1
Vraag
2
Reageer en help mee
RMS52

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo via UTP

Ik ben verbaasd dat Ziggo monteurs (2 verschillende) niet verder komen dan met het advies doortrekken van een coax kabel als je in een nieuwbouwhuis zit met alleen UTP leidingen vanaf je meterkast waar Ziggo aansluitpunt zit. 
De al eerder in 2017 in deze community genoemde oplossing met MuxLab 500306 werkt goed. Kost €130 incl passende adapters, 2 korte UTP kabels (cat 5e of 6, 6A) en het probleem is in 2 minuten opgelost. Ik gebruik geen mediabox, wel CI module.

 

11 Reacties 11
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Tja iets met niet buiten de gebaande paden kunnen denken.

En een paar meter coax is een heel stuk goedkoper dan deze oplossing.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Het verbaast  mij dat iemand in een nieuwbouw huis niet de installatie van coaxkabels in het bestek laat opnemen in elke ruimte waar eventueel een tv wordt geplaatst.
Maar het is een interessante oplossing. Is er voor iedere tv zo’n apparaatje nodig of kunnen er meerdere tv’s op worden aangesloten? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Jan F. In principe heb je per TV een adapter nodig kortom een duur grapje. Er zal vast een coax splitter op kunnen, ik zou niet aanbevelen.

Het wel of niet opnemen van coax staat en valt met de keuze van de provider. 

Plus als de toekomstige koper niks aangeeft is het maar de vraag of er iets wordt aangelegd.

Het ideaal beeld is naar elke ruimte utp en coax ongeacht of ergens wel of geen TV komt.

RMS52
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het gaat erom om een alternatief te hebben als je geen 8 m coaxkabel wilt trekken door welk kanaal of als zichtbare leiding aanleggen.

 

RMS52
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes