Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes

Zijn de apps op je Ziggo Mediabox XL verdwenen?

Je wilt net een app afspelen op je Ziggo Mediabox XL, maar je ziet helemaal geen apps meer. Dan gaat er dus iets niet goed tussen de Ziggo Mediabox XL en ons netwerk. Om het probleem op te lossen moeten we de verbinding tussen ons netwerk en je Ziggo Mediabox XL opnieuw tot stand brengen. Je kunt het probleem oplossen door de volgende stappen door te lopen:


  • Herstart de Ziggo Mediabox XL door hem voor 15 seconden van de stroom af te halen en de Ziggo Mediabox XL opnieuw aan te sluiten. (Dit kan via de knop aan de achterzijde van de Ziggo Mediabox XL of door de stekker uit het stopcontact te halen).
  • Haal de Ziggo Mediabox XL uit stand-by en wacht tot je beeld hebt.
  • Plaats de Ziggo Mediabox XL opnieuw in stand-by en laat hem 15-20 minuten in stand-by staan.
  • Haal de Ziggo Mediabox XL uit stand-by en controleer de apps.


Heeft dit niet geholpen? Doe dan het volgende:


  • Laat de Ziggo Mediabox XL een uur aanstaan.
  • Plaats de Ziggo Mediabox XL opnieuw in stand-by en laat hem 30 minuten in stand-by staan.
  • Haal de Ziggo Mediabox XL uit stand-by en controleer de apps.


Kom je er niet uit of heb je nog vragen? Laat het dan weten in een reactie!
38 Reacties 38
Verdrietig44

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
...was de tekst: start netflix niet etc.... weg en had ik weer toegang. Hopen dat t zo blijft??

Succes gewenst een ieder.
Groeten
Birkhoff

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Geldt deze stappenplan ook voor de extra ziggoaansluiting in de slaapkamer (klein kastje)? Op de XL box hebben mijn ouders nl wel apps maar op die andere niet.
JKP

Level 1
  • 233Posts
  • 4Oplossingen
  • 4Likes
Birkhoff wrote:
Geldt deze stappenplan ook voor de extra ziggoaansluiting in de slaapkamer (klein kastje)? Op de XL box hebben mijn ouders nl wel apps maar op die andere niet.


Op dat kleine kastje, de extra box is niet geschikt voor gebruik van de apps. De apps werken dus allleen op de hoofdbox. Apps op de extra box schijnt men aan te werken, dus wie weet in de toekomst.
Ronald Z
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Het moderatie team is in het weekend niet aanwezig, maar ik plaats wel even een update vanwege de grootte van dit issue. Mocht je echt vast zitten, neem dan even contact op met de helpdesk of via Facebook/Twitter.

Wat JKP zegt klopt inderdaad, voor nu zijn de apps nog niet beschikbaar op de Extra Mediabox.

Iedereen die een bevestiging plaatste dat het weer werkt, bedankt! Maar we zijn er zo te zien nog niet.

Indien je vaker last hebt van problemen met de apps is er meer aan de hand en is het handiger dat we daar persoonlijk naar kijken, specifiek voor Roossien en Ger_25. Kunnen jullie contact opnemen met de helpdesk of via Facebook/Twitter?

@Hedel, hij maakt bij jou blijkbaar geen verbinding omdat de oude update er nog in zit. Loop anders even alle stekkers na dat ze er goed in zitten en probeer de stappen nog eens. Anders moeten we bij jou ook persoonlijk verder kijken.

Gr,
Roossien

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb geen Facebook of twitter
trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes
Had de problemen ook, nu gaat het wel beter. Alleen valt het op dat wanneer ik van Netflix bijvoorbeeld naar NPO1 ga, dat dat al niet makkelijk gaat en dat terug naar Netflix dan Netflix ook niet meer start. Gelukkig heb ik een smart tv waarop ik Netflix ook kan selecteren, dat wel altijd werkt. Als horizonbox een tijdje op stand-by heeft gestart werkt Netflix meestal wel weer. Ben het wel eens met het commentaar van sommige dat dit geen normale manier van werken is. Geef de klanten dan een korting tot het wel fatsoenlijk werkt. Het mag niet zo zijn dat je zo regelmatig dergelijke handelingen moet verrichtingen om een Netflix te kunnen kijken.
martin voorhors

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik vind het prima dat dit nu weer werkt echter dat betekend nog niet dat het oude probleem is verholpen wat bekent is bij videoland en ziggo.
Namelijk dat als je film opstart bij videoland krijg je heel vlug vlo1 t/m vlo4 te zien en dan zegt hij media box opnieuw starten inmiddels doe ik dit al weken echter niks helpt.Ziggo zegt ook dat ze hier vanaf weten maar tot op heden nog niet opgelost , wanneer word daar een oplossing voor gevonden.
Wanda

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
We zijn 2 dagen verder en de apps en dus netflix doen het wederom niet. Op netflix weer de verwijzing naar deze pagina en de apps openen totaal niet.

Ik zou nou weer die stappen moeten doorlopen?
Lijkt me niet de bedoeling. Geduld is eindig.
nao

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
in mijn geval de onderstaande melding.
""start netflix niet op?
plobleem verhelpen ga naar www.bit.ly/xlapps voor uitleg.""
Is al een paar dagen zo niks helpt
And her I ame
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Hoewel bij mij alles ok heb ik sterk het vermoeden, en dit ook medegedeeld door Ronald Ziggo in een topic, dat de landelijke storing, nog niet overal is opgelost.
Roossien

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
robbo wrote:
Hoewel bij mij alles ok heb ik sterk het vermoeden, en dit ook medegedeeld door Ronald Ziggo in een topic, dat de landelijke storing, nog niet overal is opgelost.


Een landelijke storing die al meer dan een jaar duurt?
Bianca Brokschm

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste ziggo,

Mijn netflix doet het niet meer. Ik betaal me blauw aan abbonmentskosten aan jullie en jullie hebben je zaken niet eens op orde qua problemen. Ik heb de stappen die hierboven staan beschreven al uitgevoerd en nog steeds niks.
Ik ben ook wel een beetje een digibeet met sommige dingen maar de stappen hier boven heb ik wel gedaan zoals het moest.
Ik wil dat jullie zorgen dat ik weer normaal netflix kan kijken en videoland.

Groet,
Bianca Brokschmidt
de4seizoenensch

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bij mij alles gedaan maar blijft het zelfde kanaal 150 blijft hangen op de melding

in mijn geval de onderstaande melding.
""start netflix niet op?
plobleem verhelpen ga naar www.bit.ly/xlapps voor uitleg.""

Postcode 3193sg zakelijk

Bij het begin er voor had ik even beeld en klik op je serrie en BAM vast ????

En dan die melding
trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes
niks geen storing, vrees toch dat het individuele problemen zijn. Heb menig uurtje gekeken vandaag zowel videoland als Netflix . Geen problemen.
Tara

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
ik heb ondertussen zoveel ervaring met de problemen van ziggo horizonbox dat ik een tussentijdse oplossing heb gevonden om netflix en videoland te kunnen kijken als je dat oplossing wil noemen 🙂 gewoon terug ztten naar fabrieksinstellingen en je kan normaal gezien 1 dag netflix kijken volgende dag dit opnieuw uitvoeren want het werkt maar 1 dag het neemt ongv 20 min in beslag zo moeten wij dus tv kijken inplaats van de abonnementskosten te verhogen zou ziggo eerst er is voor moeten zorgen dat ze hun zaakjes op orde heben en als je al de gefrustreerde berichtjes leest van al de ziggo klanten zou een tegemoetkoming in het ongemak zeker geen overbodige luxe zijn ik zou zeegen horizonbox er uit en geef een goede mediabox eentje die werkt waar we voor betalen en recht op hebben
Ronald Z
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
De storing is inderdaad opgelost, maar er zijn nog een aantal met een probleem dat of langer loopt, of ergens anders vandaan komt.
Indien je deze problemen al veel langer hebt kan het zijn dat deze stappen niets uithalen en moeten we verder kijken naar de bekabeling, het interne modem in de Mediabox komt dan vaak niet goed online.

Als je de bekabeling bij langs hebt gelopen, goed hebt aangedrukt, en de stappen werken daarna nog niet, dan kan je het beste contact opnemen met onze helpdesk. Eventueel kunnen we een monteur sturen om de bekabeling te controleren en het signaal te meten.

Gr,
Ronhhw

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren weer kunnen kijken, vanochtend melding ontvangen dat de storing opgelost is. Nu net de tv aangezet weer dezelfde problemen, als deze stappen elke dag doorlopen moeten worden kom ik niet meer aan tv kijken toe. Het zou netjes zijn als er een compresatie komt. Deze storing speelt al een langere periode gemiddeld 1 dag per week.
martin voorhors

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nog steeds niet opgelost videoland geeft heel veel vl01 t/m vl04 aan en dan zegt hij medieabox opnieuw opstarten echter dit werkt niet, wanneer komt hier nu oplossing voor dit is al ruim een maand bekend bij ziggo en videoland en jullie waren er mee bezig dus gaarne nu eens een oplossing hiervoor.O ja dit speelt alleen als je film enz.. wilt opstarten dan speelt hij soms maar begin titel af en hop vlo1 t/m vlo4 pfffffff niks werkt en er was wat fout bij ziggo dat heeft videoland gezegt tegen mij , doe er dan ook eens wat aan.
martin voorhors

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
er zijn al drie monteurs geweest en 1 installateur en er is gebeld met ziggo en ziggo weet ervan af echter er word niks aan gedaan.Ik kan dus moeilijk kijken naar videoland als ik iedere keer vlo1 t/m vlo4 krijg.
En nee bekabeling ligt het niet aan is gecontroleerd door monteur heb zelfs al storings vrije cat 7 kabel liggen en coax met 4g bescherming en ook de stekkers met 4g bescherming let wel alle kabels zijn het nieuwste van het nieuwste en allemaal beschermd en kunnen zeer hoge snelheid aan , en daar ligt het dus niet aan dus gaarne nogmaals ziggo doe er wat aan aan de storing met vlo1 t/m vlo4 op videoland en ga niet zeggen dat het aan mij ligt dit is bewezen dat dat onmogelijk is en al toegegeven door ziggo zelf omdat dit probleem nu al anderhalve maand speelt en alleen bij videoland.
pffffffffffffff
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic