Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes

Zijn de apps op je Ziggo Mediabox XL verdwenen?

Je wilt net een app afspelen op je Ziggo Mediabox XL, maar je ziet helemaal geen apps meer. Dan gaat er dus iets niet goed tussen de Ziggo Mediabox XL en ons netwerk. Om het probleem op te lossen moeten we de verbinding tussen ons netwerk en je Ziggo Mediabox XL opnieuw tot stand brengen. Je kunt het probleem oplossen door de volgende stappen door te lopen:


  • Herstart de Ziggo Mediabox XL door hem voor 15 seconden van de stroom af te halen en de Ziggo Mediabox XL opnieuw aan te sluiten. (Dit kan via de knop aan de achterzijde van de Ziggo Mediabox XL of door de stekker uit het stopcontact te halen).
  • Haal de Ziggo Mediabox XL uit stand-by en wacht tot je beeld hebt.
  • Plaats de Ziggo Mediabox XL opnieuw in stand-by en laat hem 15-20 minuten in stand-by staan.
  • Haal de Ziggo Mediabox XL uit stand-by en controleer de apps.


Heeft dit niet geholpen? Doe dan het volgende:


  • Laat de Ziggo Mediabox XL een uur aanstaan.
  • Plaats de Ziggo Mediabox XL opnieuw in stand-by en laat hem 30 minuten in stand-by staan.
  • Haal de Ziggo Mediabox XL uit stand-by en controleer de apps.


Kom je er niet uit of heb je nog vragen? Laat het dan weten in een reactie!
38 Reacties 38
Jwb87

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En als dit allemaal niet werkt?

**Moderator Edit**
Contact gehad met @Jwb87 en het probleem is verholpen. De apps functioneerden weer, maar er zijn wel signaalproblemen bij @Jwb87, advies gegeven
Pa27

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Alle stappen doorlopen en Netflx start nog steeds niet. Wat nu?
Hedel

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ook hier alle stappen doorlopen maar helaas werkt het nog steeds niet
Ronald Z
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Dan gaan we dieper duiken!
Kunnen jullie de apps wel weer vinden? Zo ja, wat voor melding krijg je op de app?

Gr,
Valentijnspost

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
in mijn geval de onderstaande melding.
""start netflix niet op?
plobleem verhelpen ga naar www.bit.ly/xlapps voor uitleg.""

And her I am. 😞
Hedel

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ronald Ziggo wrote:
Dan gaan we dieper duiken!
Kunnen jullie de apps wel weer vinden? Zo ja, wat voor melding krijg je op de app?

Gr,


Nee hier komen geen apps in beeld. Tv springt weer op de zender die ik aan had staan. Geen melding oid
Valentijnspost

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
correctie, nu werkt het weer. Iedereen weer happy, voor zolang het duurt. 😉
Ronald Z
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Ok, kunnen jullie aangeven wat er staat bij de datum en tijd van"Software laatst bijgewerkt op".
Deze vind je onder de menu knop > Opties > Diagnostiek.

@Valentijnspost 🙂 top!

Gr,
Pa27

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Netflix werkt weer. Bedankt.
Hedel

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Di 31.01.17 / 18:02 DO 13.07.17
Wanda

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Na de bovenste rij stappen zet ik net de mediabox uit standby weer aan en ik krijg een zwart beeld, met een afbeelding van een mediabox met daaronder een pulserende lijn (doet me denken aan kit van de knightrider) en de woorden "even geduld aub".

Deze melding kreeg ik vanmorgen ook toen ik de mediabox aan zette en na 10 minuten was mijn geduld op, heb ik de box weer (met de knop achterop) uit gezet, waarna hij het weer normaal deed (alleen de apps niet) tot nu dan ik de bovenste rij stappen heb doorlopen.

Geduld weer op, mediabox weer uit en aan gezet....
mediabox doet het weer, apps niet

foutcode 7010
het rode offline lampje brandt idd, nu zou ik dus mijn mediabox weer uit en aan moeten zetten volgens het scherm. Ik blijf bezig met aan en uit zetten?

op de vraag wanneer software laatst bijgewerkt staat er vermeld: onbekend/16.10 vr 14/7/17
Wanda

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ondertussen zijn de apps weer terug en ook netflix werkt weer.
Dank voor het stappenplan en geduld is toch een schone zaak :wink:
Roossien

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Deze "work around" doe ik inmiddels al een jaar lang op mijn Horizon box. Helaas moet ik dit elke keer weer doen wanneer ik de box weer aan zet. Erg jammer dat het niet werkt zoals het zou moeten werken. :angry:
Verdrietig44

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Ziggo,
Ik heb nu sinds gisteren geen apps meer dus geen Netflix!
Stappen zoals hier beschreven gevolgd maar werkt niet.
Laatste software update is van 12-7.
Hoe krijg ik een update voor elkaar??? En dat alles weer werkt 😞
Graag reactie
okkie-66

Level 4
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Gisteren het hele proces doorlopen omdat videoland niet werkte, alles werkte daarna weer, ook vanmiddag werkte videoland gewoon via 151 via apps heb ik toen niet gekeken.
Zojuist wilde ik videoland weer opstarten via 151 maar weer werkte dit niet.
Het is toch niet de bedoeling dat je elke keer het bovenstaande proces moet doorlopen.

Via apps kom ik trouwens momenteel wel in videoland.
Ger_25

Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Jammer dat de Apps zo vaak niet werken.
Woensdag werkte Netflix (150) niet, gisteren wel en vandaag weer niet.
Wordt tijd dat er een structurele oplossing komt. We hebben hier te vaak last van.
Ramona1992

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarom werkt netflix niet op 2 de horizonbox ?? Deze staat boven
Sgi

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou, lekker dan, wil weer Netflix kijken, kan ik eerst twee uur de mediablog uit en aan flipperen dus tegen de tijd dat Netflix het MISSCHIEN weer doet is het middernacht en liggen we waarschijnlijk al te slapen, morgen nog maar eens proberen.

Ben er wel een beetje klaar mee, en daar betaal je dan 85 euro per maand voor...
Verdrietig44

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste allen, op miraculeuze wijze werkt netflix weer. Ik had niets meer gedaan na t stappenplan, tv aan laten staan en de horizonbox ook. Zo'n 3 uur lang en ineens had ik weer toegang en was de tekst: Ik hoop dat t zo blijft.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic