-of-Mediabox-Next-Mini/m-p/13715...

Jacob2
Level 3

Misschien kunnen de belangrijkste toetsen op de afstandsbediening voor een slechtziende voelbaar worden gemaakt met lijm, hot glue, laagjes textielplakband of zoiets. Ik zou die toetsen dan eerst voorzichtig opschuren en daarna ontvetten met een druppel spiritus op een wattenstaafje.

Gebruik textielplakband in verschillende felle kleuren om de belangrijkste toetsen te markeren.

Je kunt er een grote tekening bij maken op een stuk wit karton, van de afstandsbediening, met daarop aangegeven de belangrijkste toetsen.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

@Jacob2  schreef:

Misschien kunnen de belangrijkste toetsen op de afstandsbediening voor een slechtziende voelbaar worden gemaakt met lijm, hot glue, laagjes textielplakband of zoiets. Ik zou die toetsen dan eerst voorzichtig opschuren en daarna ontvetten met een druppel spiritus op een wattenstaafje.

Gebruik textielplakband in verschillende felle kleuren om de belangrijkste toetsen te markeren.

Je kunt er een grote tekening bij maken op een stuk wit karton, van de afstandsbediening, met daarop aangegeven de belangrijkste toetsen.

houd er wel rekening mee dat de next mini en afstandbediening in bruikleen is bij opzeggen retour moeten naar Ziggo