1
Vraag
2
Reageer en help mee
rick70

Level 10
  • 446Posts
  • 19Oplossingen
  • 209Likes

Ziggo schakelt analoge televisie uit in regio Den Haag

Vanaf 12 maart schakelt Ziggo het analoge televisiesignaal uit in de regio Den Haag. Dit heeft de kabelaar vandaag bekend gemaakt.

In de nacht van 11 op 12 maart wordt het analoge televisiesignaal in de regio Den Haag afgeschakeld. Het gaat om de gemeente Den Haag zelf alsmede Delft, Zoetermeer, Nootdorp, Leidschendam-Voorburg, Rijswijk en Wassenaar. Het analoge radiosignaal blijft voorlopig beschikbaar.

Zie (Mediamagazine.nl): https://mediamagazine.nl/ziggo-schakelt-analoge-televisie-uit-in-regio-den-haag/
6 Reacties 6
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Mochten mensen in de omgeving Den Haag hier vragen over hebben, laat het dan gerust weten 🙂
efok

Level 17
  • 4003Posts
  • 219Oplossingen
  • 1585Likes
Michael Ziggo Is iedereen op de hoogte van mogelijke 4G perikelen, zoals we in regio Rotterdam hebben gezien? Of gaan jullie het anders uitrollen?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Goede vraag efok. De 4G frequenties worden nog steeds op dezelfde manier overgezet, dat verandert niet. We hadden alleen niet zoveel impact verwacht, dus daar hebben we zeker van geleerd. We gaan de transportstreamwijziging anders aanpakken. Meer opdelen en/of zorgen dat we preventief calls voor zijn.
PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes
Ook de veranderingen bij Digitenne en het nieuwe etherfrequentiegebruik van deze dienst per juli 2019 zijn in deze regio uiteraard van belang.

Piet.
rick70
Topicstarter
Level 10
  • 446Posts
  • 19Oplossingen
  • 209Likes
Na de afschakeling van analoge tv op 12 maart jl. is er vannacht netwerkonderhoud geweest in de regio Den Haag. Veel zenders worden nu doorgegeven op een andere frequentie.

De tv (op slaapkamer) met een niet goed afgeschermde coaxkabel zal nu zenders kunnen ontvangen die eerder geen beeld of storing gaven. :wink:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Of de TV Broadcast Streams in Den Haag nu op andere frequenties zitten, weet ik niet.
Mijn TV Decoder Boxes hoefde ik niet opnieuw in te stellen.

Wel kregen de Modem Downstream kanalen hogere frequenties. Net niet in het 3G/4G gebied.
Plaatje 1: voor 1 april
Plaatje 2: na 1 april
Omdat de dBmV waarden wat hoger zijn geworden heb ik een Splitter voor op het AOP bij Ziggo aangevraagd. Geeft wat meer demping dan de 0db uitgang van de Coax versterker, waar de Technicolor 7210 Modem/Router nu nog aan hangt. Dat was vroeger traditie. Alles werkt overigens nog steeds prima. Strak 400/40. Geen rare dingen in de Netwerk Log.
Gr Han
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic