1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pasi

Level 19
  • 10429Posts
  • 506Oplossingen
  • 5824Likes

Ziggo voegt reclame toe bij eigen opnames

TotaalTv meldt : Ziggo voegt reclame toe bij eigen opname diverse tv-zenders

"...Er is een wijziging doorgevoerd met betrekking tot het bekijken van vooraf opgenomen programma’s van RTL. Er is geen nieuw beleid ten aanzien van de doorspoelbaarheid van opgenomen reclameblokken. Wel is er een functionaliteit toegevoegd. Bij de start van de opname krijgen kijkers een korte, niet-doorspoelbare reclame van maximaal 1 minuut te zien..."

Extra functionaliteit  2.jpg1 minuut extra reclame, omdat Ziggo het zo leuk vindt.

Ziggo is m.i. het spoor echt bijster. Alles mag blijkbaar, zolang het maar geld oplevert Stupid.jpg.

Blijkbaar lopen er zoveel klanten bij Ziggo weg, dat Ziggo dit soort stompzinnige noodgrepen moet bedenken, om de cashflow stabiel te houden. Dat er zo juist nog meer en sneller klanten weglopen, dat schijnen de Ziggo managers niet te begrijpen.

M.i. iets met een zinkend schip.

Ziggo zinkend schip boot.jpg

296 Reacties 296
Buurman

Level 14
  • 1043Posts
  • 53Oplossingen
  • 965Likes

🤔Andere providers zouden mogelijk ook kunnen volgen, maar deze toegevoegde commerciële onzin is ook niet bepaald bevorderlijk om de klanten bij Ziggo te behouden.😠

HBO Fan

Level 13
  • 849Posts
  • 11Oplossingen
  • 661Likes

Stap 1, minuutje extra reclame.

Stap 2, verplicht alle reclame bekijken

Het heeft nog lang geduurd.... wat een clusterF zeg hahaha...

PieterBoes

Level 6
  • 94Posts
  • 2Oplossingen
  • 52Likes

Ik zou zeggen: iedereen terug naar een ontvanger met een eigen harde schijf. Totaal geen last meer van reclames!

MR_CHIP

Level 19
  • 12488Posts
  • 137Oplossingen
  • 4248Likes

dit kregen de providers volgens mij opgelegd heel irritant zeker als je al best veel betaalt

Richard G.

Level 16
  • 1793Posts
  • 85Oplossingen
  • 952Likes

RTL7 krijgen de providers opgelegd. Maar bij andere opnames eigen reclame toevoegen zoals Ziggo doet of gaat doen is zeer zeker niet opgelegd.

Dat is nu juist de een groot deel van de opzet van opnemen, dat je dan reclame's kunt doorspoelen. Dat kon met eigen hardware ook dus er is geen enkele reden dit nu lekker zelf verplicht te gaan toevoegen.

Of het nu 5 seconden of 1 minuut is interesseert me geen reet.

Ik heb al vaker gezegd dat het enige wat ik bij Ziggo echt nog interessant vind, de opnames zijn. Dus opname tijd en het aantal opnames die je tegelijk kunt doen.

Als wij niet meer de reclames kunnen terug spoelen, heeft voor mij persoonlijk het opnemen weinig tot geen zin meer.

En dan wordt glasvezel dus opeens weer heel interessant. Ik ben nog niet weg, maar afhankelijk van hoe dit met onze opnames gaat uit ziet, gaat overstappen wel weer sterker wegen.

Ga zo door Ziggo en gij zult uw klanten verjagen.

MR_CHIP

Level 19
  • 12488Posts
  • 137Oplossingen
  • 4248Likes

Ik kijk dingen op rtl 5 Kees van der Spek oplichters aangepakt, deurwaarders ik ,en verplicht 20sec reclame die niet kan doorspoelen 

Richard G.

Level 16
  • 1793Posts
  • 85Oplossingen
  • 952Likes

Het is een keuze, maar ik neem niets op waarbij ik niet kan doorspoelen.

MR_CHIP

Level 19
  • 12488Posts
  • 137Oplossingen
  • 4248Likes

@Richard G.  schreef:

Het is een keuze, maar ik neem niets op waarbij ik niet kan doorspoelen.

Ik neem die 20sec niet skipbare reclame voor lief dan maar altijd beter dan de echte reclames van minuten lang 

Maar schandalig vind ik het wel 

Richard G.

Level 16
  • 1793Posts
  • 85Oplossingen
  • 952Likes

Ronduit schandalig is het zeker.

Eerst mensen wat blij maken met cloud opnames en daarvoor apparatuur beschikbaar stellen. En dan als ze denken dat de eigen apparatuur wel zo'n beetje weg is opeens reclames door de strot gaan duwen.

Daar betalen we niet voor he!!

Als glasproviders dit soort truken niet gaat uithalen, maakt het overstappen alleen maar interessanter. Want met die 5 euro kosten voor opnames bij de concurrentie zit je nog altijd goedkoper of even duur dan bij Ziggo want je hebt er dan ook gelijk een gratis ontvanger bij (bij KPN in elk geval).
Ziggo zou er goed aan doen er nog eens over na te gaan denken, dit is echt geen goede oplossing.

Totaal

Level 10
  • 478Posts
  • 6Oplossingen
  • 88Likes

En dan nog de hele week bij ieder opgenomen programma dezelfde irritante reclame pffff

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6545Posts
  • 240Oplossingen
  • 5115Likes

@Richard G.  schreef:

Als glasproviders dit soort truken niet gaat uithalen, maakt het overstappen alleen maar interessanter.

Ik ben bang dat de glasvezelboeren deze trukendoos óók zullen moeten opentrekken. En dit is geen keuze van de providers, maar opgelegd door de commerciële zenders. De commerciële zenders worden betaald door de adverteerders en die vinden het blijkbaar niet erg grappig dat wij gaan zitten opnemen om die reclameblokken zo snel mogelijk door te :ab_vooruitspoelen: spoelen.

Dat ik alléén die eerste 20 seconden een reclameboodschap moet zitten wegvreten, daar kom ik nog wel overheen; even snel de koelkast opentrekken en het leed is alweer geleden.

Richard G.

Level 16
  • 1793Posts
  • 85Oplossingen
  • 952Likes

@Wim C.Volgens mij heb je het niet helemaal goed gelezen.
Hier het originele artikel.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-voegt-reclame-toe-bij-eigen-opname-diverse-tvzenders/

Commerciële zenders leggen geen reclames op bij opnames, althans nog niet, alleen bij terug kijken en dat is overal zo.

Het gaat om de reclames die Ziggo -zelf- toevoegd. En het interesseert me niet of dat 5 seconden of een minuut is. Ik haat reclames en het is not done dat Ziggo dat doet, we betalen immers al voor de televisiedienst. En ook voor de opnames want je kunt alleen opnemen in de cloud met hun duurder abo.

Bij anderen zijn er nog geen plannen voor deze ongein.

Noel

Level 10
  • 426Posts
  • 1Oplossingen
  • 136Likes

De vraag is wie heeft dit opgelegd?

We betalen toch ook voor de cloud PVR opties en nu krijgen we dit zomaar opeens opgelegd. Ik wist van niks.

Absoluut niet blij hiermee.

Ik lees dat je twintig seconden reclame moet kijken ik vindt dit nog vrij fors. Waar niet over gesproken wordt is dat er in het artikel staat dat er kennelijk maximaal 1 minuut reclame zal zijn. Dus je weet nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren. Wellicht nog wat langer en nog een beetje langer..je vraagt je af waar de grenzen liggen. Ik denk dat Ziggo voor sommige klanten in deze al een grens over is gegaan.

Je zou willen dat Ziggo dit terug zou trekken maar ik ben er bang voor...

Hoe willen ze de jongeren nu nog bij het tv kijken betrekken ik denk dat steeds meer jongeren af zullen haken ,zeker nu ze zelfs bij het terug kijken deze verplichte reclame gaan implementeren.

Bij Replay was je al verplicht om reclame blokken te kijken wat absoluut niet te doen is maar nu krijg je zelfs al reclame als je in de cloud iets opneemt.  Kan me voorstellen dat men dan op een gegeven moment het tv product op zegt en enkel een nlziet abo op de smart tv neemt.

Tsja en nu is het afwachten dat Ziggo ook verplichte reclame voor SBS groep erop gaat zetten. Zo jammer dat Ziggo hiervoor kiest...Waarbij we weer de vraag krijgen: Wie kiest hiervoor? Is het RTL,Talpa die Ziggo dit opleggen? Zo ja.. waarom gehoorzaamd Ziggo hier dan zo makkelijk aan? Omdat ze er zelf ook meer geld binnen krijgen? Maar jaag je klanten niet ook weg mbt je tv product? Denkt Ziggo niet dat dit ook gevolgen heeft voor Ziggo zelf?

Zeker ik blijf bij Ziggo en zie geen reden om over te stappen , maar toch vind ik het wel belangrijk om als klant duidelijk aan te geven wat je geen goede stappen van Ziggo vindt. 

Waarom doet Ziggo dit ..je vraag je dus echt af of ze hier ook niet de gevolgen van zullen ondervinden van klanten die iets op gaan zeggen of wellicht over gaan stappen.

BackAgain22

Level 7
  • 156Posts
  • 0Oplossingen
  • 90Likes

@Noel Talpa heeft hier niets mee te maken, het gaat om RTL.

Noel

Level 10
  • 426Posts
  • 1Oplossingen
  • 136Likes

Klopt het je gelijk in. Maar het gevaar zit er helaas wel in dat Ziggo verder zal gaan. Of de commerciële zenders om het zo te zeggen. Want wie zet deze stappen? En waarom gehoorzaamd Ziggo hier zomaar aan terwijl Ziggo ook na zal moeten denken dat dit ook gevolgen voor hen zal kunnen hebben.

Nu is het RTL..straks is het Talpa en wat volgt nog meer..

Nu is het 20 seconden reclame..straks 25,30 en bij prime time opgenomen programma,s tot een minuut.

Waar liggen de grenzen. Ik denk dat Ziggo in deze voor sommige klanten zeer zeker al een grens over is gegaan.

Mensen willen deze reclame niet. Geef ze dan de mogelijkheid om te kijken zonder reclame dat was de cloud dienst en daarvoor betaalden ze ook. Nu gebeurt het dus toch..

Je kan zeggen wat is 20 seconden maar je wilt geen reclame kijken dat wekt frustratie op en de kans is groot dat mensen af gaan haken. Bijvoorbeeld door enkel nog Nlziet te nemen.

Cloud PVR heeft zeer veel voordelen en ben er ook dik tevreden over maar hier ben ik als klant niet blij mee. Denk dat het wel belangrijk is dat je als tevreden Ziggo klant hier kritiek over moet kunnen uiten.

W.Schram

Level 7
  • 186Posts
  • 6Oplossingen
  • 121Likes

Ga TV abonnement wegdoen, ga gebruik maken van NLZIET goedkoper en geen reclame.

Noel

Level 10
  • 426Posts
  • 1Oplossingen
  • 136Likes

Als RTL dit opgelegd zou hebben.. dan weet je dat KPN zelf moeten volgen of laat ik zeggen dat de rest zal volgen. Dat kan niet anders.

Ik hoop dat dit soort keuzes _van wie dan ook_ ze zich in hun eigen vingers snijden ..dat hoop ik echt. Ze denken dit zomaar te kunnen doen maar ik denk dat het_ zeker op termijn_ ook  niet zo fijne gevolgen kan hebben.

Ik hoop echt dat dit ook gebeurt.. en maar meer en meer en nog meer reclame en nog meer verplichtingen. Tot de burger het een keer beu is. Velen hebben er al genoeg van. Ze dachten ervan af te zijn maar RTL groep gaat kennelijk weer verder om je reclame op te dringen.

Ik hoop dat velen af gaan haken dat gun ik de club RTL echt..wat harder gezegd laat dit het begin van de neergang zijn.

Ze menen zich dit weer te kunnen veroorloven..totdat het moment komt dat je je misrekent hebt.

De nieuwe spelshow komt er weer aan en de volgende talentenjacht of huizen kijken programma.. sommige presentatoren die hopen al op tonnen per jaar binnen te halen voor het volgende tv seizoen.

Ergens komt het moment van de ultieme afrekening..het graaien zal een keer een afstraffing zijn.

Noel

Level 10
  • 426Posts
  • 1Oplossingen
  • 136Likes

Ik denk ook dat KPN gaat volgen. Kan niet anders. Tenminste als RTL dit aan Ziggo opgelegd zou hebben. Wat voor positie heeft RTL dan die meent zomaar deze verplichte reclame te kunnen opleggen voor de cloud PVR dienst van Ziggo. Een Ziggo die kennelijk hier ook meteen gehoor aan geeft wellicht ook in eigen voordeel. Maar dit voordeel zou zomaar op een gegeven moment anders uit kunnen pakken. Hoe die vork in de steel steekt is mij onduidelijk.

Maar goed als RTL hier schuld dan weet je dat KPN zal volgen. Ik hoop dat RTL de gevolgen zo spoedig mogelijk  de gevolgen zal ondervinden van dit soort beslissingen naar meer en nog meer!. De jongeren zullen steeds meer afhaken. Streaming loopt goed maar als je denkt dit op deze manier het verlies te compenseren zal je uiteindelijk wel eens goed zelf in de vingers kunnen snijden. Dat gun ik ze van harte.

Voor mij neemt het het plezier van de cloud pvr dienst wel wat van weg. Ik vindt het een geweldige dienst nog steeds maar dit ontneemt wel een gedeelte van die plezier. Een top dienst waarvoor je graag betaald met de mogelijkheden die je hebt. Zo jammer dat Ziggo niet zijn poot stijf houdt tov van de graai cultuur van RTL.

Richard G.

Level 16
  • 1793Posts
  • 85Oplossingen
  • 952Likes

KPN heeft aangegeven hier vooralsnog geen plannen voor te hebben, dus dan kan het geen opgelichte plicht zijn van RTL lijkt me.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic