Tv-provider Ziggo is tijdelijk gestopt met het doorgeven van BabyTV. De kinderzender werd woensdagmiddag voor de tweede keer in korte tijd overgenomen door hackers. Daardoor was bijna een kwartier lang gewelddadige Russische propaganda te zien op de tv-zender.
Lees verder (Bron: NU.nl): Ziggo zet BabyTV op zwart na tweede hack met Russische propaganda | Tech | NU.nl
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@rick70 schreef:Tv-provider Ziggo is tijdelijk gestopt met het doorgeven van BabyTV. De kinderzender werd woensdagmiddag voor de tweede keer in korte tijd overgenomen door hackers. Daardoor was bijna een kwartier lang gewelddadige Russische propaganda te zien op de tv-zender.
Lees verder (Bron: NU.nl): Ziggo zet BabyTV op zwart na tweede hack met Russische propaganda | Tech | NU.nl
Tja, wat het nut is van het hacken van een baby tv zender, dat ontgaat mij. Babies kunnen heel veel ( en zijn in sommige opzichten vaak slimmer dan hun ouders ), maar ze kunnen m.i. niets met "...gewelddadige Russische propaganda..." omdat ze de hele context niet begrijpen.
Even wat minder tv kijken is overigens vaak heel goed voor babies 😉.
dit is puur om te laten zien wat ze kunnen
baby tv komt van hotbird 13° het lijkt mij Een goed plan om het onderzoek van eutelsat af te wachten het was nu bijna een kwartier wat bij de derde keer langer geweldadiger lijken alles wat de kleine kinderen niet moeten zien
lastig als het direct van satelliet komt
Wellicht definitief verwijderen en contracten ontbinden. Ipv BabyTV, contracten met CBBC, Cbiebees, PebbleTV, Studio 100 (als Dit mogelijk is)
Dat zal wel een combicontract zijn met meerdere Disney zenders. Baby TV is namelijk ook van Disney.
Studio 100 juich ik wel toe net als Pebble TV. Maar dat zal hem voorlopig niet (meer) worden.
Zoiets doen op een onschuldige zender. Rare mensen, rare wereld.
Is er dan nu voor de mensen die een duur abbonement hebben bij ziggo ook iets in te lossen ter compensatie? Bedoel het is toch een zender die voor sommigen een gemis is.. uiteraard eens met het besluit ok het uit de lucht te halen maar tegenover de betalende klant niet echt eerlijk....
Compensatie voor het niet kunnen kijken van baby tv? Ik zou je algemene voorwaarden er eens op doorlezen, maar die kans is 0,0%.
@Klein boertje schreef:Is er dan nu voor de mensen die een duur abbonement hebben bij ziggo ook iets in te lossen ter compensatie? Bedoel het is toch een zender die voor sommigen een gemis is.. uiteraard eens met het besluit ok het uit de lucht te halen maar tegenover de betalende klant niet echt eerlijk....
Ziggo en compenseren, dat gaat zelden samen.
Tevens zal het een erg laag bedrag worden. Want standaard heeft men 70 of 110 zenders, dus zal de formule voor de compensatie ongeveer zoiets zijn :
"
aantal dagen geen baby tv / aantal dagen in die maand
keer
1 / aantal zenders
keer
het abonnements bedrag van die maand
"
En dan is de waarde van 'abonnement bedrag van die maand' wel erg genereus gerekend ( want een gedeelte daarvan is ook voor internet ). Voordat u één euro compensatie zou krijgen, dan bent u misschien al 3 weken verder.
@Klein boertje schreef:
Is er dan nu voor de mensen die een duur abbonement hebben bij ziggo ook iets in te lossen ter compensatie? Bedoel het is toch een zender die voor sommigen een gemis is.. uiteraard eens met het besluit ok het uit de lucht te halen maar tegenover de betalende klant niet echt eerlijk....
die kans is klein,
als ze gaan compenseren dan kan iedereen met tv max wel een compensatie aanvragen
Ziggo weet niet of je een baby hebt en dus weleens baby tv hebt aanstaan
Het is - lijkt mij - niet zo dat Ziggo is gehackt maar dat de programmamaker/uitzender van het programma is gehackt; Ziggo is slechts het doorgeefluikje in dezen.
Compensatie verlangen van Ziggo lijkt me dan ook niet helemaal op zijn plaats: Ziggo kan moeilijk verantwoordelijk worden gehouden voor hacks ergens anders in de wereld,
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.